• 0

Diverse browsers en beveiligde inlogwebsites

Sorry kon geen andere titel bedenken.

 

Mag je van een berijf eisen dat wanneer je 7 euro betaald per maand om gebruik temogen maken van hun klantensite dat deze werkt in IE.

 

Ik ben nu genoodzaakt met FF te werken omdat de lightbox variant en het inlogscript dat ze gebruiken niet goed werkt met IE.

 

Het gaat hier om een rittenadministratie met GPS.

 

Sowieso is hun website erg slecht omdat je bij het het inlezen van een pagina wordt er zoveel ingeladen dat hun db helemaal vastloopt. (namelijk alle gegevens van de rit, zodat het weergeven zo'n 2 a 3 minuten kan duren. En bij elke verandering vervest de pagina. Tijdens het laden moet je niet per ongeluk een andere opdracht geven want dan gaan er een hoop dingen mis. Het systeem werkt op asp

 

Wat ik wel melden is dat ik meer adressen moet verwerken dan normaal de bedoeling is, maar volgens mij hadden ze dit wel kunnen opvangen, door bijvoorbeeld met meerdere pagina's te werken.

 

Kortom, in FF werkt het min of meer, google of in IE werkt het helemaal niet, mag je eigsen dat zij hun webiste goed bouwen?   

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Anders neem je de dienst niet af? Je weet wat voor product het is, je hebt het neem ik aan gezien of een testperiode gedaan?

 

Het zou wel chique zijn als het gewoon werkt, lossen ze het niet gewoon op in een volgende update?

 

Om nou meteen te gaan vragen wat je kan eisen e.d. vind ik wel weer wat ver gaan eerlijk gezegd.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Heb je hier over al contact met ze gehad? En zo ja, wat zeggen ze hierover. Het lijkt mij dat je meer bereikt door je problemen aan hun voor te leggen, dan te gaan eisen. Ik neem aan dat dit bedrijf er ook wel baat bij heeft als hun service optimaal werkt.

 

Als antwoord op je vraag: ik denk niet dat je cross-browser compatibiliteit kan eisen, nee. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt.

Link naar reactie
  • 0

...mag je eigsen dat zij hun webiste goed bouwen?   

Absoluut - voor een betaalde webdienst mag je er van uitgaan dat alle courante browsers naadloos ondersteund worden.

 

En als het niet werkt dan rest je alleen de optie om geen klant te worden/blijven. Lijkt mij. Denk dat je echt niet in een geschil hen kan dwingen alles te ondersteunen. Als je aan een lang contract vastzit kun je dat misschien wel laten ontbinden omdat de dienst niet naar behoren/tevredenheid geleverd wordt. Denk aan telecom contracten die je op kunt zeggen als je bv. thuis geen/slecht bereik hebt.

Party & Reisverhalen http://www.donlorenzo.eu

Link naar reactie
  • 0

Testen was niet mogelijk, ik ben al 3 jaar klant, maar de fouten zijn gekomen door update (nu al een jaar geleden), wanneer je dit overlegd, krijg je net zo'n hulpzaam antwoord als sommige hier. Namelijk dat je gewoon met FF moet gaan werken ipv IE of google en dat ze ook niet begrijpen waarom het niet lukt. Ik zit nog een jaar aan mijn abb. vast.

 

Ik kan slecht overweg met FF, om de simpele reden dat ik al jaren tevreden werk met IE en met mij nog een groot deell van de wereld. En om niet weer een eindeloze discussie te krijgen over de werking van IE en FF. Ik weet dat ik FF zo kan inrichten dat het precies zo is als IE, maar waarom? Tot nu toe werken de websites die ik wil bekijken gewoon goed.

 

Ik gebruik nu voor hun site FF.

Link naar reactie
  • 0

Beetje raar dat een bedrijf vooral geen moeite stopt in het goed laten functioneren van de website in de meest gebruikte browser IE. Dan loop je toch een heel groot gedeelte van je doelgroep mis, toch?

 

Zo ken ik ook nog wel een domeinenboer, waarvan hun control panel niet goed werkt in IE. Ik had ze daar eens over gemaild, maar kreeg als antwoord terug dat het niet hun schuld was, maar de schuld van Microsoft en dat ze daar verder niks aan deden. Uiteindelijk ben ik daar wel weer weg gegaan (ook om diverse andere redenen).

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

 

Zo ken ik ook nog wel een domeinenboer, waarvan hun control panel niet goed werkt in IE. Ik had ze daar eens over gemaild, maar kreeg als antwoord terug dat het niet hun schuld was, maar de schuld van Microsoft en dat ze daar verder niks aan deden. Uiteindelijk ben ik daar wel weer weg gegaan (ook om diverse andere redenen).

 

Jammer is dat, dat veel bedrijven nog steeds met het vingertje naar Bill wijzen. Ik maak het ook nog vaak mee. Net de NS na het treinen-fiasco in de winter. "Het is de schuld van het weer!" >;(

Link naar reactie
  • 0

Het is aan de ontwikkelaars van browsers om mee te groeien met nieuwe technologie en standaarden van HTML. Als het andersom zou zijn, zouden innovatie en vooruitgang in webdesign vrijwel stil komen te liggen.

 

Gebruik je wel de nieuwste versie van IE, 9? Bij mijn weten wordt Lightbox daarin wel gewoon ondersteund.

 

Mijn advies: Stap over naar een andere standaard browser. Chrome en FF zijn prima alternatieven. IE strompelt altijd achter de rest aan. Je kan daar koppig over doen, maar daar krijg je geen betere ondersteuning van. Browsers moet je gewoon af en toe updaten, daar kan je niet omheen.

 

Mijn favoriete zaken aan Chrome:

 

- Minimale interface

- auto-complete van URLs

- Google integratie

- Links worden in tabs geopend, niet in nieuwe vensters

- uitstekende ondersteuning van nieuwe technologie en regelmatige updates

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn favoriete zaken aan Chrome:

Je hebt al een tijdje geen andere browser bekeken, he? FF en IE hebben dat ook zo'n beetje allemaal... ;)

 

Ik heb het meer over de uitvoering van de functies dan over de functies zelf. In beide door jou genoemde browsers moet je bijvoorbeeld bij het intypen van een URL een extra handeling verrichten door met de pijltjestoetsen of muis naar beneden te navigeren naar het gewenste adres, terwijl je in Chrome alleen op enter hoeft te drukken. Verder zoekt Chrome met Google tijdens het intypen van de URL al naar relevante resultaten. IE opent links nog altijd standaard in nieuwe vensters. En de ondersteuning van nieuwe ontwikkelingen loopt bij IE altijd achter op de rest. Dat zie je met de opmars van HTML5 en CSS3 nu meer dan ooit.

 

Het zijn de kleine dingen in het gebruikersgemak die bepalend zijn voor mij, en persoonlijk vind ik van de huidige aanbieders Chrome het fijnste werken. Met Firefox als tweede keus.

Link naar reactie
  • 0

:)

 

In Chrome moet je dus op Del drukken als je niet naar die URL wilt. Verder geeft IE9 tijdens het typen suggesties via Bing, en worden links toch echt in nieuwe tabs geopend, en niet in nieuwe vensters.

 

Ik wil niet zeggen dat het een goede browser is (het blijft IE), maar zo kort door de bocht als jij het stelt klopt ook niet... ;)

 

Je hebt helemaal gelijk: het is ook maar net wat je aanspreekt. Maar wat ik zei gaat uiteraard nog wel op voor de oudere versies van IE, die jammer genoeg vooral in het bedrijfsleven nog vaak gebruikt worden. Dan zijn de webkit browsers toch een beter alternatief.

Link naar reactie
  • 0

Zelf zou ik ook het abonnement stoppen. Je kan namelijk door goed CSS gebruik naast je HTML code, gewoon voor elke browser een opmaak definiëren. Zo heb je voor elke browser zo goed als dezelfde opmaak (uiterlijk). Ook voor het inloggen kunnen ze met scripts gewoon detecteren welke browser je hebt en alles daarop aanpassen.

 

Tegenwoordig moeten alle bedrijven in webdesign steeds sneller mee groeien met de techniek, dus als het bedrijf waar je je abonnement hebt afgesloten bepaalde service levert, moeten ze zelf ook de websites onderhouden op het gebied van nieuwe technieken lijkt mij.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.