• 0

Beginwaarde boekjaar en Vervreemd bedrijfsmiddel aangifte IB 2010

Hallo iedereen,

ik ben bezig met mijn aangifte IB voor mijn eenmanszaak gestart in 2010 en ik loop tegen een probleempje aan. Ik heb camera-apparatuur ingebracht met een aanschafwaarde van 5500 euro. Bij materiele vaste activa vul ik dus in, aanschafwaarde 5500 euro, boekwaarde begin jaar 5500 euro, boekwaarde einde jaar 4800 euro (700 euro is er namelijk afgeschreven) en een restwaarde van 2000 euro. Dat gaat prima.

Vervolgens wil ik bij de passiva als ondernemingsvermogen als eigen vermogen invullen in het begin 5500 euro, en aan het einde van het jaar 4282 (ja, verlies gedraaid). Vervolges krijg ik een foutmelding dat ik een omschrijving van een vervreemd bedrijfsmiddel moet geven. Geen idee wat er daarmee bedoeld wordt, waarom ik dat in moet vullen want er is niks vervreemd, heb gewoon verlies gedraaid. Kan nergens vinden wat ze hier nou mee bedoelen maar ik MOET iets invullen anders kan ik niet verder.

Iemand enig idee?

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Ik neem aan dat je de aangifte rechtstreeks op de site van de belastingdienst in vult.

Dan kan ik je nu niet helpen omdat ik daar geen ervaring mee heb.

Maar mocht je na het weekend nog geen oplossing hebben gevonden dan wil ik wel proberen om, via de site van de belastingdienst, te achterhalen wat er eventueel fout gaat.

Met vriendelijke groet,

Jan van Nistelrooij.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar