• 0

aaarghh wat doe ik met mijn bord spel?

Hallllooo allemaal,

 

ik heb een bordspel bedacht en ontwikkeld. het is nu klaar te gaan ,belasting dienst heb alles gehad en ik heb het terug. ik heb een aantal bedrijven gemaild, jumbo, identity, white goblin en goliath. goliath en jumbo zocht voorlopig niets.

 

white goblin en identity wou de spel niet maar heb wel de spel en regels aangehouden voor mogelijk gebruik later. ten eerste is dit gewoon onzin, spellen houden voor de geval dat? ten tweede volgens mij als het zo waar is dan heeft mijn spel toch iets intressants dus wat moet ik nu doen.

 

ik heb meerdere spellen bedacht, bord en video en inmiddels ben bezig om mijn eerste prentenboek uit te geven in Engeland (daar bij is er ook een bordspel dat als goed gaat word via mijn boek uitgever uitgebracht.) ik weet dat het mijn spel is maar het is erg leuk, en tot nu toe de ergst commentaar dat ik gehad heb is "ja niet wat ik verwacht had maar toch leuk"

 

die spel is ook mogelijk om om te toveren als videospel voor sociale netwerken zoals facebook. ik weet dat ik hier echt wat hebt maar kan het nergens kwijt. A.U.B als er iemand is dat kan me helpen mail me, lee@everydogenterprises.com, ik hoor van jullie graag.

 

alvast bedankt

gtz

lee

 

Mod edit: witregels ingevoegd

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ga eerst naar een speelgoeddeskundige zoals bijv. Sjaak Griffioen. www.griffioen.nl . Die kan je verder helpen met hoe je het beste dit spel op de markt kan introduceren en aan contacten met speelgoedfabrikanten. Hij is ook lid van een internationale speelgoedontwerpersvereniging. Via via kom je veel sneller bij de juiste persoon die over de nieuwe producten gaat bij een speelgoedfabriek of winkelketen.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

bedankt Don, ik heb het wel bekeken maar ik denk dat de investering ligt te hoog voor mij qua geld. van wat ik gelezen heb meest mensen schat rond de 20,000 euro in en dat heb ik niet helaas anders had ik wel verder gegaan, de volgende probleem is met promotie ik heb een full time baan dus over dag kan ik niets en niemand bereiken.

die optie zit er altijd nog maar ieder ze vak en tot dat ik meer ervaring en geld hebt kan ik beter aan die mensen overlaten dat weet waar ze bezig zijn...jammer genoeg

 

regards

lee

Link naar reactie
  • 0

bedankt Jasper, ik ga verder met de zoek tocht, maar uitgevers vinden is een klein probleem, tijd met hun krijgen is nog moeilijker dan een plaatmaatschappij! onderdeel er van de probleem is dat de spel lijkt wat abstract maar is het echt niet (de zetten lijkook wel zo als je op afstand kijk) maar als je het weet het nog meer simpel kan niet, daarom wil ik het spel laten zien...maaaar deur inkomen?

aachh ja komt een keer goed.

Link naar reactie
  • 0

Ik moet wel zeggen dat ik het moeilijk vind om je berichten te lezen, zoals zinsopbouw, leestekens en uitdrukkingen. OPzich op een forum niet zo'n ramp, maar een uitgever heeft daar geen zin en tijd voor.

 

Kan het zijn dat je in je enthousiasme je brieven niet zo opstelt als men dan zou willen? Soms kan het een idee zijn om je verkoopverhaal te testen op een kritische bekende. Zodat er geen onduidelijkheden of misverstanden kunnen ontstaan.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb destijds ook een bordspel bedacht. Is lastig om er tussen te komen. Er zijn veel mensen die bordspellen bedenken en uitgevers krijgen veel voorstellen. Wel een beetje vreemd dat ze de regels willen houden. Klinkt bij mij van; ah kunnen we in de toekomst snel en gratis een spel van maken? Heb je hierover over copyright of iets dergelijks nagedacht?

 

Sowieso werkt E-mail niet voldoende, denk dat 75% gewoon niet terug zal mailen. Mailen en dan nabellen doe ik meestal. Kan me voorstellen dat jij eerst even afwacht aangezien jij Engels bent. Maar goed, ik zou hier niet veel van verwachten.

 

Zou het interessant kunnen zijn om zeg maar 10 spellen te laten maken door een 'handig' persoon. Iemand die deze spellen met de hand maakt. Hier en daar een compromis in vormgeving om niet te veel tijd te verliezen. Dat dan ook verkopen als 'handgemaakt' voor een 'premium price'. Misschien laten maken door een bekende kunstenaar. Vanaf daar op basis van de verkoop of enthousiasme bekijken of het werven van geld voor eigen uitgave interssant is?

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

hallo veeveevee, ik heb zover als ik weet alles gedaan dat ik kan om het spel te beschermen. het spel is geregistreerd bij de belastingdienst met beelden en worden, volgens spel auteur Nederland is dat al genoeg. al email traffic is ook bewaard dus zal iemand wat proberen heb ik wel bewijs van contact etc...

ik heb een aantal spellen laten maken via cor-graphics in Edam en die zijn helemaal goed gekomen zonder compromis,pionnen heb ik zelf gezocht en gekocht uit Engeland,dat was ook al een giga klus! maar hand gemaakt is niet te verkopen, of ik moet 30+ euro per set vragen.

 

mijn frustratie is dat het spel word afgewezen zonder dat iemand heeft het in het echt gezien of gespeeld...als die reageer net als de andere mensen dat heeft het gespeeld is het weg! maar ja hoe overtuig je een bedrijf om jouw een paar uren te geven, meer tijd heb ik niet nodig.

 

was het ook een spel was het al leuk maar vanaf de zelfde bord heb ik de originele versie met dobbelstenen, een versie met kaarten (meer strategie, het speelt ook totaal anders) en een derde versie met andere pionnen en weer een totaal andere spel althans vanaf de zelfde basisregels, meerdere uitbreidingen en voor 2,3,of 4 spelers.

 

de mogelijkheid om dit spel te digitaliseren is ook groot en zal op een sociaal netwerk zoals face book super goed werken.

gtz

lee

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zijn er bedrijven die graag ook in de spellenmarkt willen zitten, maar er nu niet zitten? Dat zijn bedrijven die mogelijk niet gebombardeerd worden door ideeen van mensen en jou een demonstratie gunnen. Zomaar een idee.

 

Iets via een bedrijf doen dat spellen maakt via Facebook is misschien meer een opening. Alhoewel ik ook verwacht dat zij vrijveel ideeen krijgen, maar je kunt het altijd proberen. Maar e-mail alleen is daarvoor niet voldoende.

 

Overigens vind ik 20.000 euro vrij veel geld. Als je wat tijd hebt, dan kun je zoiets voor minder geld produceren in lagelonen landen, china bijv. Als je er 500 laat maken kost dat misschien 2000 euro? Plus een bedrag voor een agent die toeziet dat ze het in china goed doen. Daarnaast wat kosten om een plaats te huren op een spellenbeurs of op een festival en verkopen die handel. Dit kost wel tijd, maar met 5000 euro moet je volgens mij een aardig eind komen en dan heb je zelf een nog beter beeld van de mogelijkheden. Of anders, heb je meer bewijs voor die spellen fabrikanten om een voet tussen de deur te rkijgen.

 

[Mod edit: typo's "agnet" & "chian" hersteld]

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

bedankt,

ja ik wil eigenlijk de bordspel eerst uitgeven voor dat ik de video versie gaat maken. daar is namelijk geen budget, niet eens een klein budget, vandaar kan ik niemand wat lijftijd dan ook laten werken behalf als ze durf om het aftenwachten met de royalties als het uitgebracht word. ik heb al een illustrator dat zo werkt en het is goed gekomen, de eerste prenten boek word in Engeland uitgegeven eind dit jaar, hij zit er ook in voor die video concepts maar de mazzel hebben om een programmeur te vinden dat ook zo aan wil? ik duim er van wel maar verwacht het niet

 

gtz

lee

Link naar reactie
  • 0

Je doet wat ik heel veel creatieve ondernemers zie doen: als de creatieve fase afgerond is ontstaat er na een tijdje ongeduld en frustratie over het vermarkten. Je hebt al heel wat actie ondernomen om het aan de man te brengen en omdat het niet lukt krijg je haast, en vertel je jezelf dat het vast goedkomt. Je moet dus gaan putten uit "hoop houden" (tegen jezelf zeggen dat het goedkomt) en dat soort mechanismes. Dat verzwakt je. Ik heb vluchtig op je site gekeken en zie dat je het ook geprobeerd hebt in de muziekbusiness. Dat is ook zoiets. Dat heeft bar weinig te maken met de kwaliteiten van muzikanten, en hoewel je tegenwoordig met social media etc. al veel meer zelf je lot kunt bepalen blijft het een onzeker spel. (Been there, done that ;-)

)

 

Kijk of je je spel gedragen kunt krijgen door de spel-community, volgens mij is dat voor nu het meest kansrijk.

Je bent heel druk geweest met beschermen en verkopen, maar is dat waar jij echt blij van wordt? Is er een andere strategie denkbaar, waarbij je meer weggeeft aan de wereld wat je kan, gaat samenwerken met partijen die jou aanvullen?

Misschien kan je de spellenwereld wel innoveren :-)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.