Ik heb een vof met mijn compagnon. Nu willen zij het wat rustiger aan gaan doen ivm zijn leeftijd. De Vof staat ingeschreven onder een bepaalde naam. Ik heb nu een partner die samen met mij verder wil gaan. Uiteraard wil de uittredende partner niet

meteen afrekenen met de belastingdienst. Nu had ik bedacht dat mijn partner de bestaande vof blijft voortzetten{ dit is immers een cateringbedrijfje} en dat ik met mijn nieuwe partner een nieuwe vof opricht. Mijn nieuwe partner moet zich uiteraard inkopen en dit bedrag is natuurlijk voor de uitrtredende partner. Weet iemand hoe we dit fiscaal zo aantrekkelijk kunnen oplossen.

Peter Vermeulen

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33110-nieuwe-vennoot-of-nieuwe-vof/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Eerste vraag is hoeveel winst er bij staking zou worden behaald en of die winst niet (voor het grootste deel) is om te zetten in een stakingslijfrente.

Is dat niet het geval, dan is er een mogelijkheid tot geruisloze doorschuiving naar een ondernemer (of werknemer) die reeds 36 maanden betrokken is bij de onderneming (bedrijfsopvolging moet je op tijd mee beginnen, het kan niet vaak genoeg gezegd worden). Dat dient dan wel terug te komen in de (lagere) verkoopprijs, omdat de opvolger verder gaat met de boekwaarden van de staker. Hij kan daardoor immers minder afschrijven en dus zal zijn winst hoger zijn dan bij een ruisende overname.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar