• 0

Webwinkel in xenon verlichting

Omschrijving van je concept:

Mijn Xenon is een webwinkel gespecialiseerd in (auto) xenon verlichting. Na een korte periode van verkoop via Marktplaats beslissing genomen om een webwinkel te starten,

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Webwinkel opgezet m.b.v. OpenCart. De product foto's zijn uniek (zelf geschoten). Een kleine campagne via Google Adwords.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Met succes mijn allereerste webwinkel runnen, ik hoef er niet van te leven. Als dit slaagt wil ik steeds meer online handelen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het is helaas niet veel anders, behalve de unieke foto's.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Is het direct duidelijk wat ik verkoop?

Oogt de website professionaal? Of juist onbetrouwbaar?

Heb ik iets over het hoofd gezien wat van cruciaal belang is voor een webwinkel?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het direct duidelijk wat ik verkoop? Ja

Oogt de website professionaal? Hij is een beetje te wit, als je toch geen valuta en taal kan kiezen, rechtsboven zou ik het verwijderen, weinig variatie.

Zou ik hier wat kopen? Ja

 

Wil jij ook een glooge top 10 positie? Ja? Wacht dan niet langer...er zijn maar 10 plekken te vergeven!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Sinan,

 

Een aantal dingen die me opvallen:

 

Je "Fitting selector" is mooi, alleen jammer dat je dan niet direct op een lamp kunt klikken om die te bestellen. En wellicht kun je die selector nog vertalen?

 

In je productoverzicht nodigt de blauwe cirkel met de prijs mij enorm uit om erop te klikken, lijkt mij dus de ideale kandidaat voor een actieve button.

 

Ik ben geen kenner, dus in het bestelproces word ik verrast doordat ik een keuze moet maken voor de kleur. Misschien kun je daar nog iets bij verzinnen, bijvoorbeeld een mouse-over met uitleg over de kleuren.

 

Ik kan op een product klikken voor een groter plaatje, maar de vergroting is minimaal, dus voegt weinig toe.

 

In je bestelproces staan de verplichte velden gemarkeerd met een * achter de rubrieknaam, behalve bij Postcode, daar staat die * vóór de rubrieknaam. En waarom heb je de Regio/Provincie nodig?

 

Je foutmeldingen kloppen niet altijd. Zo zeg je dat een voornaam minimaal 3 tekens lang moet zijn, maar wat als ik "Ad" heet? Die voornaam wordt trouwens wel geaccepteerd.

 

Je rekent 6,75 inclusief btw als verzendkosten, dus een deel van die kosten neem je voor eigen rekening. Bewust?

 

Probeer je bezoekers zo min mogelijk teleur te stellen. Als je geen aanbiedingen hebt, maak er dan geen aparte menu-keuze voor. Hetzelfde geldt voor de valuta en de taalkeuze.

 

Kijk nog eens naar je teksten. Denk je dat je bezoeker het bijvoorbeeld als positief ervaart dat je "al" twee jaar xenon lampen verkoopt? Sommige zinnen lezen niet lekker ("de xenon kits van ons"). En ik zou het niet hebben over "autolampjes". En hier en daar een tekstfout (in je fitting selector staat bijvoorbeeld "de lamp die u zoek").

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0
Heb ik iets over het hoofd gezien wat van cruciaal belang is voor een webwinkel?

 

Drie snelle tips:

- maak foto's met lampen voor een doosje, dit oogt kaal

- welke lamp is voor welke auto? Maak dat duidelijk.

- benadruk het telefoonnummer en een contactmogelijkheid om orders van bezoekers te krijgen (schrap de aanbiedingen-knop zolang de categorie leeg is)

 

Je woont in een drukke regio, kunnen de autolampen ook afgehaald worden?

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoi Sinan,

 

Enkele opmerkingen van mijn zijde:

 

Op de openingspagina begin je de tekst met 6 keer 'ons' en 'wij' erin. Klassieke fout. Ook is de tekst eigenlijk nietzeggend. "Specialist", "Aan het goede adres", "Uw voordeel is groot" (welk grote voordeel? 24-uurslevering is niet uniek), Maak die tekst een stuk pakkender en redeneer vanuit de klant, niet vanuit jezelf.

 

Bij Veelgestelde Vragen zie ik wat informatie over verzending. Dat zijn geen (veelgestelde) vragen. In plaats van 'Verzendkosten' zou je het kunnen formuleren als 'Wat zijn de verzendkosten?" De Veelgestelde Vragen categorie is ook wel erg kaal, ik neem aan dat dat nog wordt uitgebreid.

 

Als ik jou was zou ik goed nadenken over wat je meer te bieden hebt dan de conurrent. Prijs? Service? Meer innovatie in je producten?

 

Succes met de verkoop!

 

Marco

Link naar reactie
  • 0

Waarom heb je de veel gestelde vragen pagina niet gevuld? Volgens mij maar 2 minuten werk en komt veel betrouwbaarder over. Meer volgt....is niet echt professioneel.

 

Verder vind ik de navigatie op de homepagina niet echt duidelijk. Ik zie alleen nieuwe producten maar voor de navigatie moest ik 3 keer kijken. Tevens moet ik erg ver naar beneden scrollen op mijn laptop (resolutie 1280 x 800) om de producten te zien. Wellicht kun je de tussenruimte iets verkleinen.

 

Op zich is het een mooi begin dat nog even verder uitgewerkt moet worden. Let ook op je taalgebruik, maar dat is al eerder gezegd.

 

Succes! ;)

Link naar reactie
  • 0

Oogt de website professionaal? Hij is een beetje te wit, als je toch geen valuta en taal kan kiezen, rechtsboven zou ik het verwijderen, weinig variatie.

 

Alle kleuren kan ik makkelijk aanpassen, echter liep ik hier iedere keer op vast.

Valuta en taal bieden op het moment inderdaad weinig toe, ik zal eens kijken of het makkelijk te verwijderen is.

 

Hallo Sinan,

 

Een aantal dingen die me opvallen:

 

Je "Fitting selector" is mooi, alleen jammer dat je dan niet direct op een lamp kunt klikken om die te bestellen. En wellicht kun je die selector nog vertalen?

Helaas is de Fitting Selector een link naar de website van Philips, vandaar dat ik er niks mee kan.

 

Ik ben geen kenner, dus in het bestelproces word ik verrast doordat ik een keuze moet maken voor de kleur. Misschien kun je daar nog iets bij verzinnen, bijvoorbeeld een mouse-over met uitleg over de kleuren.

Niet iedere xenon lamp heeft dezelfde kleur (warmte), vandaar dat dit verplicht is. Ik ga er inderdaad een uitleg bij doen over de kleuren.

 

Ik kan op een product klikken voor een groter plaatje, maar de vergroting is minimaal, dus voegt weinig toe.

De product foto's zijn zelf gemaakt, echter, heeft mijn dure camera het vergeven tijdens de 'shoots' :( Nieuwe foto's zijn binnenkort weer beschikbaar.

 

In je bestelproces staan de verplichte velden gemarkeerd met een * achter de rubrieknaam, behalve bij Postcode, daar staat die * vóór de rubrieknaam. En waarom heb je de Regio/Provincie nodig?
Thanks van de * bij postcode, zal ik gaan fixen. Provincie zit in het script, net zoals valuta/taal, het is te verwijderen, echter niet makkelijk. Zal ik ook naar moeten kijken.

 

Je rekent 6,75 inclusief btw als verzendkosten, dus een deel van die kosten neem je voor eigen rekening. Bewust?
Waarom neem ik een deel op eigen rekening? Je weet tenslotte niet wat ik er voor betaal :) Maar ik snap wat je bedoelt :) Waarschijnlijk ga ik de verzendkosten helemaal verwijderen.

 

Klein detail nog, Sinan.

 

In de website spreek je keurig iedereen aan met u en uw, en dan ga je in twitter over op "je'.

 

Wij zijn vanaf heden online! Bezoek http://t.co/yCLRDc8 .. graag ontvangen wij je mening.

 

Dat is een bewuste keuze geweest, facebook/twitter/andere social websites moeten informeel blijven, vind ik :)

 

 

Op alle andere reactie's kom ik zo snel mogelijk weer op terug, dank voor de meningen/ervaringen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.