Ondernemers sturen liever papieren facturen

Aanbevolen berichten

Ondernemers sturen liever papieren facturen

 

AMSTERDAM

 

Ondernemers zijn gehecht aan pen en papier als het om hun administratie gaat.

Facturen gooien ze het liefst in de brievenbus.

 

Dit blijkt uit een onderzoek van online boekhoudleverancier Twinfield.

63 procent van de ondervraagde ondernemingen verstuurt facturen nog steeds per post.

Niet alleen het aanmaken en verwerken van facturen, maar ook het inlezen en verwerken van bankafschriften

gebeurt voornamelijk handmatig.

 

Voor 35 procent van de ondervraagde accountants is het efficiënter maken van het verwerken van de administratie

één van de grootste uitdagingen.

Volgens Twinfield kunnen ondernemers veel tijd en geld besparen door hun facturen en bankafschriften geautomatiseerd

te verwerken.Hoewel bijna alle banken de mogelijkheid bieden om bankafschriften digitaal te verwerken, typt 51 procent

van zowel de ondernemers als accountants de afschriften echter nog handmatig over.

 

Twinfield ondervroeg 203 ondernemers en 106 accountants over hun administratie.

 

BRON: http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/10395089/__Ondernemers_sturen_liever_papieren_facturen__.html?p=13,1

 

Mocht het op de verkeerde plek staan dan mag het natuurlijk verplaatst worden.

Link naar reactie

Wat een lachtertje dit onderzoek. 309 mensen ondervraagd? OP een gemiddelde beurs komen nog meer ondernemers.

 

Ik krijg bij al mijn leveranciers de keus of ik digitaal of schriftelijk mijn facturen wil ontvangen. Ik heb voor ontvangen de voorkeur voor een papieren (scheelt mij de kosten van het uitprinten, en voor versturen heeft de voorkeur digitaal scheelt in uitprinten en portokosten.) Uiteraard heeft bij mij ook iedereen de keus. En ik heb maar 1 klant die echt geen digitale factuur wil.

 

Niet vreemd dat Twinfield een boekhoudleverancier is.

 

HEt kan ook zo zijn dat ze hun eigen klanten ondervraagd hebben en dat hun software zo slecht is dat de voor hun klanten daarom niet digitaal willen......

 

Grappig detail, ze beweren 40.000 klanten te hebben en slecht 300 vullen hun enquete in.

Link naar reactie

ik ontvang facturen ook bij voorkeur per post (met een copie per e-mail vanwege onbetrouwbaarheid van TNT).

al die facturen per e-mail verdwijnen door grote hoeveelheden e-mail binnen 20 minuten weer volledig uit beeld en worden dan vergeten (zowel om te betalen als om te printen voor administratie). zelfde voor facturen die je zelf ergens moet gaan downloaden.

Gevolg is dat ik van bepaalde bedrijven 1 keer per jaar er weer eens aan denk en dan alle facturen van hele jaar ineens uitprint en in boekhouding verwerk.

 

Kortom: ik zie facturen gewoon het liefst op papier binnenkomen.

Link naar reactie

Ik stuur facturen direct mee met de bestelling. Het idee erachter is dat klanten zo blij zijn met hun bestelling ( door snelle levering etc. ) dat ze gelijk betalen. Volgens mij werkt het wel ( ik hoef bijna nooit herinneringen te verzenden ).

 

Ik ontvang facturen het liefst digitaal. Als ik dan een bepaalde factuur zoek heb ik deze zo gevonden met het zoekprogramma van outlook.

www.messenwebwinkel.nl

Link naar reactie

Inkomende fakturen:

Voor mij graag gewoon ouderwets zodat ze direct in de klapper kunnen voorzien van accoord of opmerking.

Zelf uitprinten komt er bij mij niet van. Liever niet digitaal anders print ik 2 maal of helemaal niet.

 

Uitgaande fakturen:

Wat is mooier dan iedere vrijdag een handvol fakturen te printen, nog eens in handen te hebben voor een laatste controle, voldoening over de omzet, in een envo met bedrijfslogo te stoppen om later te posten... I love it !

(voor het callcenter gaat het trouwens electronisch)

Link naar reactie

Wat een lachtertje dit onderzoek. 309 mensen ondervraagd? OP een gemiddelde beurs komen nog meer ondernemers.

 

Of dit onderzoek gebaseerd is op een goede steekproef, weet ik niet. Maar misschien moet je de basisprincipes van steekproeven (nog) eens bekijken. Een goede steekproef van driehonderd is veel representatiever dan tienduizend beursbezoekers.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

 

Of dit onderzoek gebaseerd is op een goede steekproef, weet ik niet. Maar misschien moet je de basisprincipes van steekproeven (nog) eens bekijken. Een goede steekproef van driehonderd is veel representatiever dan tienduizend beursbezoekers.

 

blijf toch een 'wij van WC-eend' gevoel houden

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie

Waarom stuurt een ondernemer liever een factuur per post dan per email???

 

Is toch niks eenvoudiger dan digitaal factureren? Per post is vele malen duurder en vergt veel meer handelingen.

 

Volgens mij gaat dit onderzoek over ontvangen van facturen. Die hebben wij ook liever per post. Scheelt printen en via email wil je ze nog weleens vergeten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 55 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.