• 0

kledinglijn in samenwerking met ander merk

Hi Allemaal!

 

Ik wil een eigen kledinglijn gaan opzetten en ik heb daarvoor een bekende merk voor benaderd voor samenwerking.

Mijn idee vonden ze super en willen nu schetsen, voorbeelden van kleding zien.

Alleen ben ik hier echt totaal nieuw in, ik vraag me dus af waar moet ik allemaal opletten want ze zijn echt super geinteresseerd en die gene zei als ik wat heb want ik vind je idee helemaal top en duidelijk, dan kunnen we een productie opstarten.

 

Hoe gaat zoiets dan?

Krijg je geld voor productie van hen, om het te maken en leef je daar dag zeg maar van of betalen hen dan alles.

Qua contractueel gezien bij wie moet ik dan zijn?

 

Hopelijk kan ik het hier kwijt en hebben mensen adviezen.

 

Groetjes en bedankt Rosana

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

50/50 van wat?

 

Je wil eigenlijk jouw ontwerp verkopen of in licentie geven. Je zal vooraf duidelijk het auteursrecht op de ontwerpen moeten vastleggen. Volgens mij vind je hier op het forum (of elders) wel manieren hoe dat gaat. Zorg ook dat je documentatie hebt dat je uitgenodigd bent om je ontwerpen te bespreken, bijvoorbeeld in de vorm van een brief waarin de uitnodiging bevestigd wordt.

 

Hoe je kan onderhandelen over een vergoeding, laat ik aan anderen over.

 

Zoek maar eens op fashion designer & fee.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

50/50 van het verkooop, ik wil een webshop en in de winkels.

 

Zo ver ik weet deed een ander meisje dat ook zo daar en die heeft nu een tweede liijn, eigen showroom verkoopt echt geweldig.

 

Ja denk eerder licentie geven maar ik wel wel overal betrokken blijven en dat duidelijk is dat mijn idee is.

Oh oke, dat zal ik dan voor zorgen dat ik een bevestiing heb can uitnodiging, dank je wel goede tip!!

Heel stom van me, gewoon naief gedacht, dat zit wel goed zeg maar.

 

Oh oke, vergoeding ben ik benieuwd hoe dat allemaal gaat!!

 

Link naar reactie
  • 0

Goed, ik lees ook even mee. Als ik het goed begrijp wil je een kledinglijn uitbrengen onder

de naam van een bestaand merk, wat in principe een goede stap is aangezien dit merk al

in de markt staat.

 

Echter, jij hebt zelf geen financiële toevoeging voor zowel het design en/of de productie, laat staan marketing. In een ander topic van jou lees ik dat je zelf geen design & productie ervaring bezit. Daar wil je iemand voor in dienst nemen.

 

Ik heb zelf bij een grotere modeketen gewerkt, welke diverse eigen kledinglijnen exploiteerd. Daar heb ik eens met een ontwerper mogen spreken ( ze komen regelmatig nieuwe ideeën opdoen in de winkel zelf). Hij was zelfstandig ontwerper, maar verkocht alleen de licentie van zijn ontwerpen. De rest was niet zijn probleem, om het kort te zeggen. Deze licenties werden voor een miniscuul bedrag van de omzet verkocht. Echter, het kledingmerk was succesvol en daar kon hij goed van leven.

 

Jij wilt 50% van de omzet, voor een licentie van jou ontwerp? Als ze dat al doen, is het snel einde verhaal. De risico´s van de productie van kleding ligt enorm hoog. Dat risico wil je eigenlijk bij jou klant leggen, maar ondanks dat jij geen risico loopt, wil je wel 50% van de omzet.

 

Een ander verhaal wordt het als de kosten en baten op 50/50 worden gedeeld. Echter, dan zul je zelf (veel) geld moeten investeren. Volgens jou zeggen kun je dat niet dus is dat niet aan de orde.

 

De gemiddelde ontwerper doet dit uit liefde en passie voor het vak, soms zelfs uit hobby. Omar Munie is een goed voorbeeld ( zijn neven werkte trouwens in het filiaal waar ik werkte in Den Haag). Hij ontwerpt niet omdat het moet, het zit in zijn bloed.

 

Daarbij, heb jij een achtergrond in de modewereld? De mode van nu is de mode van gister.

 

Mijn visie op jou idee: "Het idee is leuk, maar de uitwerking k*t" ...

 

Begrijp me goed, ik probeer je idee niet af te kraken, maar wel die roze wolk weg te halen.

 

Probeer je idee aan te passen, bijvoorbeeld:

Begin een ontwerp-bureau en neem designers in dienst. Dan ga je praten met een merk over een kledinglijn onder hun "brand". Stel 1 a 2 ontwerpers aan die de beoogde lijn gaan ontwerpen. Echter, moet je dan al gaan investeren want de designers moeten toch betaald worden. Dan nog is het lastig, want wat je nu ontwerpt ligt volgend jaar pas in de winkels, en dan begint de omzet pas.

 

Andere optie is dat jou designers een percentage van de omzet ontvangen, en daardoor blijft er zeer weinig voor jou over. Om daar zelf van te kunnen leven moet je zeker meerdere lijnen uitbrengen, en misschien nog wel het belangrijkste van alles: Je moet keihard ( en dat is de modewereld, geloof me) kunnen onderhandelen.

 

Door jou gebrek aan design & productie van, wil je eigenlijk maar één ding in mijn ogen: Met de eer van een ander strijken, en als het kan ook nog je brood ermee verdienen. Alhoewel ik denk dat jij kaviaar voor ogen hebt.

 

Vertel het me als ik het verkeerd heb, ik ben ook maar een jong en onervaren snotaap...

 

Nogmaals, ik wil je idee niet afkraken. Echter, je moet toch echt realistischer gaan denken als je het ten uitvoer wilt brengen.

 

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 0

Goed, ik lees ook even mee. Als ik het goed begrijp wil je een kledinglijn uitbrengen onder

de naam van een bestaand merk, wat in principe een goede stap is aangezien dit merk al

in de markt staat.

 

Echter, jij hebt zelf geen financiële toevoeging voor zowel het design en/of de productie, laat staan marketing. In een ander topic van jou lees ik dat je zelf geen design & productie ervaring bezit. Daar wil je iemand voor in dienst nemen.

 

Ik heb zelf bij een grotere modeketen gewerkt, welke diverse eigen kledinglijnen exploiteerd. Daar heb ik eens met een ontwerper mogen spreken ( ze komen regelmatig nieuwe ideeën opdoen in de winkel zelf). Hij was zelfstandig ontwerper, maar verkocht alleen de licentie van zijn ontwerpen. De rest was niet zijn probleem, om het kort te zeggen. Deze licenties werden voor een miniscuul bedrag van de omzet verkocht. Echter, het kledingmerk was succesvol en daar kon hij goed van leven.

 

Jij wilt 50% van de omzet, voor een licentie van jou ontwerp? Als ze dat al doen, is het snel einde verhaal. De risico´s van de productie van kleding ligt enorm hoog. Dat risico wil je eigenlijk bij jou klant leggen, maar ondanks dat jij geen risico loopt, wil je wel 50% van de omzet.

 

Een ander verhaal wordt het als de kosten en baten op 50/50 worden gedeeld. Echter, dan zul je zelf (veel) geld moeten investeren. Volgens jou zeggen kun je dat niet dus is dat niet aan de orde.

 

De gemiddelde ontwerper doet dit uit liefde en passie voor het vak, soms zelfs uit hobby. Omar Munie is een goed voorbeeld ( zijn neven werkte trouwens in het filiaal waar ik werkte in Den Haag). Hij ontwerpt niet omdat het moet, het zit in zijn bloed.

 

Daarbij, heb jij een achtergrond in de modewereld? De mode van nu is de mode van gister.

 

Mijn visie op jou idee: "Het idee is leuk, maar de uitwerking k*t" ...

 

Begrijp me goed, ik probeer je idee niet af te kraken, maar wel die roze wolk weg te halen.

 

Probeer je idee aan te passen, bijvoorbeeld:

Begin een ontwerp-bureau en neem designers in dienst. Dan ga je praten met een merk over een kledinglijn onder hun "brand". Stel 1 a 2 ontwerpers aan die de beoogde lijn gaan ontwerpen. Echter, moet je dan al gaan investeren want de designers moeten toch betaald worden. Dan nog is het lastig, want wat je nu ontwerpt ligt volgend jaar pas in de winkels, en dan begint de omzet pas.

 

Andere optie is dat jou designers een percentage van de omzet ontvangen, en daardoor blijft er zeer weinig voor jou over. Om daar zelf van te kunnen leven moet je zeker meerdere lijnen uitbrengen, en misschien nog wel het belangrijkste van alles: Je moet keihard ( en dat is de modewereld, geloof me) kunnen onderhandelen.

 

Door jou gebrek aan design & productie van, wil je eigenlijk maar één ding in mijn ogen: Met de eer van een ander strijken, en als het kan ook nog je brood ermee verdienen. Alhoewel ik denk dat jij kaviaar voor ogen hebt.

 

Vertel het me als ik het verkeerd heb, ik ben ook maar een jong en onervaren snotaap...

 

Nogmaals, ik wil je idee niet afkraken. Echter, je moet toch echt realistischer gaan denken als je het ten uitvoer wilt brengen.

 

 

bedankt voor je reactie.

 

Je hebt het totaal verkeerd, met eer willen strijken, onrealistisch nadenken etc dat soort negatieve gedoe hahaha.

Denk eerder dat je het wat minder begrijpt en dat komt dan door mij dat ik niet goed uitleg.

 

ik ben hier ook gewoon om wat informatie in te winnen wat gebruikelijk is omdat ik 'uitwerking niet k.u.t vind' maar juist omdat mijn idee zo goed is dat ik er helemaal voor wil gaan.

 

Het klopt, ik heb een kledinglijn idee wat vernieuwend en origineel is wat ik wil uitbrengen onder een bekende merk en die oook goed idee vonden.

Die designer wil ik eerst samen wat voorbeelden mee maken om aan hen te laten zien, bijvoorbeeld 4 samples zeg maar.

En dan zie ik wel of ik met die gene samen mee wil werken omdat qua vertrouwen niet super voelt maar wil haar wel voordeel van de twijfel geven en zei is gewoon geweldig in wat ze doet.

Daarna word ze uiteraard betaalt maar voor de samples etc niet en heeft ze daarop gewoon rechten over de ontwerpen want het is mijn idee, anders kan ze er zo mee vandoor gaan , tegenwoordig moet jezelf wel in beschermen.

Even kort door de bocht gezegd.

 

En qua 50/50 was gewoon eerder denk eerlijkst, maar nogmaals ik wil informatie winnen wat gebruikelijk is.

Tuurlijk als ik geld moet lenen bij de bank om te investeren ben ik daar toe bereid, maar als hen willen investeren is dat helemaal fijn.

En dat je omzet past hebt volgend jaar dat weet ik en ik wil het liefst veel fijner aanpakken, wat media etc ingooien etc etc om hopelijk te hebben dat wanneer klaar is, sneller verkocht kan worden.

Het is toch een eigen kledinglijn en komt harstikke veel bij kijken dat besef ik en ik wil alleen maar zoveel mogelijk overlezen etc om me op dat gebied beter te ontwikkelen.

Sta je sterker en is gewoon beter

 

Hopelijk snap je het nu beter en als je adviezen hebt sta ik er uiteraard voor open.

Daarom ben ik hier smile

Link naar reactie
  • 0

 

Zoek maar eens op fashion designer & fee.

 

 

Als je die link volgt zie je dat ontwerpers een sketch fee krijgen van een paar honderd dollar. Dat is bij Amerikaanse modebedrijven (ietsje grotere markt).

 

Ja ik had het gezien! Dank je wel!

 

Wat ik ga doen met die designer is alleen de sketches en samples paar mee maken en betaal der onkosten etc en als het definitief doorgaat krijgt ze gewoon betaald etc

Link naar reactie
  • 0

...

Je hebt het totaal verkeerd, met eer willen strijken....

 

Ik begrijp je juist wel.Je bent enthousiast en wilt aan de slag. Echter krijg je bij het grote merk maar één kans om een goede indruk achter te laten. Dan moet het idee wat je hebt goed uitgewerkt zijn, maar je moet ook over de rechten beschikken.

 

Ik snap best dat je je idee geweldig vind...

Maar, je hebt al een designer op het oog ? Wat wil je tegen deze persoon zeggen? Maak voor mij een paar samples, dan stap ik de grote modewereld in met jou ontwerp en als het merk het wilt hebben, dan mag je voor mij komen werken? Een beetje creatief persoon komt er achter om welk merk het gaat, neemt contact op en die heeft de job rechtstreeks...

Zij heeft namelijk de rechten op de samples, het is niet jou idee en dus kun je ook nog een proces aan je broek krijgen. Het bedrijfsmodel is jou idee, niet de ontwerpen!

 

Het idee is heel leuk, een eigen kledinglijn. Maar een kledinglijn onder een bestaand merk is niet zo makkelijk als het lijkt. Zoals eerder gezegd, de modewereld is kei en keihard. De kans dat een groot merk jou het licht in je ogen gunt, is kleiner dan dat de smurfen echt bestaan...

 

Jij wilt hoe je het went of keert meeliften op het succes van het grote merk en op de designers. Niet meer en niet minder. Dat is geen lang leven gegeven.

 

Draai de rollen eens om, als het bij jou gebeurt, zou jij het toelaten?

 

Om een succesvol product op de markt te zetten moet je de formule omdraaien.

 

JIJ ontwerpt een kledinglijn (al dan niet met designers). JIJ regelt en financieërt de productie. JIJ wilt het grote merk op JOU succes mee laten liften.

 

Voorbeeld:

Zij krijgen 15% van de netto-winst. Zij regelen de marketing ,verkoopkanalen en opslag. En jij mag de grote naam aan jou lijn koppelen.

 

Maak eens een rekensom:

-Hoeveel ontwerpen wil ik?

-Hoeveel betaal ik per ontwerp?

-Hoeveel verschillende producten wil ik ?(maat, kleur x aantal ontwerpen)

-Wat zijn de productiekosten?

-Als je in China produceert, wat kosten de invoering en verscheping + de kosten bijbehorend ?

-Wat wordt mijn verkoopprijs, en hoeveel marge heeft de retailer?

 

 

Dan nog een bank vinden die wilt financiëren .

 

In ieder geval, ik zou dit niet doen als eenmanszaak maar als BV. Misschien kun je aandelen verkopen aan het grote merk? Zo krijg je weer kapitaal om te produceren.

 

Maar nogmaals, wat is jou persoonlijke ervaring in de modewereld?

 

En dit klinkt weer even heel lullig: Als jij echt van mening bent dat 50/50 OMZET eerlijk is, als je alle risico's+ kosten bij "het grote merk" wilt neerleggen, dan vrees ik dat je de termen ondernemen en omzet totaal verkeerd interpreteert.

 

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 1

 

Het kan ook zo zijn dat zij produceren en jij betaalt alles.

 

Wat wil je precies?

Ik zou wel iemand in de arm nemen die je goed kan adviseren over dit soort zaken want voordat je het weet hebben ze je met een slecht contract afgezet. Vooral als je weinig weet van deze markt.

Internetstad - Voor voordelige domeinnaam registratie en betrouwbare webhosting!

Link naar reactie
  • 0

Ik meende dat jij de schetsen had. Maar je hebt een idee. Fifty/fifty klint aardig, maar dan moet je goed weten fifty/fiftty waarvan. De omzet? Je vergeet dat de producentenomzet niet dezelfde is als detaillistenomzet. De fabrikant moet uit die omzet allerlei kosten betalen: productie, distributie, marketing, overhead. Er blijft veel minder winst over. En dan is nog maar de vraag of jij een onderhandelingspositie hebt om exacte gegevens te eisen. David Beckham lukt dat wel.

 

Niemand kan 50/50 omzet delen. Je kan hoogstens een stukje van de winst vragen. En winst is zelden duidelijk. Dus dan is een heel klein stukje van de omzet beter. Royalties. In dit stadium is het belangrijker dat je intellectueel eigendom claimt op je idee, whatever that may be. Als je iemand anders ontwerpen laat maken, heb je daar al geen rechten op.

 

Zou ik eerst uitzoeken.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

...

Je hebt het totaal verkeerd, met eer willen strijken....

 

Ik begrijp je juist wel.Je bent enthousiast en wilt aan de slag. Echter krijg je bij het grote merk maar één kans om een goede indruk achter te laten. Dan moet het idee wat je hebt goed uitgewerkt zijn, maar je moet ook over de rechten beschikken.

 

Ik snap best dat je je idee geweldig vind...

Maar, je hebt al een designer op het oog ? Wat wil je tegen deze persoon zeggen? Maak voor mij een paar samples, dan stap ik de grote modewereld in met jou ontwerp en als het merk het wilt hebben, dan mag je voor mij komen werken? Een beetje creatief persoon komt er achter om welk merk het gaat, neemt contact op en die heeft de job rechtstreeks...

Zij heeft namelijk de rechten op de samples, het is niet jou idee en dus kun je ook nog een proces aan je broek krijgen. Het bedrijfsmodel is jou idee, niet de ontwerpen!

 

Het idee is heel leuk, een eigen kledinglijn. Maar een kledinglijn onder een bestaand merk is niet zo makkelijk als het lijkt. Zoals eerder gezegd, de modewereld is kei en keihard. De kans dat een groot merk jou het licht in je ogen gunt, is kleiner dan dat de smurfen echt bestaan...

 

Jij wilt hoe je het went of keert meeliften op het succes van het grote merk en op de designers. Niet meer en niet minder. Dat is geen lang leven gegeven.

 

Draai de rollen eens om, als het bij jou gebeurt, zou jij het toelaten?

 

Om een succesvol product op de markt te zetten moet je de formule omdraaien.

 

JIJ ontwerpt een kledinglijn (al dan niet met designers). JIJ regelt en financieërt de productie. JIJ wilt het grote merk op JOU succes mee laten liften.

 

Voorbeeld:

Zij krijgen 15% van de netto-winst. Zij regelen de marketing ,verkoopkanalen en opslag. En jij mag de grote naam aan jou lijn koppelen.

 

Maak eens een rekensom:

-Hoeveel ontwerpen wil ik?

-Hoeveel betaal ik per ontwerp?

-Hoeveel verschillende producten wil ik ?(maat, kleur x aantal ontwerpen)

-Wat zijn de productiekosten?

-Als je in China produceert, wat kosten de invoering en verscheping + de kosten bijbehorend ?

-Wat wordt mijn verkoopprijs, en hoeveel marge heeft de retailer?

 

 

Dan nog een bank vinden die wilt financiëren .

 

In ieder geval, ik zou dit niet doen als eenmanszaak maar als BV. Misschien kun je aandelen verkopen aan het grote merk? Zo krijg je weer kapitaal om te produceren.

 

Maar nogmaals, wat is jou persoonlijke ervaring in de modewereld?

 

En dit klinkt weer even heel lullig: Als jij echt van mening bent dat 50/50 OMZET eerlijk is, als je alle risico's+ kosten bij "het grote merk" wilt neerleggen, dan vrees ik dat je de termen ondernemen en omzet totaal verkeerd interpreteert.

 

 

 

Hai!

 

Toch heb ik gevoel dat je mij niet geheel begrijpt.

Ik heb al ideen vor design wat zij moet maken en zij weet van hoe of wat, daar speel ik open kaart in anders is het hypocriet en daar hou ik niet van.

Het is Wel mijn idee want, ik weet wat ik wel etc etc etc, hoe het allemaal moet.

 

Het was een VOORBEELD van de 50/50 en ben er over uit dat ik lenig bij bank ga regelen, dat is veel beter ja.

En qua succes hoop ik gewoon dat beide er wat aan heeft.

Ik denk strategisch, mijn insteek is niet ideetje maken en profiteren van anderen, ik denk alleen qua merk is het handig en hen staan open voor nieuwe ideen vinden ze ook alleen maar leuk en uiteraard slim.

Zo is het een win-win situatie en qua voor designer ook, zij wil een betere naam en ik een designer, ik zie het niet negatief omdat mijn insteek niet negatief is.

 

Qua de vragen over de kosten etc, dat regel ik met die merk en zorg ik sowieso dat ik een lening heb maar dat ligt allemaal bij vervolg afspraak, want hen hebben namelijk al een fabriek in China en ik heb wel een begroting gemaakt waar ik zelf wel eventueel rekening mee kan houden.

Thanks!!

 

En qua me werkervaring, wil ik liever niet delen omdat ik graag wel weer anoniem wil blijven, ja sorry maar ik heb wel wat ervaring maar wel minder weliswaar, nog geen eigen kledinglijn hahaha.

Maar meer ervaring op ander gebieden en als ik iets ben vergeten om op antwoorden, lees ik dat wel, let me know

 

thanks

Link naar reactie
  • 0

Ik meende dat jij de schetsen had. Maar je hebt een idee. Fifty/fifty klint aardig, maar dan moet je goed weten fifty/fiftty waarvan. De omzet? Je vergeet dat de producentenomzet niet dezelfde is als detaillistenomzet. De fabrikant moet uit die omzet allerlei kosten betalen: productie, distributie, marketing, overhead. Er blijft veel minder winst over. En dan is nog maar de vraag of jij een onderhandelingspositie hebt om exacte gegevens te eisen. David Beckham lukt dat wel.

 

Niemand kan 50/50 omzet delen. Je kan hoogstens een stukje van de winst vragen. En winst is zelden duidelijk. Dus dan is een heel klein stukje van de omzet beter. Royalties. In dit stadium is het belangrijker dat je intellectueel eigendom claimt op je idee, whatever that may be. Als je iemand anders ontwerpen laat maken, heb je daar al geen rechten op.

 

Zou ik eerst uitzoeken.

 

Geweldige tip! Ik ga het even uitzoeken, want ik heb weer vernomen dat je toch WEL rechten erop kan hebben maar goed.

 

 

Link naar reactie
  • -1
Toch heb ...

 

Als je zelf al weet wat je wilt, en je wilt het heel graag... Waarom neem je dan niet een cursus mode-ontwerpen? Het is goed voor je ervaring en je bespaart geld en tijd. Dan kun je je eigen designs tekenen. Als jij eenmaal de designs hebt getekent, kun je het patroontekenen uitbesteden. Wat jij in je hoofd hebt, kan een ander nooit op papier zetten. Dus zul je met 2 man aan 1 ontwerp tegelijk moeten werken.

 

Maar als je zelf weet hoe het moet, waarom vraag je hier dan nog om advies?

 

Een tip, geld lenen bij de bank is niet makkelijk. En dat was de korte versie. Een bank die geld leent voor de productie van kleding is bijna niet te vinden. Als je het namelijk niet verkoopt, kun je geen nieuwe productie maken, en dus krijgen ze nooit het geld terug. In de modewereld is dat risico te groot. Banken vinden het al niet fijn om voorraad te financiëren, laat staan een productie van iets geheel nieuws door iemand met zero ervaring in de modebranche.

 

Het ontwerpen en produceren van een kledinglijn is iets heel anders dan in een modewinkel verkopen.

 

Daarnaast, wat heeft jou werkervaring met je anonimiteit te maken? Je hoeft toch geen bedrijfsnaam te noemen? Zo maak je het er alleen lastiger op om goed advies te geven.

 

Wat betreft het antwoorden. Ik geef je toch een aantal voorbeelden van andere mogelijkheden om te starten met je kledinglijn, waarom ga je daar niet op in?

 

Heb je je al verdiept in hoe je het bedrijf wilt runnen?

Welke rechtsvorm neem je aan als je het gaat doen?

Wat is het doel van jou kledinglijn?

Wat is de doelgroep van jou kledinglijn?

Past jou idee wel bij het bedrijfsmodel van "het grote merk"?

Wat voegt jou kledinglijn toe aan de huidige markt?

Welke maat-tabellen wil je hanteren?

Wat is de marge voor jou op de kleding?

Enz. Enz. Enz.

 

Heb je daar al over nagedacht?

 

[mod edit: overbodige quotes opgeruimd, reactie netjes onder quote, niet erin]

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 0

Je kan het rustig aan de topicstarter overlaten hoe ze omgaat met reacties en advies. Ze geeft duidelijk aan een idee te hebben waar enthousiast op wordt gereageerd door een producent. Er is ook een ontwerper bij betrokken. Daar zitten allerlei valkuilen in, maar het is ook denkbaar dat het meest optimistische scenario uitkomt. Dat ze inderdaad een fantastisch idee heeft en een producent gevonden die haar help bij de uitvoering.

 

Om nou te gaan eisen dat ze ingaat op jouw ideeën, is een beetje over de top.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Je kan het rustig aan de topicstarter overlaten hoe ze omgaat met reacties en advies. Ze geeft duidelijk aan een idee te hebben waar enthousiast op wordt gereageerd door een producent. Er is ook een ontwerper bij betrokken. Daar zitten allerlei valkuilen in, maar het is ook denkbaar dat het meest optimistische scenario uitkomt. Dat ze inderdaad een fantastisch idee heeft en een producent gevonden die haar help bij de uitvoering.

 

Om nou te gaan eisen dat ze ingaat op jouw ideeën, is een beetje over de top.

 

Dank je wel hiervoor!!

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik wil je bedanken voor je zeer goed bedoelde adviezen, daar hou ik het op.

 

Maar ga ik nergens op in, ga echt niet vertellen hoe of wat over mijn kledinglijn.

Vind je beetje negatief op een of ander manier voelen, ik wilde alleen maar advies omdat ik een startende ondernemer ben en graag meer wil inlezen erover.

Er zijn veel dingen die ik niet heb verteld, bewust omdat er altijd aasgieren zijn.

 

Hele fijne dag voor du allen uiteraard haha..

Link naar reactie
  • 0

Je kan het rustig aan de topicstarter overlaten hoe ze omgaat met reacties en advies. Ze geeft duidelijk aan een idee te hebben waar enthousiast op wordt gereageerd door een producent. Er is ook een ontwerper bij betrokken. Daar zitten allerlei valkuilen in, maar het is ook denkbaar dat het meest optimistische scenario uitkomt. Dat ze inderdaad een fantastisch idee heeft en een producent gevonden die haar help bij de uitvoering.

 

Om nou te gaan eisen dat ze ingaat op jouw ideeën, is een beetje over de top.

 

Ik eis niet dat ze ingaat op mijn ideeën, ik vraag me af waarom ze er niet op in gaat. Is ook duidelijk te lezen volgens mij.

 

Ik vraag me af of ze al heeft nagedacht over hoe ze de lijn wilt runnen, is interesse weliswaar?

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 0

ik wil je bedanken voor je zeer goed bedoelde adviezen, daar hou ik het op.

 

Maar ga ik nergens op in, ga echt niet vertellen hoe of wat over mijn kledinglijn.

Vind je beetje negatief op een of ander manier voelen, ik wilde alleen maar advies omdat ik een startende ondernemer ben en graag meer wil inlezen erover.

Er zijn veel dingen die ik niet heb verteld, bewust omdat er altijd aasgieren zijn.

 

Hele fijne dag voor du allen uiteraard haha..

 

Negatief? Valt best mee.. Ik kan ook een sprookje vertellen als je dat liever hebt, maar heb je daar iets aan?

 

Maargoed, ik wens je veel succes in ieder geval... Of had ik dat in elke post moeten zetten zodat ik nu niet uit hoef te leggen dat mijn posts bedoeld zijn als advies, en niet als negatief commentaar?

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 1

je hebt me succes gewenst en dat heb ik gelezen.

Ik zeg alleen dat je behoorlijk op een of ander manier negatief richting mij vind, weet niet wat het is maar als ik fout heb dat dan excuses.

Ik weet dat dit geen sprookje is, maar ik weet wel dat alles mogelijk en ik doe daardoor veel lezen,informatie overal vragen etc etc.

Bedankt voor je zeer fijne interesse!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.