Als vrijgestelde BTW ondernemer heb ik een aantal nota's (met 19% BTW) betaald. Kan ik niet aftrekken, helaas. Nu blijkt dat op deze nota's onterecht BTW is vermeld. De leverancier blijkt al jaren onterecht BTW te vermelden (en dus ook onterecht te genieten van de BTW aftrek van zijn kosten) en is dus niet geneigd om gekenmerkt te worden als vrijgesteld voor BTW, omdat dit voor de leverancier kan leiden tot een behoorlijke naheffing.
De Belastingdienst ziet het niet en controleert niet...
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
altijdmaarvragen
altijdmaarvragen
Veel gegoogled, maar niet gevonden...
Als vrijgestelde BTW ondernemer heb ik een aantal nota's (met 19% BTW) betaald. Kan ik niet aftrekken, helaas. Nu blijkt dat op deze nota's onterecht BTW is vermeld. De leverancier blijkt al jaren onterecht BTW te vermelden (en dus ook onterecht te genieten van de BTW aftrek van zijn kosten) en is dus niet geneigd om gekenmerkt te worden als vrijgesteld voor BTW, omdat dit voor de leverancier kan leiden tot een behoorlijke naheffing.
De Belastingdienst ziet het niet en controleert niet...
Wat moet ik doen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33134-onterechte-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag