• 0

Vergelijkbaar domeinnaam, mag dit?

Voor mijn webshop heb ik een naam bedacht die goed bij mijn product past en meteen al een omschrijving hiervan geeft.

Ook mede omdat in zoekmachines veel met deze woordcombinaties wordt gezocht naar het product dat ik wil gaan aanbieden.

 

Stel nou dat mijn bedrijfsnaam " Boekensteun" is. Bij de Kvk is deze naam nog niet in gebruik dus prima!

Ik wil dat mijn webshop dezelfde naam draagt maar de domeinnaam is reeds bezet. Wel bestaat er hiervan geen website.

Voor mij is het financieel niet mogelijk om het over te kopen. Ik weet niet wat het zou gaan kosten maar, ik denk niet dat het een tientje zal zijn.

 

Dus de domeinnaam www. boekensteun . nl bestaat al en ik wil ervan gaan maken www . boeken - steun . nl (het laatste is nog beschikbaar) Ik wil de naam zo simpel mogelijk houden en perse geen .com van maken maar .nl

 

Kan ik hiermee in de toekomst problemen krijgen?

 

Wat is jullie mening/advies?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je je absoluut geen zorgen hoeft te maken. Je kan problemen krijgen als je een ander merk of logo of zoiets nagenoeg kopieert, met domeinnamen is dat volgens mij helemaal niet aan de orde. Simpel gezegd; als iemand anders hem had willen hebben had hij hem moeten (en kunnen!) registreren. Wat je vaak ziet is dat (grote) bedrijven een hele rits domeinnamen registreren met verwante spellingen, veelgemaakte spelfouten of juist kritiek (bv. www.verizonsucks.com is geregistreerd door Verizon zelf)

 

Zeker omdat je zegt dat er geen website op het adres staat heeft een evt. andere partij een zwakke case mochten ze al moeilijk doen. Gewoon registreren en beginnen.

Party & Reisverhalen http://www.donlorenzo.eu

Link naar reactie
  • 0

Kokos etende Koalas ??? ;D

 

@DonLorenzo, nav jou voorbeeld ben ik het e.e.a gaan uitzoeken. Het is nu allemaal wat duidelijker. Ben ook verscheidene domeinnamen tegen gekomen die vergelijkbaar zijn maar dan niet van dezelfde eigenaar.

 

@Iwan, nee, het gaat niet om een variatie van een handelsmerk maar toch echt om een product omschrijving.

 

Is het ook mogelijk om meerdere vergelijkbare domeinnamen te registreren en die aan de webshop te koppelen om zo eventueel meer verkeer te genereren?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Okay! Meer verkeer dat is wat ik wil!!

Nog iets erbij op mijn to-do-list. Nu een kostenplaatje gaan maken.

 

Er zijn talloze mogelijkheden voor het aantrekken van meer bezoekers. Maar welke zijn het meest effectief?

 

Heeft iemand simpele tips and trucs die ik kan bestuderen?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

 

Okay! Meer verkeer dat is wat ik wil!!

Nog iets erbij op mijn to-do-list. Nu een kostenplaatje gaan maken.

 

Er zijn talloze mogelijkheden voor het aantrekken van meer bezoekers. Maar welke zijn het meest effectief?

 

Heeft iemand simpele tips and trucs die ik kan bestuderen?

 

een beetje buiten dit topic maar eentje die bij mij aardig heeft gewerkt, en alle internet goeroe's hebben een mening maar deze heeft gewerkt en is redelijk eenvoudig en goedkoop.

 

ik heb een bedrijf gehad dat internet i n c h e c ken verzorgde. Zag veel bezoekers komen die via de zoekmachine aan het zoeken waren op [luchthavennaam + in che cken] toen heb ik mini sites gemaakt waarop algemene infomatie stond over die lucht haven met domeinnamen bestaande uit i nchec ken + luchthaven naam.

Dit was een redelijk goede set!

 

Suc6

 

update en natuurlijk ook links naar mijn hoofd-site

 

sorry dat het zo geschreven staat sommige woorden maar daar heb ik zo mijn reden voor

 

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

 

Okay! Meer verkeer dat is wat ik wil!!

Nog iets erbij op mijn to-do-list. Nu een kostenplaatje gaan maken.

 

Er zijn talloze mogelijkheden voor het aantrekken van meer bezoekers. Maar welke zijn het meest effectief?

 

Heeft iemand simpele tips and trucs die ik kan bestuderen?

 

een beetje buiten dit topic maar eentje die bij mij aardig heeft gewerkt, en alle internet goeroe's hebben een mening maar deze heeft gewerkt en is redelijk eenvoudig en goedkoop.

 

ik heb een bedrijf gehad dat internet i n c h e c ken verzorgde. Zag veel bezoekers komen die via de zoekmachine aan het zoeken waren op [luchthavennaam + in che cken] toen heb ik mini sites gemaakt waarop algemene infomatie stond over die lucht haven met domeinnamen bestaande uit i nchec ken + luchthaven naam.

Dit was een redelijk goede set!

 

Suc6

sorry dat het zo geschreven staat sommige woorden maar daar heb ik zo mijn reden voor

 

 

 

hmmmm, klinkt simpel. ::) Ff verder uitdokteren

Thanks, een reus erbij 4 u!

 

Excuses voor de het uitwijken....terug naar topic.

 

 

Link naar reactie
  • 1

 

sorry dat het zo geschreven staat sommige woorden maar daar heb ik zo mijn reden voor[/i]

 

 

Yep, want anders gaat HL concurreren met de traffic die je naar die sites wil leiden. Vandaar dat we iedereen afraden om bedrijfsnamen of persoonsnamen te noemen op dit forum. Krijgen we namelijk maanden later verzoekjes om die weer te verwijderen.

 

;D

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Dus de domeinnaam www. boekensteun . nl bestaat al en ik wil ervan gaan maken www . boeken - steun . nl

 

Heb je synoniemen en meervouden ook meegenomen in jouw analyse? En wat voor soort partij heeft de meest logische naam geregistreerd?

 

Je kiest nu voor een tweede keuze, taalkundig onjuiste domeinnaam, wat alleen interessant is als er heel veel verkocht wordt in deze productcategorie, maar dan nog zou ik altijd navraag doen naar de eerste domeinnaam. Wat is er mis met een .com? In algemene zin zou je een probleem kunnen hebben als de boekensteun.nl in gebruik is en als handelsnaam aan te merken valt.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Dus de domeinnaam www. boekensteun . nl bestaat al en ik wil ervan gaan maken www . boeken - steun . nl (het laatste is nog beschikbaar) Ik wil de naam zo simpel mogelijk houden en perse geen .com van maken maar .nl

 

 

als het echt zo beschrijvend is mag het wel ja, maar of het verstandig is......

iemand komt namelijk via via op jouw site terecht en heeft daar iets gezien wat hem bevalt maar koopt het niet direct.

 

Persoon wil nu dag/week/maand later alsnog tot aankoop overgaan en denkt... waar had ik dat ook alweer gezien??? was iets met boekensteun... kans is groter dat hij dan gaat naar boekensteun.nl als boeken-steun.nl

Nu staat er op de variant zonder streepje nog geen site maar kan zomaar veranderen waardoor je klant uiteindelijk bij de concurent terecht komt

Link naar reactie
  • 0

Dus de domeinnaam www. boekensteun . nl bestaat al en ik wil ervan gaan maken www . boeken - steun . nl

 

Heb je synoniemen en meervouden ook meegenomen in jouw analyse? En wat voor soort partij heeft de meest logische naam geregistreerd?

 

Je kiest nu voor een tweede keuze, taalkundig onjuiste domeinnaam, wat alleen interessant is als er heel veel verkocht wordt in deze productcategorie, maar dan nog zou ik altijd navraag doen naar de eerste domeinnaam. Wat is er mis met een .com? In algemene zin zou je een probleem kunnen hebben als de boekensteun.nl in gebruik is en als handelsnaam aan te merken valt.

 

 

 

Ja, synoniemen en meervouden heb ik al bekeken. Maarja, dan heeft het niet de kracht die ik zou willen.

 

Over het taalkundig onjuiste domeinnaam heb je helemaal gelijk, dat is ik ook niet wat ik wil. Daar had ik nog niet bij stil gestaan.

 

De reden voor een .nl en geen .com is omdat ik me toch wel zoveel mogelijk wil richten op de Nederlandse markt.

Misschien kunnen jullie me hierover op andere gedachten brengen?

 

Misschien moet ik toch proberen geheel andere naam te bedenken. :-\

Link naar reactie
  • 0

Dus de domeinnaam www. boekensteun . nl bestaat al en ik wil ervan gaan maken www . boeken - steun . nl (het laatste is nog beschikbaar) Ik wil de naam zo simpel mogelijk houden en perse geen .com van maken maar .nl

 

 

als het echt zo beschrijvend is mag het wel ja, maar of het verstandig is......

iemand komt namelijk via via op jouw site terecht en heeft daar iets gezien wat hem bevalt maar koopt het niet direct.

 

Persoon wil nu dag/week/maand later alsnog tot aankoop overgaan en denkt... waar had ik dat ook alweer gezien??? was iets met boekensteun... kans is groter dat hij dan gaat naar boekensteun.nl als boeken-steun.nl

Nu staat er op de variant zonder streepje nog geen site maar kan zomaar veranderen waardoor je klant uiteindelijk bij de concurent terecht komt

 

>;( Heb je helemaal gelijk in!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.