• 0

Algemene voorwaarden: gebruiker vs adverteerder

Het concept waar ik momenteel aan werk bemiddeld tussen gebruikers van de website en adverteerders op de website. Nu is het zo dat gedeeltelijk de algemene voorwaarden voor beide partijen gelden, maar dat voor adverteerders en gebruikers bepaalde andere algemene voorwaarden van toepassing zijn. Nu heb ik 3 opties om dit te verwerken op de website:

 

1. Ik maak 1 document waarbij alles door mekaar genoemd wordt

2. Ik schrijf 1 document wat begint met algemene voorwaarden welke betrekkign hebben op beide partijen, en 1 paragraaf voor specifieke bezoekers voorwaarden en 1 paragraaf voor adverteerders voorwaarden

3. Ik schrijf 2 documenten 1 specifiek voor bezoekers en 1 specifiek voor adverteerders en geef die beide op de betreffende link weer

 

Mijn voorkeur gaat uit naar optie 3, maar vraag bij deze toch om ervaringen hiermee, wat theoretisch het best is en wat het meest gebruikt wordt in de praktijk.

 

BVD voor de reactie!

 

Danny

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou gaan voor optie 3, het is voor alle partijen het duidelijkst en wekt achteraf geen verwarring.

Een bezoeker weet dat hij/zij bezoeker is, en idem geldt voor de adverteerder.

 

Zelf maak ik ook gebruik van AV, ik gebruik AVIC 2006 voor consumenten en ALIB 2007 voor bedrijven.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou juist zeker niet voor optie 3 gaan. Je loopt het risico dat de voorwaarden niet 100% uniek zijn,

Bijvoorbeeld in de voorwaarden van partij 1 staat genoemd dat er binnen 14 dagen betaald wordt, en in de voorwaarden voor partij 2 staat genoemd dat er binnen 21 betaald moet worden. Aangezien een partij alleen gebonden is aan zijn document levert dat discussies op.

 

Om dit soort ellende te voorkomen zou ik de voorkeur geven aan optie 2.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou juist zeker niet voor optie 3 gaan. Je loopt het risico dat de voorwaarden niet 100% uniek zijn,

Bijvoorbeeld in de voorwaarden van partij 1 staat genoemd dat er binnen 14 dagen betaald wordt, en in de voorwaarden voor partij 2 staat genoemd dat er binnen 21 betaald moet worden. Aangezien een partij alleen gebonden is aan zijn document levert dat discussies op.

 

Om dit soort ellende te voorkomen zou ik de voorkeur geven aan optie 2.

 

 

Kan een punt zijn maar belangrijker is denk ik te bedenken dat algemenen voorwaarde een vangnet zijn en betalingscondities per overeenkomst / opdracht expliciet te vermelden / overeen te komen

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Consumenten (gebruikers) maken gratis gebruik van de dienst, wat inhoudt dat bovengenoemde complicatie niet zal voorkomen. Ikzelf ben nog altijd voorstander van optie 3 om meerdere redenen:

 

- scheiden van AV voor de 2 groepen "klanten", wat qua overzichtelijkheid en duidelijkheid veel duidelijker is

- AV wordt per groep compacter en is 100% relevant

- de mogelijkheid om de gebruikers-AV informeler te schrijven

 

Toch ben ik nog steeds niet zeker dat optie 3 de juiste optie is. ZIet iemand van jullie meerdere nadelen aan optie 3, of juist enorme voordelen bij de 1e en 2e optie?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

optie 2, 1 set voor alle relaties, heeft de voordelen:

- dat de relatie niet hoeft te kiezen en dus geen fouten kan maken welke AV van toepassing is

- dat 'jullie' bovengenoemde fouten ook niet kunnen maken

- dat je maar 1 set hoeft te laten opmaken / checken*

- dat je maar 1 set hoeft te deponeren*

 

* Ik neem aan dat je dit laat/gaat doen

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

- Aangezien het geheel tot nog toe bootstrapped is ontwikkeld ga ik de AV schrijven. Dit laat ik uiteraard checken en (indien nodig) verbeteren. Laten ontwikkelen zit er momenteel nog niet in, maar we omzet maken zal ik dit indien nodig wel uitbesteden. Het deponeren ga ik zeker doen.

- Het nadeel hier is dat de webiste in meerdere talen beschikbaar wordt, wat nogal wat kosten qua deponeren met zich meeneemt. Zeker als er 2 verschillende AV's zijn, maar wanneer de voordelen hier tegen opwegen, is dat geen punt.

- Het kiezen van AV voor de "klant" wordt duidelijk doordat beide gebruik maken van verscheidene links en de betreffende AV's daar ook onder te vinden zijn. Tevens wordt in de eerste alinea van de AV's aangegeven voor wie de AV van toepassing is. Echter kan een "klant" zich dan nog vergissen, maar er zit wel een soort van dubbele check erop.

- Fouten van onze kant kunnen uiteraard voorkomen, maar hier wordt uiteraard secuur mee omgegaan en het wordt achteraf nog eens gecheckt door een jurist

 

Ik ben nog steeds geneigd voor optie 3 te kiezen. Waar gaat jou voorkeur naar uit Iwan?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

- Aangezien het geheel tot nog toe bootstrapped is ontwikkeld ga ik de AV schrijven. Dit laat ik uiteraard checken en (indien nodig) verbeteren. Laten ontwikkelen zit er momenteel nog niet in, maar we omzet maken zal ik dit indien nodig wel uitbesteden. Het deponeren ga ik zeker doen.

- Het nadeel hier is dat de webiste in meerdere talen beschikbaar wordt, wat nogal wat kosten qua deponeren met zich meeneemt. Zeker als er 2 verschillende AV's zijn, maar wanneer de voordelen hier tegen opwegen, is dat geen punt.

- Het kiezen van AV voor de "klant" wordt duidelijk doordat beide gebruik maken van verscheidene links en de betreffende AV's daar ook onder te vinden zijn. Tevens wordt in de eerste alinea van de AV's aangegeven voor wie de AV van toepassing is. Echter kan een "klant" zich dan nog vergissen, maar er zit wel een soort van dubbele check erop.

- Fouten van onze kant kunnen uiteraard voorkomen, maar hier wordt uiteraard secuur mee omgegaan en het wordt achteraf nog eens gecheckt door een jurist

 

Ik ben nog steeds geneigd voor optie 3 te kiezen. Waar gaat jou voorkeur naar uit Iwan?

 

 

Mijn voorbeeld die ik geplaatst hebt (die link) was mijn voorbeeld omdat ik die erg goed ken..... ;D Dus dat was ook mijn keuze ha ha.

 

Deze voorwaarden waren overigens ook voor meerdere landen en in meerdere talen maar dan natuurlijk ook -waar nodig- aangepast naar de geldende regelgeving. Deels ook omdat daar eigen vestigingen zijn.....

 

Dan nog maar een tip, ben vandaag echt in een goede bui....

Als je enkel gaat vertalen zet er dan boven

[voorbeeld engels] This document is a translation. In the event of any dispute to the interpretation of any of these conditions, the official Dutch language version shall prevail.

 

Daarbij kan je nog wat lezen betreft kosten/inhoud van voorwaarden :

(willekeurige link) - ja ja dat gaat over mij-

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Harstikke fijn dat je gisteren in een goede bui was. Bedankt voor de handige tip! De website zal ik zeker eens doornemen en indien mogelijk gebruik maken van enkele handige zaken of wanneer het nog kan het kosteloos deponeren.

 

Dank je!

 

oh dan ben ik niet helemaal duidelijk geweest, zowel het bedrijf van de algemene voorwaarden (het voorbeeld) als de site waar ze gedeponeerd staan heb ik beiden geen bemoeienis of belang meer mee.... maar wel heel veel plezier mee gehad en eigenlijk geniet ik er nog steeds van ;D!

en mijn bui vandaag is.... strand!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.