Enquetes op HL?

Aanbevolen berichten

IS het misschien leuk om niet commerciele enquetes te houden op Higherlevel? Zoiets als een poll, maar met iets meer uitgeplitste resultaten.

 

Volgende regels:

- Zelf opgeven, dus niet automatisch lid,

- vrijblijvende deelname per enquete, (Dus geen irritante herinneringen

- resultaten anoniem, maar wel opgesplitst per leeftijd, regio of grote bedrijf

- Alleen moderators kunnen de enquete starten, higherlevel leden kunnen een enquete aandragem

- Geen commerciele vraagstukken, maar wel politiek of marktontwikkeling (zoals manier van factureren)

- resultaten voor iedereen zichtbaar die minimaal een aantal topics heeft beantwoord, zelf meedoet met enquetes en minimaal x maanden lid is.

- gegevens mogen onder geen beding verkocht worden aan derde en blijven eigendom van Higherlevel.

 

 

Het is maar even een idee dat in mij binnenkwam, ik heb het niet volledig uitgedacht, dus aanvullingen zijn welkom. UIteraard mag je het idee ook volledig afbranden!

 

[titel aangepast, zie wat er nu gebeurt... - mod]

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Zoiets als een poll, maar met iets meer uitgeplitste resultaten.

 

En wie gaat die resultaten dan uitwerken ? Degene die de enquete ingezonden heeft. Wellicht?

 

In het verleden werden we overspoeld door enquêtes. De meeste huiswerk- en sommige ondernemers gerelateerd. Het boodt op den duur totaal geen toevoegde waarde voor ons forum. De uitkomsten/het rapport werd niet (lees nooit) gedeeld met ons en vervolgens hoorde je ook niets meer van hen.

 

Polls/peilingen welke uitdagen tot meningen en inzicht in elkaars ziens- en/of werkwijze vind ik persoonlijk wel interessant. Er zijn zat issues waar ondernemers zich over verbazen..........

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Het uitwerken kan op basis van gegevens die al bekend zijn op higherlevel eventueel aangevuld met wat simpele feiten. Dus leeftijd, regio, grote bedrijf, aantal werknemers etc.

 

Hierdoor is de uitwerking minimaal aangezien dit gewoon kan worden meegenomen in het scritpt.

 

Elke enquete kent toch met een X willekeurige deelnemers? Er bestaat altijd de kans dat mensen het niet invullen. Als je maar zorgt dat bij de uitwerking wel komt te staan hoeveel mensen er mee hebben gedaan.

Link naar reactie

Ik denk dat TwaBla bedoeld dat wanneer je hier een enquete gaat neerzetten en er slechts een aantal ondernemers reageren je geen uitspraken kan doen over het groter geheel (ivm betrouwbaarheid etc.) een poll is bijvoorbeeld wel geschikt om een bepaalde mening te peilen.

 

Ik vind het opzich wel een leuk idee, want naar aanleiding van zo'n korte enquete of poll kunnen er wel interessante inzichten of discussies ontstaan (omdat het om meningen gaat kan iedereen hier op reageren, zoals niet altijd mogelijk is bij bepaalde vragen of het forum).

 

De frustatie dat enquetes na invullen niet meer worden gedeeld is makkelijk op te lossen door de statistieken of uitkomsten op vragen direct openbaar te maken voor diegene die de enquete hebben ingevuld. Op deze manier hoeft ook niemand de enquetes uit te werken, men krijgt dan wel de antwoorden zoals ze ingevuld zijn dus geen diepgaande analyses (maar dat lijkt me ook niet de bedoeling van Jasper)

Marketing & Communicatie

Link naar reactie

Mijn plan is ook niet om uitspraken oid te gaan doen, alleen publiceren met alle gegevens erbij (wel anoniem).

 

Iedereen mag dan zelf zijn conclussie trekken.

 

HEt is dus echt niets meer dan een poll, maar dan iets waarbij de resultaten wat verder utgesplitst zijn.

 

Ik ben geen voorstander van publicaties voor het einde, dit kan de uitslag behoorlijk beinvloeden. Wel ben ik een voorstander van een geautomatiserend systeem, zodat het publiceren niet vergeten kan worden.

 

Wel zou ik er een topic onderwillen hangen, want de discussie eromheen kan best wel interessant zijn.

Link naar reactie

Ik bedoel dat zelf enquetes van grote marktonderzoeksbureaus al een jaar of tien nauwelijks nog bruikbare resultaten opleveren, omdat het hele principe van de steekproef niet goed meer werkt. Je krijgt dus nooit een resultaat dat representatief is, hoeveel je ook weegt naar leeftijd en opleiding.

 

Dat betekent slechts dat goed opgeleide idioten veel zwaarder wegen in het resultaat. :P

 

Als je in de media leest over onderzoek, is dat doorgaans in panels van mensen die een grijpstuiver krijgen om enquetes in te vullen.

 

Okay, ik ben wat cynisch. Maar voor de liefhebbers: is er niet iets te doen met SurveyMonkey?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.