• 0

Net begonnen en nu al twee nieuwe nichemarkten op het oog

Beste,

Ik heb een bedrijf in de bouw gerelateerde sector sinds 2010 wat goed loopt. Ik heb nu 2 niche markten gevonden waar geen concurrentie is en wat reeds een warm onthaal heeft gekregen voor elke niche.

Aangezien mijn eerste bedrijf nog te jong is om 2 nieuwe bedrijven op te starten. Vroeg ik me af wat wijsheid is.

1)Wachten tot ik genoeg eigen kapitaal heb.

2) Met het idee op zoek gaan naar een informel investor.

3)Alles uitwerken en opdrachten binnen halen en b.v een informel investor zoeken.

Hoor graag jullie advies,alvast bedankt

[titel aangepast - mod]

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Hoe meer je bedrijf zich ontwikkelt, hoe meer nieuwe interessante 'gaten in de markt' je zult ontdekken. Dat is één van de kenmerken van het ondernemerschap :)

Los van de vraag wat wij er van vinden: wat vind je zelf, wat heeft voor jou zelf jouw voorkeur en welke afwegingen maak je dan?

Je hebt het over een informal investor, dus ik begrijp dat je kapitaal nodig hebt om die tweede markt te gaan benaderen. In welke orde van grote zou dat bedrag moeten zijn, en voor wat voor soort zaken heb je het nodig?

Overigens zou je je met één bedrijf op twee markten kunnen richten, daarvoor is formeel geen tweede bedrijf nodig.

• 0

Beste Jeroen

Het liefst zou ik beide niches helemaal willen uitwerken met huisstijl opdrachten etc en dan op zoek gaan een investeerder.

Omdat beide 'projecten' personeel nodig zal hebben en ik hier te weinig eigen kapitaal voor achter de hand heb.Ben ik genood zaak om op zoek te gaan naar een investeerder.

Ik heb voor beide niches uiteraard wat markt onderzoek gedaan. En in beide gevallen (brandweer en woningstichting) was de reaktie van nog nooit van gehoord een absoluut interessant. Ik zal nu de volgende stap moeten gaan maken en een of beide niches gaan uitwerken.

Vooral het project wat o.a interessant is voor woningstichtingen(particulieer is dit ook verkoopbaar) is uniek en kan commercieel zeer interessant worden. In de toekomst zou het concept landelijk gekopieerd worden.In hoofdlijnen bied ik een goedkoper alternatief aan van rond de €800-€1200 wat normaal minimaal €10000 zou kosten. Dit klonk hun als muziek in de oren en konden eigenlijk niet wachten tot dat ik ze een demonstratie kon geven.

Hoop wat meer informatie te hebben gegeven

• 0
Vooral het project wat o.a interessant is voor woningstichtingen(particulieer is dit ook verkoopbaar) is uniek en kan commercieel zeer interessant worden. In de toekomst zou het concept landelijk gekopieerd worden.In hoofdlijnen bied ik een goedkoper alternatief aan van rond de €800-€1200 wat normaal minimaal €10000 zou kosten. Dit klonk hun als muziek in de oren en konden eigenlijk niet wachten tot dat ik ze een demonstratie kon geven.

als dat bedragen zijn per woning van de woningbouw kan je daar mogelijk investering vandaan halen.

als ze 8/9 duizend euro per woning kunnen besparen willen ze die dienst mogelijk wel gelijk voor 100 woningen tegelijk afnemen en b.v. 50% vooruit betalen.

Jij hebt daarmee gegarandeerd werk en gelijk ook benodigde geld voor het personeel.

• 0

Het zijn inderdaad bedragen per woning en wat het interessant maakt is dat het voor elke woningstichting meteen om 100+ woningen per jaar zal gaan. Een paar woning stichtingen en je praat al snel over 500+ woningen per jaar

Ik weet alleen niet of woningstichtingen 50% vooruit zouden gaan betalen, heb weleens horror verhalen gehoord over het betalings gedrag van woningstichtingen...

• 0

wel als ze mogen kiezen tussen 10.000 per woning achteraf of 1.200 per woning waarvan 50% vooraf lijkt me de keuze voor een woningbouw snel gemaakt als je product inderdaad overeen komt met de duurdere variant.

Lijkt me dat je met zo een prijsverschil een zeer sterk argument hebt om die vooruitbetaling te verlangen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar