• 0

Afspraak in VOF contract

Goedenavond,

 

Ik heb een korte vraag waar ik het antwoord niet op heb kunnen vinden, op het moment zit ik in een VOF, bij het opstarten van de VOF hebben we een VOF contract getekend, in dit contract staat het volgende:

 

"Het is ieder der vennoten verboden tijdens de duur van de vennootschap bij een andere onderneming werkzaam te zijn of daarbij rechtstreeks of zijdelings betrokken te zijn, behoudens schriftelijke toestemming van de andere venno(o)t(en)."

 

Ik ben echter in loondienst bij een ander bedrijf, en ben dat nog steeds. De andere vennoot is echter ook werkzaam in loondienst geweest tijdens de duur van het vennootschap.

 

Wat betekent dat nou voor zo'n afspraak? Dat die komt te vervallen omdat allebei de vennoten deze overtreden hebben? Of blijft deze evengoed geldig en hebben we nu eigenlijk helemaal geen contract meer (omdat die allang verbroken zou zijn).

 

Bedankt voor jullie antwoorden!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

In een VOF contract kan je zo'n beetje alles kwijt wat je wilt en daar kan je de andere vennoten aan houden. Het is aan jou of jouw vennoten om te bepalen of (dat lid van) het contract geldig blijft of niet.

 

In de praktijk is er geen probleem totdat een van de vennoten er een probleem van maakt en een andere vennoot voor de rechter sleept of iets dergelijks.

 

De vraag is dus, is er een probleem met deze bepaling in het VOF contract of vinden de vennoten het prima als je toch voor een andere baas werkt?

Link naar reactie
  • 0

Er is niet persee een probleem met deze bepaling in het contract, ik ben namelijk nu een uitkoopbedrag voor de andere vennoot aan het samenstellen (hij weet al dat ik alleen verder wil).

 

Wat ik van je begrijp is dat als hij er een probleem van wil maken, dat dat dan gewoon kan, maar dat ik in principe even sterk sta omdat hij ook in loondienst is geweest. Daarom wil ik dit voorlopig niet aankaarten.

 

Er zijn al genoeg complexe zaken waar je rekening mee moet houden bij uitkopen. Tot een rechtzaak zal het waarschijnlijk niet komen.

 

Bedankt voor je antwoord!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.