• 0

rente toerekening Buitenlands Vastgoed

Hallo Lezer,

Heb een (1) BV met verschillende activiteiten waaronder een investering in Buitenlands vastgoed , huurinkomsten zijn belast in het land waar Vastgoed is gevestigd.

Hierdoor doe ik fiscale aangifte in NL & ook in het buitenland

De investering in vastgoed is betaald vanuit de BV met cash uit overwinst, deze cash is destijds dus overgeboekt naar de verkoper bij de aankoop in het Buitenland

Mijn vraag is moet ik rentekosten berekenen vanuit NL naar Buitenland , dus wel binnen de BV maar van de NL entiteit aan de Buitenlandse fiscale aangifte ( dus rente opbrengst NL @ rente kosten Buitenland )

groet

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33163-rente-toerekening-buitenlands-vastgoed/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Nee. Je kunt alleen betaalde rente toerekenen aan de vaste inrichting (het vastgoed), maar er is niet zoiets als een vergoeding voor verschaft vermogen binnen de BV. Het vastgoed, en daarmee het kapitaal en de inkomsten daaruit, krijgt de BV in Nederland een voorkoming voor dubbele belasting voor. Daar komen geen fictieve rentestromen bij kijken.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

• 0

Dan lees / begrijp ik het verkeerd. Ik ben er van uitgegaan dat de BV een leningsovereenkomst heeft met de natuurlijke persoon in het buitenland of dat er een rekeningcourant verhouding is met een buitenalndse belastingplichtige en daarover moet volgens mij zelfs rente berekend worden...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
  • 0

dank beiden voor jullie antwoord,

het is inderdaad binnen 1 BV, met 1 nederlandse VpB aangifte , met wereld inkomen en voorkoming dubbele belastingheffing en 1 Buitenlandse Fiscale aangifte, aan dit land zijn de inkomsten van de verhuur teogewezen

de investering is vanuit nederland met cash uit overwinst betaald. en rust geen hypotheek in het buitenland op het pand

* nu kan ik aangiften verder afwerken !

groet

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar