• 0

Hoe meer geld binnenkrijgen tijdens (klein) event?

Hallo, ik ben momenteel aan het orienteren om een fashion-swop event op te zetten (kledingruil-avond). Ik zie hier absoluut potentie in. Maar goed, uit gesprekken met andere initiatiefnemers wordt duidelijk dat het lastig is om er een leuk bedrag aan over te houden. Ik ben dus aan het brainstormen naar goede ideeen om extra inkomsten te genereren tijdens deze events. Vandaar dat ik mijn licht eens op het forum opsteek.

 

Voor de beeldvorming: bij een fashion-swop moet je je een eigentijds event voorstellen, voor ongeveer 50 vrouwen (leeftijd 25-40) die in een leuke setting hun meegebrachte kleding gaan ruilen voor andermans kleding. Ze betalen hier een entree voor. Het ruilen gaat met gesloten beurzen.

 

Erg kort omschreven maar het gaat nu ook niet over het concept. Ik zoek manieren om extra geld binnen te krijgen. Ideeen waar ik zelf al heb gedacht:

- externe partijen (dienstverlenende sector) deel laten nemen middels een stand, bijv kapster, styliste, schoonheidsspecialiste. Voor mij een meerwaarde dat de avond meer body krijgt, voor hun een meerwaarde dat ze klanten kunnen binnenhalen. Maar is het reeel dat ik hun een bijdrage vraag om er te mogen staan?

- externe partijen (verkoopsector) hun aanbod laten verkopen, bijv sieraden, cupcakes. Is het reeel dat ik een x percentage van hun avondomzet vraag?

- ik betaal afhuur bij de lokatie. Moet nog in overleg over de details maar ze vragen allemaal een x bedrag afhuur. Als zij ook nog de volledige drankomzet krijgen, dan verdienen zij gegarandeerd meer aan de avond dan ik. Kan ik hier iets mee? Dat ik een bepaald % krijg bijv?

- sponsoring? Ik wil sowieso sponsoring in natura proberen, om zo een leuke goodie-bag voor de deelnemers bij elkaar te krijgen. Zou financiele sponsoring haalbaar kunnen zijn? Wat zou ik daarvoor ertegenover moeten zetten? Vermelding op de website kan ik bieden, naamsvermelding tijdens de avond, x entreekaartjes. Het bereik is natuurlijk niet groot maar toch, al zijn het maar kleine bedragen.

- erg oubollig maar.. lotenverkoop? Heb al een styliste die een kleurenadviesgesprek ter beschikking wil stellen. Bij dit idee heb ik niet zo'n goed gevoel zelf omdat ik vind dat het als 'gratis extraatje' geboden moet worden.

 

Ik ben benieuwd naar jullie reactie op bovenstaande. En natuurlijk hoor ik graag andere ideeen! Bedankt alvast!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bijna al je ideeen gaan uit van een wil van die andere partij om op jou event te zijn. Het zijn prima ideeen, maar zorg dat die wil er wel echt is. Hetzelfde geld voor de lokatie uitbater, als jij aan hem kan laten zien dat er op jouw avonden een gedegen (drank)omzet is, valt er vast te onderhandelen over de huur.

 

Als je nu die avonden kunt organiseren zonder er bij in te schieten zou ik zeggen, organiseer er een paar, kijk of en hoe het loopt en ga vanaf daar verder. Je kunt natuurlijk nu alvast beginnen te polsen bij een paar van de partijen die je in gedachten hebt, maar het lijkt me onrealistisch om gelijk je eerste event vol te hebben met -jou betalende- kappers, cateraars en dergelijke.

 

Nog even snel een ideetje van mij; een veiling tbv een goed doel? Bijvoorbeeld elke deelnemer kan een kledingstuk meenemen dat geveild gaat worden, de opbrengst gaat dan bv. voor 75% naar een goed doel (en 25% naar jou, of hoe je het aan wilt pakken).

 

Succes!

Party & Reisverhalen http://www.donlorenzo.eu

Link naar reactie
  • 0

@DonLorenzo, bedankt voor je snelle reactie :)

 

Je hebt gelijk wat betreft de verwachtingen bij de start. Partijen moeten inderdaad eerst kennismaken met mij en het event. Eigenlijk iets wat ik goed weet maar ik laat me afleiden door het financiele stuk. Ook niet onbelangrijk natuurlijk maar een lange-termijn relatie met vaste partners is wellicht meer waardevol en dat betekent investeren.

 

Je idee van een veiling klinkt niet verkeerd. Ik pak hem mee! Thanks!

Link naar reactie
  • 0

Beste Kim,

 

Persoonlijk geloof ik zelf niet echt in een volwassen kledingruil.

Maar wie ben ik? Reden waarom ik dit denk en vraag waar ik dus mee zit ... hebben volwassenen zoveel behoefte om hun kleding te ruilen? Geen idee. Kan zijn, persoonlijk heb ik die behoefte niet.

Als ik hier even over nadenk en dezelfde gedachtengang dan naar kinderen toe breng ...

JA, want ze groeien uit hun kleding. Er is een soort verplichte doorschuiffunctie. En hier is de factor merkkleding zeker niet onbelangrijk. Qua mogelijke sponsormogelijkheden denk ik dat je dan ook wat beter zit.

Misschien dat dit zeker met het huidige crisisklimaat wel mogelijkheden geeft.

Vroeger had je de grote gezinnen en elk kind kreeg de kleding doorgeschoven.

Nu zijn de gezinnen veel kleiner en vind men merkkleding en kwaliteit vrij belangrijk.

Misschien kan je hier het traditionele "doorschuiven" weer terugbrengen? Weliswaar niet binnen hetzelfde gezin.

Gewoon effe een gedachtengang ...

 

 

Link naar reactie
  • 0

@genker: bedankt voor je reactie! Ik wilde eigenlijk niet het concept ter discussie stellen maar a lá ;)

Ik weet niet of je een man of vrouw bent? Dit concept is sowieso gericht op vrouwen, doelgroep leeftijd 25-40. Mannen zijn per definitie niet geinteresseerd in tweedehands-kleding.

Wat betreft het ruilen? Je moet het niet zien als ruilen in de vorm van 'ik wil dit graag van jou, dan krijg je dit van mij'. Het is de bedoeling dat iedereen kleding meeneemt, dit wordt (na selectie en waardetoekenning) allemaal bij elkaar gehangen (zodat het een soort winkeltje wordt) en mensen mogen vervolgens kleding uitzoeken ter waarde van de door hunzelf ingebrachte kleding (puntensysteem). De boel wordt aangekleed met externe partijen (o.a. kapper, stylingadvies) en er is een hapje en een drankje.

 

Voordelen:

- je scoort op een goedkope manier een nieuwe-tweedehands-outfit

- je bent duurzaam bezig

- je hebt een leuke avond

- je ruimt je kledingkast eens op;)

 

Ik weet niet of dit verhaal iets verandert aan je beeld? Sowieso zal niet iedereen zitten te wachten op andermans kleding, dat besef ik ook wel. Ik zie wel in mijn omgeving dat het 'taboe' hierop zo goed als weg is. Surfen op marktplaats, afstruinen van rommelmarkten, het is allemaal heel open geworden.

 

Groetjes!

Link naar reactie
  • 0

Wat Genker's twijfel betreft: oevallig zie ik in allerlei tijdschriften (bv volkskrant of viva) ook vaak personen gekleed waarvan groot deel 2dehands is. Volkskrant weekendgids heeft altijd 'n foto van 1 persoon waarmee hij/zij eigen stijl kan laten zien, dat soort mensen vinden het leuk om te 'jagen' naar speciale kleding wat dus vaak 2dehands is.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij val ik redelijk in je doelgroep. Ik krijg regelmatig nieuwsbrieven van die soort avonden en ik ben al gevraagd er te gaan staan met mijn webshop of als visagiste.

 

Wat mij tegenhoud om te gaan is vooral het feit dat ik geen massas merkkleding heb en dat lijkt toch verwacht te worden op zo'n evenement. In de reclame ervoor lees je vaak over de speciale koopjes die je kan doen van dit en dat merk. Dan denk ik al vaak laat maar want ze gaan mij daar raar bekijken als ik aankom met mijn 'normale' kleding.

 

Aan de andere kant zou ik graag zien dat je een hele avond gevuld kan krijgen. Ik zou denken ja leuk kleding afgeven en later nieuwe uitkiezen maar heb je nu zo veel keuze in mijn maat? Zo veel mensen komen er uiteindelijk niet en vaak is er een limiet van 5-10 kledingsstukken per persoon. Wat gebeurt er als ik niks kan vinden, ben ik mijn kleding dan ook kwijt of krijg ik die gewoon terug?

 

Als er allerlei standjes staan moet ik die dan extra betalen, is het niet vooral lang aanschuiven voor een advies van 5minuten waarbij men ook nog verwacht dat je gaat kopen?

 

Even snel opgeschreven waar ik tegen aan loop en waarom ik nog nooit naar zo'n evenement geweest ben, misschien heb je er iets aan.

Ik wil best entree betalen maar niet veel, iets van een 5 tot 10 euro. Meer als er bijvoorbeeld hapjes en drankjes inbegrepen zijn maar aan de andere kant zie ik mijn vriendinnen niet zo snel meegaan. Zo zijn er misschien nog mensen die wel willen gaan maar alleen en die ook geen hele avond willen blijven hangen. Keuzes maken is altijd moeilijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een man Kim :)

 

En bedankt voor de verduidelijking. Het geeft me inderdaad een ander beeld van het concept.

Dat tweedehands absoluut geen probleem meer is zien wij hier rondom ons ook.

Er is een winkel in de buurt die puur op tweedehands merkkledij draait en die is best wel succesvol.

Maar die is momenteel voor 90% op kinderkleding gericht.

Sedert enkele weken is men ook begonnen met kleding voor volwassenen.

Dus het aanbod is er en de vraag ook zeer zeker.

 

Misschien kan je als een mogelijk extra inkomstje een overeenkomst bekomen met een fotograaf.

Fashionswap avond inclusief fotograaf. Kunnen de dames een foto kopen van hun (of samen met vriendinnen) in een fashion outfit.

Misschien vinden ze de aangepaste kledij dan net iets te gewaagd ofzo maar willen ze toch wel een foto voor hun man/vriend.

Een procentje voor jou van elke foto die verkocht is. Misschien zelfs een soort spontanemodeshow (link fotograaf)?

Kan dit ook geen projectje zijn voor een degelijke hobbyfotograaf?

Als extra argument kan de foto misschien toch een doorslaggevende factor worden voor een ruil.

Als de man dan zegt "had je moeten meebrengen" kan er, via jou, alsnog een akkoord komen tussen twee partijen.

Zo heb je indirect ook weer tevreden klanten.

 

Vind dit best interessant onderwerp.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie, fijn! Ik heb wat opmerkingen/vragen toegevoegd. Ik zou het super vinden als je hier nog op in zou willen gaan. Bedankt alvast! :)

 

Volgens mij val ik redelijk in je doelgroep. Ik krijg regelmatig nieuwsbrieven van die soort avonden en ik ben al gevraagd er te gaan staan met mijn webshop of als visagiste.

Hierop ben je niet ingegaan begrijp ik, waarom niet? Wat boden/vroegen ze aan jou? Dat je belangeloos zou komen staan?

 

Wat mij tegenhoud om te gaan is vooral het feit dat ik geen massas merkkleding heb en dat lijkt toch verwacht te worden op zo'n evenement. In de reclame ervoor lees je vaak over de speciale koopjes die je kan doen van dit en dat merk. Dan denk ik al vaak laat maar want ze gaan mij daar raar bekijken als ik aankom met mijn 'normale' kleding.

Ik wil alle merken (of non-meren) toelaten mits het schoon, niet kapot en eigentijds is. Het is geen merkkledinggebeuren. Al wordt er in de 'waardering' wel onderscheid gemaakt. Maw: als jij merkkleding inlevert, krijg je meer 'credits' om andere kleding te shoppen.

 

Aan de andere kant zou ik graag zien dat je een hele avond gevuld kan krijgen. Ik zou denken ja leuk kleding afgeven en later nieuwe uitkiezen maar heb je nu zo veel keuze in mijn maat?

Dit is een lastige ja.. hier dub ik nog over.. ik hoop dat door het groots aan te pakken dit probleem vanzelf is opgelost.

Zo veel mensen komen er uiteindelijk niet en vaak is er een limiet van 5-10 kledingsstukken per persoon.

Mijn concept is om het juist groots aan te pakken en een hoger kledinglimiet. Heb zelf een kleine kledingruil gedaan en daar werd ik voor mijn gevoel teveel bekeken. Ik wil het wat 'onpersoonlijker' doen. Dat klinkt vreemd maar ik wil niet dat iedereen bezig is met elkaar bekijken, wie past wat, wie pakt wat. Het moet groter en met meer randgebeuren.

Wat gebeurt er als ik niks kan vinden, ben ik mijn kleding dan ook kwijt of krijg ik die gewoon terug?

Nog niet over uit. Soms zie je dat je op het einde van de avond je kleding mee mag nemen die nog over is. Soms wordt de kleding gedoneerd aan een kledingbank. Ik neig naar het eerste.

 

Als er allerlei standjes staan moet ik die dan extra betalen, is het niet vooral lang aanschuiven voor een advies van 5minuten waarbij men ook nog verwacht dat je gaat kopen?

Misschien dat ik met verkoopstands ga werken (bijv sierraden) waar je uiteraard voor moet betalen. Voor servicestands (bijv kapper) hoef je niet te betalen

 

Even snel opgeschreven waar ik tegen aan loop en waarom ik nog nooit naar zo'n evenement geweest ben, misschien heb je er iets aan.

Ik wil best entree betalen maar niet veel, iets van een 5 tot 10 euro. Meer als er bijvoorbeeld hapjes en drankjes inbegrepen zijn maar aan de andere kant zie ik mijn vriendinnen niet zo snel meegaan

waarom niet als ik vragen mag?.

Zo zijn er misschien nog mensen die wel willen gaan maar alleen

hoe bedoel je dit?

en die ook geen hele avond willen blijven hangen. Keuzes maken is altijd moeilijk.

Link naar reactie
  • 0

Hallo, ik ben momenteel aan het orienteren om een fashion-swop event op te zetten (kledingruil-avond). Ik zie hier absoluut potentie in. Maar goed, uit gesprekken met andere initiatiefnemers wordt duidelijk dat het lastig is om er een leuk bedrag aan over te houden.

 

Klinkt alsof je beter iets fundamenteel anders kunt doen, niet? Hier in Engeland zijn carboot-sales druk bezocht. Bezoekers betalen niks, standhouders betalen een tientje. Fenomeen bestaat ook al in Nederland. Organiseer een klerenkast- en speelgoedopruiming: verkopers betalen een tientje, bezoekers gratis toegang.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen dat als zo 'n event niet alleen uit ruilen maar ook professionele stands bestaat ik meer vertrouwen erin zou hebben dat het 'n bezoek waard is. Je zou via www.flavourites.nl eventueel allerlei webshops kunnen opzoeken die wellicht ook interesse hebben daar kleding & accessoires te verkopen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo, ik ben momenteel aan het orienteren om een fashion-swop event op te zetten (kledingruil-avond). Ik zie hier absoluut potentie in. Maar goed, uit gesprekken met andere initiatiefnemers wordt duidelijk dat het lastig is om er een leuk bedrag aan over te houden.

 

Klinkt alsof je beter iets fundamenteel anders kunt doen, niet? Hier in Engeland zijn carboot-sales druk bezocht. Bezoekers betalen niks, standhouders betalen een tientje. Fenomeen bestaat ook al in Nederland. Organiseer een klerenkast- en speelgoedopruiming: verkopers betalen een tientje, bezoekers gratis toegang.

 

Bedankt voor je advies! Dat het lastig is om er een leuk bedrag aan over te houden wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Ik ga het idee in ieder geval nog niet aan de kant zetten. Ook omdat ik deze events zie als een opstap naar een groter concept. Het publiek van de events is mijn doelgroep voor dit concept (service en organisatie voor vrouwen 25-40 jaar) en het is dus goed om hun via de swop-events te leren kennen (en zij mij). Financieel gewin is belangrijk maar geen grote must dus.

 

PS: al tikkende merk ik wel dat ik meer over je idee ga nadenken dus dat ga ik toch maar es doen ;)

Link naar reactie
  • 0

 

Misschien is dat ruilen iets wat je nog eens moet bekijken. Je kan alleen ruilen met iemand die een interessant en qua maat vergelijkbaar aanbod doet. Terwijl ik juist die kleding wil afstoten die niet meer past. Amper gedragen, want ik ben een kilootje aangekomen of die schoenen bleken te krap. Als je het ruilen loslaat en plaats maakt voor particulier verkopen, ontstaat er koopkracht die ter plekke besteed kan worden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Misschien is dat ruilen iets wat je nog eens moet bekijken. Je kan alleen ruilen met iemand die een interessant en qua maat vergelijkbaar aanbod doet. Terwijl ik juist die kleding wil afstoten die niet meer past. Amper gedragen, want ik ben een kilootje aangekomen of die schoenen bleken te krap. Als je het ruilen loslaat en plaats maakt voor particulier verkopen, ontstaat er koopkracht die ter plekke besteed kan worden.

 

Hoi, het ruilen is ook niet 1 op 1. Zie mijn post van 25 augustus @genker. Hierin heb ik wat uitgebreider mijn opzet omschreven. Misschien verandert dit iets aan je mening. Groetjes!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben daar toen als visagiste niet op in gegaan omdat ik zelf moest betalen voor iets waar zij mee konden adverteren. Volgens mij was het rond de 100 euro voor een event dat niet bij mij in de buurt was. Zeker als visagiste zonder verkoop heb je daar niet zo heel veel aan denk ik. Het kan wel interessanter zijn voor een styliste omdat zij er volgens mij sneller klanten uit halen.

 

Hoe wordt dat aantal credits bepaald en wie gaat dat doen? Wanneer er op een bepaald moment 20 wachtenden zijn met elk 15 kledingstukken kan het wel erg lang gaan duren. Komt er een vast systeem en hoe dan? Zodat als er 2 mensen zin die oordelen de ene niet meer credits geeft dan de andere.

 

Denk je dat er veel mensen zijn die meer dan 5-10 ruilkledingstukken hebben? Ik niet, soms heb ik iets dat nog redelijk nieuw is maar dat ik niet meer fijn vind maar vaak doe ik net kleren weg omdat ze wat verslijten, hopeloos uit de mode zijn of niet meer mooi zijn van model. Ik zou kledij die niet geruild is opnieuw willen meenemen want anders is zo'n avond een te groot risico voor mij. Ook al draag ik ze niet meer dan wil ik ze toch liever terug meenemen, misschien voor op een volgend event. Je kan natuurlijk ook de keuze geven.

 

Ik zie mijn vriendinnen niet zo snel meegaan omdat zij hier minder interesse in hebben en sommigen onder hen willen ook alleen maar nieuwe kleren. Het idee van tweedehands vinden ze soms vies.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Tweedehands is al een tijdje hot én hip. Tegenwoordig heet het vintage en betaal je er inmiddels meer voor dan tweedehands in voorgaande jaren. Ook een leuk concept is 50/50 restyle. Maar beide zijn andere businessmodellen dan je zelf voor ogen hebt.

(Her)ken je deze?

 

M.b.t. jouw concept : Voor zover goed gelezen begrijp ik dat je je kleding inlevert en daar swop munten voor krijg (Armani 5(?) H&M (1?). Wat als mijn kleding wel met iemand anders mee naar huis is en ikzelf niets heb gevonden? Hoe lever ik dan mijn swop munten in? Of... is dat een 'risico' van deelname en moet je het gewoon leuk vinden om tijdens zo'n event aanwezig te zijn? Immers, het was gezellig en de kleding die ik toch al niet droeg had anders ook in de zak van max beland. Bovendien zijn mijn nagels gelakt door een styliste (waarvan ik direct de nagellak heb gekocht), een andere jurk in mijn kast is opgeleukt door een ketting die ik heb gekocht en ben ik behoorlijk lollig naar huis gegaan omdat er een wijnproeverij was (en uiteraard een doos wijn voor thuis gekocht)... En bedenk zo maar door. Daar kan ik mij wel in vinden ;)

 

M.b.t. doelgroep: plaats een oproep in de locale kranten en/of in winkels óf spreek mensen op straat aan (voordeel is dat je direct kunt zien hoe ze gekleed gaan). Leg uit wat je gaat organiseren, hoe het "werkt" en wat men kan verwachten. Men kan zich inschrijven en bij voldoende animo ga je het organiseren.

 

M.b.t. een verdienmodel: met de inschrijflijst is het voor standhouders ook interessanter om direct inzicht te hebben in mogelijke opkomst om hen zodoende over te halen om tegen betaling van een marktkraam aan het event deel te nemen.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik ben daar toen als visagiste niet op in gegaan omdat ik zelf moest betalen voor iets waar zij mee konden adverteren. Volgens mij was het rond de 100 euro voor een event dat niet bij mij in de buurt was. Zeker als visagiste zonder verkoop heb je daar niet zo heel veel aan denk ik. Het kan wel interessanter zijn voor een styliste omdat zij er volgens mij sneller klanten uit halen.

 

Hoe wordt dat aantal credits bepaald en wie gaat dat doen? Wanneer er op een bepaald moment 20 wachtenden zijn met elk 15 kledingstukken kan het wel erg lang gaan duren. Komt er een vast systeem en hoe dan? Zodat als er 2 mensen zin die oordelen de ene niet meer credits geeft dan de andere. Ik ga een puntensysteem hanteren wat een concullega ook gebruikt. Merken zijn verdeeld in A- en B-categorie en per item staat aangegeven hoeveel punten je daarvoor krijgt (bijv 1 punt voor shirt, 4 punten voor jas). Bij de B-categorie worden de punten verdubbeld.

 

Denk je dat er veel mensen zijn die meer dan 5-10 ruilkledingstukken hebben? Ik niet, soms heb ik iets dat nog redelijk nieuw is maar dat ik niet meer fijn vind maar vaak doe ik net kleren weg omdat ze wat verslijten, hopeloos uit de mode zijn of niet meer mooi zijn van model. Het is inclusief accesoires, tassen en schoenen dus ik denk dat men best wat bij elkaar kan krijgen. Maar ook dat zal moeten blijken in de praktijk.

 

Ik zou kledij die niet geruild is opnieuw willen meenemen want anders is zo'n avond een te groot risico voor mij. Ook al draag ik ze niet meer dan wil ik ze toch liever terug meenemen, misschien voor op een volgend event. Je kan natuurlijk ook de keuze geven. Dit is inderdaad zoals ik het wel doen. Moeten we alleen nog even goed nadenken of we het op basis van vertrouwen doen (zoals bij concullega gebeurt) of dat we daar een systeem voor moeten verzinnen.

 

Ik zie mijn vriendinnen niet zo snel meegaan omdat zij hier minder interesse in hebben en sommigen onder hen willen ook alleen maar nieuwe kleren. Het idee van tweedehands vinden ze soms vies. Dat zie ik bij eigen vriendinnen ook. Sommigen zijn inmiddels overstag gegaan maar een paar zal nooit overgaan op tweedehands.

 

Bedankt voor je uitleg!

Link naar reactie
  • 0

Tweedehands is al een tijdje hot én hip. Tegenwoordig heet het vintage en betaal je er inmiddels meer voor dan tweedehands in voorgaande jaren. Ook een leuk concept is 50/50 restyle. Maar beide zijn andere businessmodellen dan je zelf voor ogen hebt.

(Her)ken je deze? 5050store is nieuw en ziet er goed uit! Leuk om te zien hoe bedrijven met een stoffig imago (uwv en leger des heils) meegaan in een hip concept. Swopnfit heb ik al uitgebreid doorgeplozen en veel inspiratie uit gehaald.

 

M.b.t. jouw concept : Voor zover goed gelezen begrijp ik dat je je kleding inlevert en daar swop munten voor krijg (Armani 5(?) H&M (1?). Wat als mijn kleding wel met iemand anders mee naar huis is en ikzelf niets heb gevonden? Hoe lever ik dan mijn swop munten in? Of... is dat een 'risico' van deelname en moet je het gewoon leuk vinden om tijdens zo'n event aanwezig te zijn? Immers, het was gezellig en de kleding die ik toch al niet droeg had anders ook in de zak van max beland. Bovendien zijn mijn nagels gelakt door een styliste (waarvan ik direct de nagellak heb gekocht), een andere jurk in mijn kast is opgeleukt door een ketting die ik heb gekocht en ben ik behoorlijk lollig naar huis gegaan omdat er een wijnproeverij was (en uiteraard een doos wijn voor thuis gekocht)... En bedenk zo maar door. Daar kan ik mij wel in vinden ;)

Wijnproeverij, briljant idee!! ::) Maar inderdaad, zo moet je het zien. Het doel is kledingruil maar in de vorm van een

avond(half)vullend event zodat het een belevingsconcept wordt.

 

M.b.t. doelgroep: plaats een oproep in de locale kranten en/of in winkels óf spreek mensen op straat aan (voordeel is dat je direct kunt zien hoe ze gekleed gaan). Leg uit wat je gaat organiseren, hoe het "werkt" en wat men kan verwachten. Men kan zich inschrijven en bij voldoende animo ga je het organiseren. Jep, communicatie is zeer belangrijk! Omdat het concept nog erg onbekend is. Ik wil sowieso een website maken met uitleg, faqs, foto's en filmpjes (+inschrijfformulier) zodat mensen een beeld kunnen vormen. Ik ben nog aan het twijfelen vanwege bovenstaande drempel (onbekendheid) of ik een vaste entreeprijs zal doen of een risico ga nemen door mensen achteraf te laten betalen (zie ander topic van me)

 

M.b.t. een verdienmodel: met de inschrijflijst is het voor standhouders ook interessanter om direct inzicht te hebben in mogelijke opkomst om hen zodoende over te halen om tegen betaling van een marktkraam aan het event deel te nemen. you're right about that!

 

 

 

 

Bedankt voor het meedenken! ;D

 

 

 

[Aanpassing: doorlink geplaatst naar Kim's andere topic]

 

Link naar reactie
  • 0

M.b.t. het verdienmodel: verhuur tegen betaling (hehe) online advertentieruimte in combinatie met een goede standplaats voor jouw kerngroep (professionele) verkopers. Op de online advertentieruimte kunnen zij alvast artikelen tonen en verkopen.

 

Deze advertentieruimte zou meer bezoekers, kopers en (kleinere) verkopers, naar een gratis evenement moeten kunnen trekken. Het is een prachtig kanaal om de vertegenwoordigde stijlen of producten te tonen. Een evenement beperkt zich in tijd, maar wat is mis met een doorlopende online community met hetzelfde thema?

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het idee van een fotograaf ook heel goed. Toch leuk om in je nieuwe kleding direct mooi op de foto te worden gezet.

 

Je zou ook kunnen denken de swop te koppelen aan workshop(s) zodat de deelnemende dames bereid zijn meer te betalen. Op creatief, fashion en lifestyle gebied zijn er genoeg workshops te verzinnen die niet veel hoeven te kosten, maar die een extra bijdrage zeker waard zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 308 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.