• 0

HELP! Ik zoek een programma voor de media en uitgeverij branche.

Beste mensen,

 

Zoals jullie wellicht weten heb ik enige tijd een vraag gesteld omtrent HOE een krant op te zetten, we zijn nu enige maanden verder en het is me gelukt, heb 3 eigen kranten in ,Almelo, Hengelo en Enschede.

Daarnaast heb ik 8 account managers ,2 man DTP en 3 redactie.

Ik heb mijn boekhouding, de verspreiding en het drukken uitbesteed aan een derde.

 

Ik heb dus nu een eigen krant en ben met spoed opzoek naar een programma dat mijn oude werkgever had.

Het programma had de volgende opties:

 

- Het inboeken van contracten , per krant, per week en welke weken de de adverteerder wil adverteren

Zo kun je overzichtelijk zien welke klanten op welke datum adverteren en desnoods kun je met dat ene programma contracten van advertenties tot max 12 maanden inboeken

- Een offerte optie, bij het opmaken van de offerte kun je deze door mailen naar de klant, deze offerte komt dan ook in dit systeem te staan

- Een reportage optie, zo kun ik van elke account manager zien wie wat heeft verkocht, hoeveel bezoeken die heeft gelopen, hoeveel offertes die heeft uit gegeven en zijn totale behaalde omzet.

- Een optie om klanten en/of potentiële klanten een profiel te geven met daarin alle informatie van eerdere advertenties, en alle personalia en contact personen van die organisatie.

 

Mijn account managers zijn al enige tijd de BOER op en hebben contracten binnengehaald echter kan ik deze NIET inboeken want ik heb overal gezocht maar kon het echt niet vinden, daarom nogmaals de vraag;

 

Weet iemand zo'n programma of heeft iemand een bedrijf dat zulke programma's verkoopt desnoods met licenties??!

Ik hoop echt dat men me kan helpen, ik weet het even niet waar ik dit kan vinden....

 

Tevens mochten jullie nog een goede verspreider weten, ik sta hier voor open gezien mijn huidige een erge lage bezorgingsgraad heeft.

 

Ik hoop op jullie ervaring, kennis en ga wil wel sparren voor zo'n programma

 

Bedankt alvast!

 

Ruben

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

TwaBla,

 

En met een omzet in de eerste 1.2 maand van 189.000 Euro

Wat ik al aangaf ik breek de hele markt hier in Twente open, Wegener je weet wel die grote partij vind het HEEEL erg en baalt enorm dat we zo makkelijk de klanten binnenhalen ,dit nog zacht uitgedrukt!

 

Heb je toevallig een antwoord op mijn vraag omtrent dat programma dan kan ik rustig slapen want ik moet het echt deze week nog hebben!!

 

s.v.p

Link naar reactie
  • 0

 

Neen. Ik ken de uitgeverij alleen vanuit de redactionele kant. Met een beetje pech (geluk voor jou) had de oude uitgever een kostbaar account planning systeem en kan iemand je een veel sneller online (SAS) systeem aanraden, wellicht een combinatie van standaard account planning gekoppeld aan een soort online preview systeem waarmee de lokatie van de advertentie getoond kan worden.

 

Kun je je account managers met iPads uitrusten. Zodat ze hun klanten kunnen laten zien hoe de advertentie er zo ongeveer uit komt te zien. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft je vraag over verspreiding.

Er zijn op dit moment nog 2 landelijke verspreiders waar die folders verspreiden.

Alfa en Netwerk VSP.

Zei hebben 100% dekking in heel NL.

Alfa realiseert dit met regionale verspreidingsburo's en Netwerk VSP heeft landelijk eigen bezorgers.

Tevens is het verschil dat Netwerk VSP verspreid in seal en Alfa doet alles los.

 

Groot voordeel is dat Alfa door hun economische slimme constructie voordeliger is dan Netwerk VSP.

 

Mocht je nog geïnteresseerd zijn of meer informatie willen over voordelige verspreiding kan je me altijd een berichtje sturen.

 

xxx

Sanne

Drukwerk en meer.... veel meer! http://www.drukwerkboys.nl

 

DrukwerkBoys.nl het voordeligste drukwerk van NL!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Een krant opzetten... Congratulations! Velen hebben dit geprobeerd maar weinigen hebben het er goed van afgebracht. Dit met name omdat de aanloopkosten fors zijn en het inderdaad vrij lastig is om data op een dusdanige wijze te sturen dat je grip hebt over de advertenties - plaatsingsdata - doorplaatsingen - prijsafspraken en dergelijke.

Zou het niet iets voor je zijn om met een goede IT'er aan tafel te schuiven om zelf een CRM op te zetten? Dan kun je al je gedachten laten vertalen, bijsturen waar nodig en geen licentiekosten.

 

Inderdaad is er verder nog al het een en ander veranderd in verspreidingsland. In het verleden liet ik ongeveer 100 mio per jaar verspreiden via de verschillende kanalen maar van de verhalen die ik af en toe voor bij zie komen word je niet gelukkig.

Misschien is het juist je taak om in die grijze gebieden zelf je bezorgers te recruteren en daarmee ook een slag te slaan naar verspreiding van de reguliere drukwerken. Even andersom denken kan soms geen kwaad.

Juist in de "slechte" gebieden dekking garanderen kan je wellicht een heleboel omzet opleveren door hier een 1-2'tje van te maken met Alfa of VSP. Ook deze partijen willen graag goede dekking en zijn soms genegen om samenwerking met partners op te zetten.

 

Wellicht kan ik je helpen met de goede mensen in contact te komen.

Link naar reactie
  • 0

Kun je niet je oude werkgever benaderen en vragen welk programma hij/zij gebruikt?

 

Ik heb zelf wel eens iets gemaakt voor de advertentieverkoop voor een magazine, dit was een simpel database systeem met klantgegevens, uitgaven, advertentiegroottes, facturatie, lijsten per verkoper, lijsten per uitgave, etc.

Grafisch was toen weinig mogelijk, dus een weergave van de pagina was niet mogelijk.

Zal even kijken of dat systeem te updaten is, komt nog uit het pre-relationele-tijdperk.

Link naar reactie
  • 0

Na ruim 20 jaar ondernemer geweest te zijn in de grafische branche ben ik er in 2008 mee gestopt. Enkele lijntjes met andere ondernemers zijn er natuurlijk nog wel maar om aan progje's te komen gaat denk ik niet lukken.

Mijn ervaring leert me dat een eigen CRM redelijk eenvoudig te maken is, maar daardoor wel helemaal toegespitst op jouw organisatie.

Gun me een blik in dat systeem van je (dat kan via mail), dan kan ik een relatie (IT'er die op maat werkt) vrijblijvend vragen wat de mogelijkheden en de onmogelijkheden zijn om als platform te kunnen dienen voor het systeem wat je graag zou willen hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.