• 0

Faillisement of niet

??? geachte forum,

Mijn vraag is doen we ergoed aan een faillisement aan te vragen.

We ztten nu 16 maanden in de WSNP. We hadden voor heen 2 eenmansbedrijfjes, zijn we moeten stoppen en de WSNP is aangevraagd op personen.

Ik zit in de WAO en mijn man in de WW.

Hij kan geen werk krijgen, te oud 54 jaar of te goed of te duur, dus een baan zit er voorlopig niet in.Hij wil wel werken.

Nu de WSNP is geen vetpot.Door problemen met onze kinderen moeten we extra geld uitgeven wat er eigenlijk niet is.

De rekeningen stapelen zich op en we zien geen andere uitweg als faillisement aanvragen. Doe we er goed aan?

We hebben geen bezittingen als eigenhuis of auto, we hebben al niets meer.Wat kunnen we nog meer verliezen als onze gezondheid en kinderen?

Grag uw advies wat zijn ook de nadelen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

De WSNP (Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen) is bestemd voor natuurlijke personen die een schuld "ter goeder trouw" niet meer kunnen betalen en hoop willen hebben op een schuldenvrije toekomst.

Belangrijk in deze wet is dat er een termijn wordt afgesproken over hoelang er nog wordt afgelost....

Voordat we beter advies kunnen geven had ik nog een vraagje...

Hoelang is jullie termijn van aflossing en hoelang hebben jullie daarvan al gehad....?

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed heb en je zit al in de WSNP, dan heeft uw bewindvoerder de inkomsten en uitgaven op een rijtje. Hij zal jullie vertellen hoeveel jullie kunnen betalen en hoeveel jullie hebben om te eten. Voor de WSNP geld alleen dat je met een inkomen zoals u nu heb geen schulden meer maakt, indien u dit toch doet verklaard men u failliet en daardoor hebben schuldeisers weer invorderings rechten. Zelf faillisement aanvragen kan dan ook alleen maar in overleg met uw bewindvoerder. Door de zure appel heenbijten is de beste oplossing. Het WSNP is geen pretje maar fallisement al helemaal niet.

 

Suc6

Willy

http://www.afkoppelen.com

afkoppelen, infiltreren en hemelwaterhergebruik.

Link naar reactie
  • 0

Cyara, hoe zuur ook, maar ik zou in jou geval aanraden om die 20 maanden "uit te zitten", dan ben je overal vanaf.

 

Als je jezelf failliet laat verklaren, kunnen de schuldeisers je toch nog (indien je weer ruimer bij kas zit) blijven achtervolgen (lees stukje van Willy), je krijgt dan toch nog te maken met loonbeslag etcetera...

 

Ik weet het is geen pretje (ik heb zelf 5 jaar als boekhouder op een GSD gewerkt dus ik ken nogal wat schrijnende gevallen) om in die WSNP te zitten, maar het alternatief is een stuk slechter.

 

Sterkte ! :-\

Egbert Punter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.