• 0

kleine banen regeling

Hoi,

 

Ik betaal mijn werknemers vaak voor 3 a 4 maanden in het seizoen. Zei hebben een nul uren contract, en verdienen in die 3 maanden minder dan de helft van het minimum loon (vereiste voor de "kleine baan regeling"). Nu lees ik nu pas dat dat ik voor hen in aanmerking kan komen voor de kleine banen regeling in 2010 en 2011. In totaal zou me dat zo'n €5000 opleveren als ik het aanpas en alsnog "terug vraag".

 

Zou ik alsnog het bedrag wat ik teveel heb betaald kunnen terug vragen bij de belastingdienst en weet iemand toevallig wat meer van deze regeling. Ik kan namelijk niet meer vinden dan de basis voorwaarde.

 

Vriendelijke groeten

 

Lars

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik kan namelijk niet meer vinden dan de basis voorwaarde.

 

Dag Lars, zonder spaties zoeken bij google.

 

Of bij de fiscus.

 

Als je de regeling zelf niet toegepast hebt, dan kun je de fiscus nog verzoeken of ze dat ambtshalve kunnen corrigeren voor je. Of ze dat doen is een tweede (zijn ze niet verplicht).

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hey Joost,

 

Bedankt voor je antwoord. Ik had al het een en ander erover gevonden. Maar ik kan bijvoorbeeld nergens vinden dof dat het loon op jaarbasis gebaseerd of op maandbasis. Ik betaal ze namelijk de ene maand minder dan het voor de regeling toegestane en de andere maand meer.

 

Maar ik denk dat ik maar eens langs de fiscus ga om dit te bespreken

 

Gr lars

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.