• 0

Mijn klant betaalt niet - wat nu?

Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum, en heb me geregistreerd omdat ik met een lelijke financiële kwestie in mijn maag zit.

Eén van mijn klanten heeft bij mij diensten afgenomen ter waarde van enkele duizenden euro's. Deze diensten zijn van het begin van het jaar, tot midden van dit jaar afgenomen, maar helaas blijft de betaling tegen vele beloften in achterwege.

Inmiddels heb ik een bureau ingeschakeld wat financiële bemiddeling doet, die mijn klant een betalingsregeling hebben aangeboden. Deze betalingsregeling bestaat uit een opsplitsing in een vijftal delen van het volledige bedrag. Daarnaast is er een ultimatum aangeboden om te akkoord te gaan met deze regeling. Helaas is hier tot op heden nog geen reactie op gekomen.

Gezien de onwelwillendheid van mijn klant (geen geld, maar toch dingen kopen en vakantie inlasten) vraag ik me af wat een vervolgstap kan zijn als hij deze betalingsregeling niet nakomt en hoe ik het beste mijn recht kan halen en het geld kan krijgen waar ik gewoon recht op heb.

Alvast bedankt voor de reacties

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33225-mijn-klant-betaalt-niet-wat-nu/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

In aanvulling op Prodisplay;

Aanmanen is mij verteld niet te hoeven doen, wel moet je een ingebrekestelling sturen ten laatste en komt het in je voordeel (wanneer er een rechtzaak komt) uit wanneer je hebt laten zien de klant verschillende mogelijkheden hebt gedaan om aan zijn betalingsverplichting te voldoen. Echter is de TS deze stap al voorbij naar mijn idee, door een betalingsregeling te willen treffen met de partij.

Ik zou gewoon een ingebrekestelling sturen, hier een bepaalde tijd van betaling op zetten (varieert vaak tussen de 2 en 5 dagen), de ingebrekestelling aangetekend verzenden én per gewone post (om te voorkomen dat gezegd word "die heb ik nooit gehad"). Eventueel nog per e-mail (heb je alle kanalen gehad). Stel je bijv. een termijn in van 3 dagen, zet je hem op de 4e dag door naar een incassobureau / deurwaarder. Ik zou dan wel adviseren een bureau te kiezen dat aangesloten is bij de Nederlandse Vereniging van Incasso-bedrijven (NVI keurmerk).

• 0
Gast Verwijderd account

Het NVIO- "keurmerk" is gewoon door een paar samenwerkende incassobureau's verzonnen als een vorm van reclame. Dat keurmerk heeft zero waarde. Jij kunt toch ook zomaar een "keurmerk" verzinnen en online zetten?

Sterker nog: NVIO-incassobureau's berekenen juist die zgn. "incassokosten" die volgens rapport voorwerk II nou nét niet mogen.

Intrum Justitia, Lindorff en Vesting Finance, (je weet wel: die incassobureau's waar zoveel klachten over zijn) zijn er ook lid van.

Er zijn zelfs al incassobureau's die vrijwillig afscheid hebben genomen van het NVIO "old friends incasso netwerk".

Ze maken gebruik van een administratie- en telefoondienst bedrijf... er bestaat namelijk "eigenlijk" helemaal geen NVIO.....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar