Beste HL'ers,

Ik heb op dit moment met een partner van mij een tamelijk stille VOF. Hierin verrichten we wat activiteiten, maar dit mag praktisch geen naam hebben. Om deze reden wil ik de VOF op gaan heffen. Het is me echter opgevallen dat er van de gezamenlijke bedrijfsrekening enkele prive uitgaven gedaan zijn door mijn vennoot, voor enkele honderden euro's. Zoals jullie begrijpen wil ik dit graag vereffend hebben voordat we de VOF ontbinden.

Wat zijn hierin de mogelijkheden, dient hij dit bedrag terug te storten op rekening van de VOF waarna dit verdeeld kan worden of hoe moet ik dit precies zien?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33226-vof-ontbinden/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Als het goed is hebben jullie bij het aangaan van de vof deze zaken op papier gezet in een vof akte. Daar in staat dan ook hoe de vof beeindigd moet worden.

Mocht dat niet zo zijn dan is een goed gesprek aan de keukentafel zeker een goed idee.

Wat betreft de opnamen welke je medevennoot heeft gedaan, deze zijn voor hem kapitaal opnamen. Dus bij het verdelen van wat er nog is krijgt hij minder dat bedrag minder. Het heeft geen zin dit eerst weer aan te laten vullen behalve als hij nu een negatief kapitaal heeft dan kan het zijn dat hij jou nog moet betalen.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33226-vof-ontbinden/#findComment-341806
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar