• 0

Beste,

Enige tijd geleden heb ik vanuit mijn b.v. een samenwerking aangegaan met iemand voor de oprichting van een webshop,

dit loopt ondertussen al enige tijd zeer aardig alleen er is nog geen onderling samenwerkingscontract.

Na enige tijd Google'n ben ik tal van samenwerkingscontracten tegengekomen, alleen deze zijn niet van toepassing zoals in een samenwerking met alleen een webshop. Nu vroeg ik mij af of er sjablonen beschikbaar zijn voor samenwerkingen zoals deze?

Of zijn er punten waar ik rekening met dien te houden bij het zelf opstellen van een dergelijk samenwerkingscontract?

Bedankt,

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33231-samenwerkingscontract-voor-webshop/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Wat voor samenwerkingsovereenkomsten heb je bekeken, wat vond je daaraan niet van toepassing en waar ben je dan wel naar op zoek?

Gaat het om een VOF, of iets anders? Iedere samenwerking/VOF is anders, dus een standaardovereenkomst zal vaak aangepast moeten worden aan de situatie.

Belangrijke punten zijn uit het hoofd onder meer:

- Wie brengt wat mee?

- Wie gaat wat doen?

- Wie mag welke beslissing nemen?

- Hoe ga je de winst (en het verlies) verdelen (denk aan vergoeding voor ingebracht kapitaal, arbeid, overwinst)?

- Hoe ga je uit elkaar (denk ook aan waardebepaling)?

- Wat te doen bij ruzie, conflicten en een verschil van mening?

- Wat als de ander dood gaat?

En dit lijstje kan uiteraard nog aardig uitgebreid worden, afhankelijk van de specifieke vereisten van het geval.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar