• 0

betalingsverschillen afboeken in snelstart

Heb al nuttige dingen gelezen over betalingsverschillen over dat enkele centen niet relevant zijn tov afronden op hele euro's en dat de belastingdienst ook niet bovenop de btw terug of af zit.

 

Perfect, maar misschien kan iemand mij helpen. Boek in snelstart in het bankboek keurig de betalingsverschillen op de factuur en de rest op 4502 betalingsverschillen. Eitje. Echter snelstart zet het bij de tussenrekeningen en ziet het als winst verlies.

 

Maar als je dan het jaar afsluit, zit wel die " ene cent" een kloppende openings balans in de weg en ik wil dat graag weg hebben.

 

Moet je dan toch nog die cent ergens tegen weg boeken. Het eigen vermogen, reserves ofzo?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zondag is de site van snelstart natuurlijk dicht, even geen online vraagbaak...

 

Betalingsverschillen is een rekening op de W&V, bij afronding van het jaar maak je alle W&V rekeningen toch leeg en gaat de winst naar het EV? De rekening betalingsverschillen moet in dat proces gewoon meelopen als elke andere W&V rekening...

Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

Link naar reactie
  • 0

Hoe is je rubricering van deze grootboekrekening. Je kunt middels onderhoud grootboek en onderhoud grootboekrubrieken het een en ander veranderen.

 

Het veranderen van de tussenrekening in een kosten rubriek geeft waarschijnlijk in jou geval het gewenste resultaat. Bij een jaarwissel heb je dan ook geen problemen meer.

Link naar reactie
  • 0

Beste Dick en VES,

 

Inderdaad op zondag is ook de website dicht :). Ik respecteer dat dan maar. Maar heb ook nogal slechte ervaringen met de helpdesk.

 

De data in snelstart. Omschrijving 4502, betalingsverschillen, functie= 102 betalingskorting, balans= W&V

 

Opvallend is dat dit het enige grootboekrekening (van de 100 ofzo) waarbij het veld rubriek blanco is??? Daar is niets geselecteerd (foutje software?), je kan daar kiezen tussen VenW-Kosten, VenW-inkopen, VenW-verkopen of VenW bijzondere baten en lasten.

 

Dick, je geeft volgens mij antwoord op mijn vraag, ik kan inderdaad op de beginbalans van het volgende jaar die paar centen op het eigen vermogen (overige) reserves wegboeken. Die staat alvast. dan maar zo.

 

Maar waarom doet snelstart dat zelf niet via de winst en verlies rekening, gelijk in het jaar zelf zodat het bedrijfresultaat erop aangepast wordt, dat zal het eigen vermogen uiteindelijk ook corrigeren? Moet ik dan nog met een memoriaal een tegenboeking doen zoiets als 4502 betalingsverschil 1ct versus 4403 bijv autokosten -1ct. dan poets ik hem ook weg. Of maak ik nu een denkfout?

Link naar reactie
  • 0

"Inderdaad op zondag is ook de website dicht . Ik respecteer dat dan maar. Maar heb ook nogal slechte ervaringen met de helpdesk. "

 

Als je snelstart via een dealer betrekt (kan ook lopende het contract) kun je je vragen bij die dealer in jouw buurt stellen. Die kan ook helpen met speciale koppelingen. De kosten van snelstart en de jaarlijkse kosten blijven gelijk als je een dealer er tussen hebt. Je hebt dan nog steeds beschikkening over de helpdesk, maar die dealers weten gewoon meer van de praktijk van alle dag in de bedrijven.

Link naar reactie
  • 0

De data in snelstart. Omschrijving 4502, betalingsverschillen, functie= 102 betalingskorting, balans= W&V

 

Opvallend is dat dit het enige grootboekrekening (van de 100 ofzo) waarbij het veld rubriek blanco is??? Daar is niets geselecteerd (foutje software?), je kan daar kiezen tussen VenW-Kosten, VenW-inkopen, VenW-verkopen of VenW bijzondere baten en lasten.

 

Kun je dan Rubriek niet zelf selecteren bijvoorbeeld in V&W-Kosten. Ik heb Snelstart, maar wellicht een oudere versie.

Of ze hebben geen rubriek gemaakt om je erbij de afsluiting op te attenderen (herinneren) dat je betalingsverschillen ergens anders naartoe zult moeten posten.

Link naar reactie
  • 0

Het mooie aan snelstart is dat je vrij veel zaken naar eigen inzicht kunt inrichten. Dus je kunt de standaard rubrieken verkopen inkopen en kosten. Naar eigen inzicht aanpassen, verwijderen en toevoegen.

 

Dus naar eigen inzicht kun je de betalingsverschillen aan veranderen naar inkopen of anders kosten. Maar misschien wil je zelf wel een eigenrubricering, dan kan dat ook. Je zit dus niet aan deze rubricering vast, misschien vindt je dat een overzicht voor jou anders moet dan kunt je dat zo weer aanpassen.

 

Kortom het is geen star geheel, het is gewoon erg flexibel. Dus gewoon even proberen wat voor jou het beste werkt.

Link naar reactie
  • 1

VES,

 

Ben daar ook achtergekomen dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Op een gegeven ogenblik begreep ik de door mijn accountants opgestelde jaarrekeningen en snelstart boekingen niet meer en wist ik niet meer hoe ik er financieel voor stond. Zo'n Snelstart administratie wordt een heel eigen ding van de maker, maak maar een GBrek. " actieve latentie VPB" of desnoods "grove fluviatiele sedimenten".

Kreeg daarnaast ook communicatie problemen. Accountant boekte bijv. dividend uitkering, maar dan moet hij wel vertellen dat ik bedrag X moet over maken. Want destijds als leek kon ik dat niet uit de periodebalans halen.

 

Toen ik er uiteindelijk achter kwam dat mijn accountant een kneppel van een fout maakte was voor mij de maat vol. Ik doe het zelf en op zo'n manier dat ik het begrijp. Nu is het "mijn" snelstart met mijn administratie ;D

Maar begrijp je punt, ik zal niet van de dealer verwachten de oplossing op maat te krijgen voor mijn geval.

Link naar reactie
  • 0

Dan is jou accountant vast niet de leverancier van snelstart. Anders had hij kunnen weten dat jij een export accountant kunt maken deze had hij kunnen aanpassen gelijk aan wat in de jaarrekening staat. Daarna had hij het bestand aan jou terug kunnen sturen zodat jou administratie en de jaarrekening gelijk aan elkaar waren.

 

Zo doe ik het in iedergeval wel met mijn klanten. Dan zitten daar in iedergeval geen verschillen in.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 80 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.