• 0

Hoe heet iemand die je helpt bij financieringen

De titel spreekt op zich, ik ben op zoek naar iemand die je kan helpen bij het opstellen van een financieringsplan.

 

En dan heb ik het niet over je contactpersoon bij de bank (die heb ik trouwens ook niet) maar iemand die je kan helpen met het opstellen en beoordelen van een plan, met eventuele contacten bij diverse fincieele instanties.

Het gaat hier om een financiering van ongeveer 20.000 a 25.000 euro.

 

Ook benik erg benieuwd wat waar ik ongeveer rekening mee moet houden met de beloning voor deze dienst. IS dat een percentage of op basis van uren?

 

Ik heb gezocht op internet, maar weet niet goed waar ik naar moet zoeken. Ik kom eigenlijk alleen bij banken uit of bij bedirjven die het hele financiele verhaal op zich willen nemen, dus incl facturatie, betalingsverkeer en incassotraject.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Verwijderd account

De titel spreekt op zich, ik ben op zoek naar iemand die je kan helpen bij het opstellen van een financieringsplan.

 

En dan heb ik het niet over je contactpersoon bij de bank (die heb ik trouwens ook niet) maar iemand die je kan helpen met het opstellen en beoordelen van een plan, met eventuele contacten bij diverse fincieele instanties.

Het gaat hier om een financiering van ongeveer 20.000 a 25.000 euro.

 

Ook benik erg benieuwd wat waar ik ongeveer rekening mee moet houden met de beloning voor deze dienst. IS dat een percentage of op basis van uren?

 

Ik heb gezocht op internet, maar weet niet goed waar ik naar moet zoeken. Ik kom eigenlijk alleen bij banken uit of bij bedirjven die het hele financiele verhaal op zich willen nemen, dus incl facturatie, betalingsverkeer en incassotraject.

 

 

Kijk is op www.qredits.nl. Staat een redelijk standaard invul plan incl financieel plaatje. Je bestaat al een tijdje toch? Dan maakt de kans wel groter op succes daar.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

@don Lorenzo

 

Dat hoop ik stiekem niet, er zitten er namelijk hier in Den Haag al een stuk of 100, hoe ga ik ooit kiezen? Ik kan moeilijk bij iedereen een offerte gaan opvragen.

 

@Danny Jansen CR

Handige site, wist niet dat dit initiatief nog bestond, had wel verwacht dat ze dit door de crisis wel om zeep handen geholpen.

Wel hele hoge afsluitkosten, 500 euro, terwijl je bij een ing 125 euro betaald. Maar ik begrijp dat het qredits vooral bedoeld is al niemand je meer een lening wil geven en het risico vangen ze dus op met de hoge afsluitkosten.

 

@ronaldinho

 

Je bedoelt een (onafhankelijk) financieel adviseur (voor ondernemers)?

 

Vaak te vinden bij (of via) o.a. accountants, banken, verzekeraars, etc.

Dit gaat niet helemaal op adviseurs via dit soort bedirjven zijn zelden tot nooit onafhankelijk

Link naar reactie
  • 0

Je hebt wel partijen die dit doen, bijvoorbeeld een partij als www.maxwellgroup.nl.

Accountant kan ook, maar dan moet je er wel een hebben die ervaring heeft met jou soort bedrijven.

Heb je je contactpersoon bij de bank al gevraagd wat zij willen zien, en of er mogelijkheden zijn als ze kijken naar het financiele verleden van je bedrijf?

 

Maar je kan ook een bevriende ondernemer vragen die het al wat vaker gedaan heeft. Sowieso kan je op die manier al heel wat informatie verkrijgen. Net zoals je bij HL veel info krijgt, kan je misschien bij iemand een keertje koffie doen en veel leren van de manier waarop die ondernemer zijn financiering heeft opgehaald.

Ken je iemand die voor een vergelijkbaar bedrijf financiering (een vergelijkbaar bedrag) heeft opgehaald?

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Hoi Arthur,

 

Dank je wel voor de tip, maar eigenlijk ken ik geen ondernemers uit mijn branche, wel een aantal grotere bedrijven, maar dan niet op management niveau. Er is heel veel falliet gegaan de laatste jaren. De grotere bedrijven zullen niet dit soort bedragen lenen.

 

Ik bankier bij de ING, wat betekend dat je geen contactpersoon hebt, ik heb het wel aangevraagd, maar als reactie krijg je alleen een eemail opgestuurd dat het is afgewezen. Verder geen motivatie, er zijn ook geen stukken of plannen opgevraagd. Je moet je gegevens achterlaten op een webformulier. De uitslag zal op basis van betalingsverkeer en een rol van de dobbelsteen zijn ;-)

 

Maarja dat is te verwachten met een bank die goedkoop wil zijn.

Ik ga de heren achter jouw link wel eens benaderen kijken wat zij kunnen betekenen.

Link naar reactie
  • 0

De titel spreekt op zich, ik ben op zoek naar iemand die je kan helpen bij het opstellen van een financieringsplan.

 

En dan heb ik het niet over je contactpersoon bij de bank (die heb ik trouwens ook niet) maar iemand die je kan helpen met het opstellen en beoordelen van een plan, met eventuele contacten bij diverse fincieele instanties.

Het gaat hier om een financiering van ongeveer 20.000 a 25.000 euro.

 

Ook benik erg benieuwd wat waar ik ongeveer rekening mee moet houden met de beloning voor deze dienst. IS dat een percentage of op basis van uren?

 

Ik heb gezocht op internet, maar weet niet goed waar ik naar moet zoeken. Ik kom eigenlijk alleen bij banken uit of bij bedirjven die het hele financiele verhaal op zich willen nemen, dus incl facturatie, betalingsverkeer en incassotraject.

 

Vind het slim van je om dit ook met iemand te bespreken die onafhankelijk is!

 

Heb je op dit moment geen accountant of adviseur die hier naar kan kijken? Praat handig als iemand al weet wat je wilt, wat je doet etc. namelijk.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een mail gestuurd naar het algemene emailadres, komt vast wel goed.

 

 

@ Twabla, wat is volgens jouw een echte bank? Een bank moet zoveel mogelijk geld verdienen en dat doen ze over het algemeen door zo min mogelijk servcie en zo hoog mogelijk kosten.

Heb eerder bij de abn gebankiert, nog voordat ze falliet gingen. De service was dar net zo goed/slecht als bij de ing. Misschien als je bakken met geld binnen brengt dat ze het interessant vinden. Maar een kleine ondernemer als ik is niet echt interessant.

 

@DJluc, Nee ik bespreek mijn financieen alleen met mijn kersverse vrouw. Maar echt brainstormen over geld doe ik eigenlijk nooit. Ik ben iemand die graag risico's neemt. Geen geld op de bank of in je zak maar investeren in je onderneming om zo meer omzet te genereren. Maar vooral particulieren vinden de bedragen te ongrijpbaar en schikken zich dood als ik wat bedragen noem. Lol.

Link naar reactie
  • 0

Jasper, eigenlijk is een financieringsaanvraag gewoon een onderbouwd business plan. De bank wil zeker weten dat je terug kunt betalen, rente kunt betalen en wil liefst nog wat zekerheid hebben. Als je dat duidelijk kunt uitleggen, ben je er eigenlijk al.

 

Is het een idee dat ik je een voorbeeldje stuur en dat jij het dan invult en dat ik er dan (kosteloos natuurlijk) naar kijk? Het bedrag is voor jou heel groot maar voor de gemiddelde adviseur niet zo. Zal dus op urenbasis gaan, ik denk persoonlijk dat als je het volledig uitbesteedt, dat iemand dat in max 2 dagen heel goed moeten kunnen doen (en dat vind ik eigenlijk al wel wat veel, ervan uitgaande dat jij veel input geeft). Je hebt mijn mail!

Link naar reactie
  • 0

Goed aanbod van Manon, zou ik snel op ingaan!

 

Ik heb nog wel een vraag: waar wil je financiering ophalen? (en eigenlijk ook waarom, maar dat gaat wel erg in op de details). Wil je bij een bank een lening, of meer risicodragend kapitaal bijv. bij een (angel) investeerder? Dan moet je toch een iets ander plan en andere benadering namelijk...

 

Als je bij de bank een lening van 20.000 euro wil dan moeten ze je daar zeker kunnen vertellen wat zij willen zien in een financieringsplan. Jij bent namelijk voor hun op dat moment een potentiele klant, en je kan hun dus prima vragen wat de eisen zijn en waarop zij beoordelen of je financiering krijgt. Je kan ook kijken wie bij je bank de titel 'accountmanager' draagt, en hem aanspreken.

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Het is voor de uitbreiding van ons verhuurpakket. Waar ik ga lenen weet ik nog niet, ik denk bij degene met het beste aanbod.

 

Ik had een aanvraag bij de ing gedaan, maar die was afgewezen, vandaag ook per post, met als aanvulling dat men niet kan/wil ingaan op de afwijzing, maar dat men het baseerd op hun eigen criteria.

 

Ik heb ook vandaag gebeld met de ing, maar daar hebben ze dus geen accountmanagers voor bedrijven met een omzet onder de 3 miljoen. Daar kom ik verlopig ook niet aan lol.

Link naar reactie
  • 0

Ja ze verdienen natuurlijk niet zo veel aan een lening van 20.000, dus kunnen ze er niet te veeel tijd in stoppen... dat is lastig. Misschien past een Qredits dan toch beter (Bedragen tot 35.000 toch?).

 

Let op trouwens met uitspraken als "Ik ben iemand die graag risico's neemt. Geen geld op de bank of in je zak maar investeren in je onderneming om zo meer omzet te genereren."

Als ik een bank was en dat hoor, dan zou ik daar zenuwachtig van worden... Voor een financier is het fijn dat jij wat geld achter de hand hebt; mocht een plan niet lukken, dan heb je nog ruimte om plan B uit te voeren.

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Nou je moet sowieso vertellen waar je de lening voor gaat gebruiken.

Hoe meer jij aannemelijk kan maken dat de investering zijn geld terugverdient, hoe meer de bank/financier vertrouwen heeft in jou. En daarmee heb je meer kans op een financiering, en ook tegen gunstiger tarieven.

 

Het is wel handig aan te geven dat je eigenlijk maar 15.000 nodig hebt, maar dat je 5.000 extra wil voor het geval er iets misgaat. Als je die 5.000 nog niet had meegenomen, zou ik sowieso 25.000 vragen. Je kan dan bijv. ook 20.000 in lening, en 5.000 in krediet (wat je niets kost, totdat je het opneemt).

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

@Jasper,

 

Even een andere vraag,

Ben je tevreden over je huidige winstmarge ?

Komt deze overeen met je begrotingen of heb je te maken met overschrijdingen ?

 

Je kunt wel van risico's houden, maar zorg er wel voor dat je huidige omzet voldoende winst oplevert om groei te financieren.

Als je kosten afwijken van je begroting, zou ik in ieder geval uitzoeken welke kosten dat zijn en of deze hetzelfde blijven bij je uitbreiding. (loonkosten, onderhoudskosten, verzekeringen, enz.)

 

Als je dit niet voor jezelf inzichtelijk hebt en je gaat investeren om met meer omzet je kosten op te vangen, dan krijg je een probleem. Even pas op de plaats en kijken of je niet meer winst kan halen (kosten besparen) uit je huidige situatie, levert vaak meer op dan uitbreiden zonder zekerheden. (ING haakt zonder voldoende zekerheden gelijk af).

 

Als het echt investeringen van bedrijfsmiddelen zijn, kun je natuurlijk ook aan leasen denken.

 

Groetjes,

Adlasko

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het is voor de uitbreiding van ons verhuurpakket. Waar ik ga lenen weet ik nog niet, ik denk bij degene met het beste aanbod.

 

 

 

kan je niet met de leverancier een betaalafspraak maken uitgesmeerd over 5 jaar ofzo?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Onderhandelen met mijn leverancier wil ik niet, ik geniet van mijn onderhandelingspositie, door het feit dat betalingenn snel gaan en bestellingen duidelijk doorgegeven worden. Door de vermindering van werk voor hun zijn mijn kortingen hoog. Door een lening van hun zou deze positie wel eens in gevaar komen.

 

De investering heeft te maken met het feit dat hier in de regio geen enkel bedrijf is met een gekeurde overkapping. Wij zullen de eerste en verlopig ook de enige zijn (gezien de slechte financiele situatie waar de meeste concurrenten in zitten).

Ik ben op dit moment best tevreden met mijn salaris/winst. De lening is dus niet alleen om de omzet te verhogen maar vooral om mijn bedrijf nog beter in de markt te zetten.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk omschreven heb, anders hoor ik dat graag.

Link naar reactie
  • 0

Als het puur is om materieel aan te kopen dan ben je op zoek naar financial lease lijkt me.

 

Ik schrok ook wel even van je opmerking over risico nemen ;D ik probeer risico's tot een minimum te beperken of in ieder geval beheersbaar te houden.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Onderhandelen met mijn leverancier wil ik niet, ik geniet van mijn onderhandelingspositie, door het feit dat betalingenn snel gaan en bestellingen duidelijk doorgegeven worden. Door de vermindering van werk voor hun zijn mijn kortingen hoog. Door een lening van hun zou deze positie wel eens in gevaar komen.

 

De investering heeft te maken met het feit dat hier in de regio geen enkel bedrijf is met een gekeurde overkapping. Wij zullen de eerste en verlopig ook de enige zijn (gezien de slechte financiele situatie waar de meeste concurrenten in zitten).

Ik ben op dit moment best tevreden met mijn salaris/winst. De lening is dus niet alleen om de omzet te verhogen maar vooral om mijn bedrijf nog beter in de markt te zetten.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk omschreven heb, anders hoor ik dat graag.

 

@Jasper,

Tevreden met je winst naar omstandigheden of zoals je het bedoeld hebt ?

Ik wil je met deze opmerking alleen maar iets duidelijk maken,

 

Minder kosten kunnen nl. voldoende winst (extra liquiditeiten) opleveren met dezelfde omzet om de lening te financieren zonder je leverancier te benadelen. +/- 500,- per maand. Dan ben je niet meer zo afhankelijk van de extra omzet met je overkapping. Nieuwe exploitatiebegroting en liquiditeitenprognose + lijstje offertes of geïnteresseerde opdrachtgevers.

 

Ik zou inderdaad Qredits proberen of met je hele financiele pakket (privé/zakelijk) naar een andere bank.

Gewoon een gesprek aanvragen, zeg hierbij dat je op z'n minst gezegd niet erg tevreden bent over je huidige bank en begin over je uitbreiding en financiering. Zij nemen het gesprek wel over ;)

 

Rabo heeft regio kantoren, die mogen meer als accountmanager dan bijv. abnamro waarbij alle afhandelingen/procedures centraal via amsterdam lopen.

Je komt volgens mij ook in aanmerking voor Staatsgarantie mkb , die is er niet alleen voor starters, maar ook voor groeiende mkb bedrijven met groeistuipen die hierdoor te weinig eigen vermogen of zekerheden hebben opgebouwd.

 

Succes!

Groetjes,

Adlasko

 

Link naar reactie
  • 0

BEdankt weer voor de reacties en het meedenken.

 

Eerder gaf ik aan dat ik ervan hou om risico's te nemen. Wat niet wil zeggen dat ik er niet goed over nadenk. Maar juist door risico's te nemen kan je bedrijf die boost geven die je nodig hebt om verder te groeien. Zo was het ook met het podium verhuur wat ik heb overgenomen, maar hierdoor ben ik nu wel zover dat ik 2 parttimers in dienst kan nemen en mijn omzet heel erg heb zien groeien.

 

Dat isnu ook het verhaal met de overkapping. HEt is een behoorlijke investering, maar ik durf het risco te nemen. Uit een eigen onderzoek is gebleken dat er vraag naar is en dat gemeentes steeds strenger worden, vaker gaan controleren naar certificeringen en ze steeds wijzer worden op het gebied van veiligheid.

 

@ Adlasko, ik ben niet afhankelijk van de extra omzet, ik kan de eventuele lening ook betalen zonder de extra omzet vanuit de overkapping. Minder kosten maken is niet echt aan de orde. Op het gebied van verzekeringen zijn we nu hard mee bezig (samen met Norbert), het bedrijfspand wordt voor een zeer laag tarief gehuurd en verder kosten worden scherp in de gaten gehouden (bankkosten, boekhouder, dagelijksekosten etc0

 

Ik heb de site van Qredits door gelezen, maar ik vind hun bedragen belachelijk hoog ga geen 500 euro naar een bank slepen voor administratiekosten die vervolgens ook nog over het te lenen bedrag een goede rente durft te vragen. Mochten andere banken dezelfde tarieven vragen dan zijn we heel snel klaar met het aanvragen want dan laat ik het zitten en spaar ik wel eerst door.

Dus ik denk dat ik me daar eerst in ga verdiepen.

 

Van een staatsgarantie heb iknog nooit gehoord, dus daar zal ik me ook over gaan inlezen, ik zou namelijk niet willen dat een overheid nog meer te zeggen krijgt over mijn bedrijf.

 

Ook de termen exploitatiebegroting en liquiditeitenprognose zal ik eens opzoeken, heb wel ooit een cursus boekhouden gedaan en de namen komen me wel bekend voor maar weet niet meer precies wat het betekend en of wij dat ook hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 64 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.