• 0

Telefoonnummer op website

Hallo allemaal.

 

Over ongeveer 2 maanden start ik een webshop om een bepaald soort sieraad te verkopen.

Alle voorbereidingen gaan tot nu toe goed maar ik loop tegen 1 ding aan; ik kan geen vaste telefoon nummer op de website zetten.

Redenen hiervoor:

-Overdag ga ik af en toe naar school (Accountancy)

-Ik woon nog thuis, dus dan heb ik kans dat iemand anders opneemt.

 

Nu zou ik dus wel een mobiel nummer kunnen plaatsen, maar komt dit niet te amateuristisch over? Wat zijn jullie ervaringen daarmee? En dan zijn er nog steeds momenten dat ik niet kan opnemen (tijdens colleges bijvoorbeeld).

 

Nu heb ik natuurlijk gekeken welke oplossingen hiervoor zijn;

-Op mijn webshop een ''bel me terug'' vakje plaatsen.

-Als ik in de buurt van mijn computer ben (best vaak) laten merken dat ik online ben. Dan kan de bezoeker vragen via chat aan mij stellen.

Dit is zeer eenvoudig te realiseren alle twee, maar is dit voldoende?

 

Alvast bedankt:)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

Ik begrijp dat je een 06nummer amateuristisch over vindt komen. Maar het ligt er compleet aan hoe je webshop in elkaar zit. Het maakt het juist ook wel persoonlijk. Je zult dan natuurlijk ook wat over jezelf moeten vertellen op de "over mij" pagina (met foto!). En vooral waarom je deze website hebt. 'Je kunt me altijd bellen' klinkt dan wel ineens heel persoonlijk. Je bent dan niet de zoveelste ondernemer, maar een mens, net als ik.

 

Maar wanneer je meer voor de "professionele" webshop gaat. Dan is http://www.xoip.com/ misschien een goede optie voor je. Hier kun je een (gratis) telefoonnummer aanvragen dat begint met 084 of 087. Je kunt deze dan doornlinken aan een internet voicemail en op bepaalde momenten door laten schakelen naar je 06nummer.

 

Succes met je webshop !

Link naar reactie
  • 0

Er zijn natuurlijk vele oplossingen voor de bereikbaarheid zoals de voorbeelden hierboven. Het belangrijkste is dat je een nummer vermeld dat word beantwoord op de tijden die op de website staan. Je kunt mensen ook meer richting mail of andere contact methodes sturen.

 

Kortom wees duidelijk op je site wanneer en hoe je bereikbaar ben en zorg dat die informatie klopt. Je kunt eindeloos discussiëren over wat beter is een vast of mobiel nummer en of je wel of niet de hele dag bereikbaar moet zijn. Uiteindelijk gaat het erom dat je op je site duidelijk bent en dat nakomt. De uitbreiding van "openingsuren" komt vanzelf als het drukker word.

Link naar reactie
  • 0

 

Maar wanneer je meer voor de "professionele" webshop gaat. Dan is http://www.xoip.com/ misschien een goede optie voor je. Hier kun je een (gratis) telefoonnummer aanvragen dat begint met 084 of 087. Je kunt deze dan doornlinken aan een internet voicemail en op bepaalde momenten door laten schakelen naar je 06nummer.

 

Nadeel van dit soort gratis nummers is dat ze (veel) meer kosten voor de beller. In de meeste gevallen valt een gesprek niet binnen belbundel, en de gesprekskosten kunnen ook oplopen. Maar wellicht ziet TS dat niet als zijn probleem :)

 

Er zijn ook aanbieders die regionale nummers aanbieden voor 10 Euro per jaar (prepaid) of met een abonnement. Budgetphone is er een van, maar er zijn er vast meer.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste ondernemerinspe,

 

mijn ervaring is dat potentiële klanten die bellen vaak en in mijn geval zelfs bijna altijd overgaan tot het plaatsen van een bestelling. Onze branches en doelgroep verschillen daarin misschien niet eens zoveel.

 

Ik ben redelijk goed bereikbaar op een mobiel nummer met voicemailbericht wat vraagt om achterlating van een telefoonnummer en wat tevens doorverwijst naar een contactformulier in de webshop.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0

..

Nadeel van dit soort gratis nummers is dat ze (veel) meer kosten voor de beller. In de meeste gevallen valt een gesprek niet binnen belbundel, en de gesprekskosten kunnen ook oplopen. Maar wellicht ziet TS dat niet als zijn probleem :)

...

Ik schrik daar een beetje van, gebruikte deze oplossing namelijk ook jaren geleden. Heb even gegoogled, sinds begin dit jaar begint het wel te veranderen gelukkig, http://www.bellen.com/forum/onderwerp.aspx?category=43&onderwerp=300&topic=9775 .

 

Bij upc kun je voor 7,50 per maand 2de telefoonlijn krijgen, wellicht is dat ook een optie.

Link naar reactie
  • 0

Gisteren toevallig een abonnement afgesloten (Sim only) en daar meteen een vast nummer aan gekoppeld. totaal 17,50 p/m

Ik zelf vind een 06- nummer niet professioneel staan op een website en zie liever een vast nummer staan.

 

Succes met je webshop!

 

Groetjes,

 

 

 

ik zie op je site helemaal geen telefoonnummer staan :P

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Gisteren toevallig een abonnement afgesloten (Sim only) en daar meteen een vast nummer aan gekoppeld. totaal 17,50 p/m

Ik zelf vind een 06- nummer niet professioneel staan op een website en zie liever een vast nummer staan.

 

Succes met je webshop!

 

Groetjes,

 

 

 

 

ik zie op je site helemaal geen telefoonnummer staan :P

 

 

Oeps.... mijn nederige excuses! Ik had dit (ook) bij de contact gegevens verwacht, op het rijtje bij kvkno etc...verkeerde zoektocht van mij!

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Wow wat veel reacties zeg, bedankt allemaal! Hier kan ik zeker wat mee:)

 

@rick denkt mee: Hahaha ik denk niet dat mensen staan te wachten op een foto van mij. Om eerlijk te zijn heb ik zeer weinig met sieraden. Ik ben op het idee gekomen omdat mijn vriendin een bepaald soort sierraad zocht, en deze werd heel weinig aangeboden op internet. Of op sites die er eigenlijk niet uitzagen en waar je bijvoorbeeld niet eens met ideal kan betalen. Ik doe dus dit meer vanuit een zakelijk oogpunt, en omdat ik graag ervaring wil opdoen in het ondernemen. Dit betekent natuurlijk niet dat ik helemaal geen verstand heb van sieraden/juwelen; ik heb mij de afgelopen maanden zeer goed ingelezen. Xoip ziet er inderdaad zeer goed uit, dit neem ik zeker in overweging, bedankt!

 

@Eric van Wenkop, Jasper Coolen, wouterz, wimj, Sandra en jjtokmetzis: bedankt allemaal voor jullie berichten. Er zijn blijkbaar vele opties mogelijk. Ik zal het binnenkort allemaal goed doornemen en dan kiezen wat voor mij het beste is.

 

@Roel Jongman en Wigbolt: Dank jullie wel. Door jullie berichten ben ik overgehaald om toch een telefoonnummer op de website te plaatsen. Ik wil natuurlijk geen klanten mislopen:) Als ik niet bereikbaar ben dan vraag ik ze inderdaad gewoon om een nummer achter te laten.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik begrijp dat je een 06nummer amateuristisch over vindt komen. Maar het ligt er compleet aan hoe je webshop in elkaar zit. Het maakt het juist ook wel persoonlijk. Je zult dan natuurlijk ook wat over jezelf moeten vertellen op de "over mij" pagina (met foto!). En vooral waarom je deze website hebt. 'Je kunt me altijd bellen' klinkt dan wel ineens heel persoonlijk. Je bent dan niet de zoveelste ondernemer, maar een mens, net als ik.

 

Maar wanneer je meer voor de "professionele" webshop gaat. Dan is http://www.xoip.com/ misschien een goede optie voor je. Hier kun je een (gratis) telefoonnummer aanvragen dat begint met 084 of 087. Je kunt deze dan doornlinken aan een internet voicemail en op bepaalde momenten door laten schakelen naar je 06nummer.

 

Succes met je webshop !

 

Mensen die bellen naar een 084/087-nummer betalen -vaak zonder dat ze dit weten- € 0,25 - € 0,35 per minuut.

 

Vind ik bepaald geen "professionele" oplossing..

Link naar reactie
  • 0

(...)

 

Mensen die bellen naar een 084/087-nummer betalen -vaak zonder dat ze dit weten- € 0,25 - € 0,35 per minuut.

 

Vind ik bepaald geen "professionele" oplossing..

 

Daar heb je gelijk in, het is inderdaad erg vervelend wanneer mensen dit niet weten. Wanneer je zo'n 084/087 nummer gebruikt vind ik het dan ook niets meer dan normaal dat je het duidelijk vermeld onder of achter het nummer. Wanneer je van te voren weet dat het nummer X cent per minuut kost doet dit toch niets af aan de professionaliteit ? Je betaald toch ook extra voor een 0900 nummer. Maar ik ben het helemaal met je eens dat dit dan duidelijk gecommuniceerd moet worden.

Maar ik doelde meer op het betaalde pakket van XOIP, dat is lokaal tarief. Maar ik zie nu dat dat dan geen 084/087 nummer wordt. Dat wist ik niet.

 

Rick

Link naar reactie
  • 1

Er achter vermelden is dus niet mogelijk omdat het per provider verschilt. (tenminste dat heb ik mij ooit laten vertellen)

 

Ik zou het niet weten Jasper. Als dat zo is, is het inderdaad geen goede optie. Ik had me meer moeten verdiepen in het onderwerp voordat ik de tip poste, mijn excuses hiervoor. Ook aan headquarters.

 

Rick

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook een virtueel vast nummer nemen en deze dan doorschakelen naar je mobiel wanneer je weg bent en naar huis wanneer je daar bent. Mocht je ook buitenlandse (bijvoorbeeld Belgische) klanten krijgen kun je ook een nummer uit dat land erbij nemen. Kan o.a. via mod edit, liever geen linkdropping op HL maar er zijn volgens mij meer aanbieders.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf erg enthousiast over de oplossing van Vodafone : vast op mobiel.

 

Men koppelt een vast nummer, waarbij het netnummer bepaalt word door het factuur adres, aan een mobiel nummer. Word men binnen Nederland gebeld op het vaste nummer dan zijn de kosten voor de ontvanger niets en de beller betaalt voor een normaal vast nummer.

 

De kosten voor het ontvangen van gesprekken in het buitenland zijn afhankelijk van je abonnement, in mijn geval is dat ook gratis omdat ik de Europe optie heb. De kosten van de beller blijven uiteraard hetzelfde.

 

Een faxnummer is ook mogelijk, deze worden gemaild naar een zelf op te geven mailadres. Er zijn geen kosten voor een ontvangen fax.

 

Ik weet niet of er een maximum is maar ik heb zelf 3 nummers, je kan dus zelfs per afdeling of shop een eigen nummer kunnen nemen.

 

De drempel om dus een 'vast nummer' op je site te vermelden word hierdoor wel erg verlaagd.

Link naar reactie
  • 0

ik weet niet of je al een oplossing hebt gekozen maar ik geef mijn 0.2 cents ook even.

 

via skype kan je een nummer plaatsen rechtbovenin

 

deze gaat dan na 3 over laten gaan over naar de voice-mail waarbij jij kan zeggen we zijn bij deze niet beschikbaar kunt u via de contact formulier uw gegevens achterlaten.

 

ik weet niet precies hoeveel het kost zal niet teveel zijn volgens mij

misschien heb je hier iets aan.:P

Link naar reactie
  • 0

ik weet niet of je al een oplossing hebt gekozen maar ik geef mijn 0.2 cents ook even.

 

via skype kan je een nummer plaatsen rechtbovenin

 

deze gaat dan na 3 over laten gaan over naar de voice-mail waarbij jij kan zeggen we zijn bij deze niet beschikbaar kunt u via de contact formulier uw gegevens achterlaten.

 

ik weet niet precies hoeveel het kost zal niet teveel zijn volgens mij

misschien heb je hier iets aan.:P

 

Hi Nick,

 

zeker een optie.

Zelf ook een tijdje geprobeerd,

echter heb ik toch een flink aantal klanten gemist door 'chaos' in het terugbellen etc.

Ik laat tegenwoordig als iemand belt, dit door verbinden naar mijn persoonlijke GSM.

(Met Skype of Grasshopper!)

Link naar reactie
  • 0

ik weet niet of je al een oplossing hebt gekozen maar ik geef mijn 0.2 cents ook even.

 

via skype kan je een nummer plaatsen rechtbovenin

 

deze gaat dan na 3 over laten gaan over naar de voice-mail waarbij jij kan zeggen we zijn bij deze niet beschikbaar kunt u via de contact formulier uw gegevens achterlaten.

 

ik weet niet precies hoeveel het kost zal niet teveel zijn volgens mij

misschien heb je hier iets aan.:P

 

Hi Nick,

 

zeker een optie.

Zelf ook een tijdje geprobeerd,

echter heb ik toch een flink aantal klanten gemist door 'chaos' in het terugbellen etc.

Ik laat tegenwoordig als iemand belt, dit door verbinden naar mijn persoonlijke GSM.

(Met Skype of Grasshopper!)

 

oohw heb je grasshopper ook geprobeerd?

ik dacht dat het alleen voor mensen in het buitenland toepasbaar was (amerika)

 

ik zal het wel even gaan checken

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.