• 0

Social Media: Vergeet Hyves niet!

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw op dit forum, en voor ik allemaal handige dingen begin te lezen wil ik eerst nog even iets delen wat ik onlangs heb ondervonden.

Als jonge ondernemer ben ik erg bezig met social media en met mijn bedrijf hierop promoten. Bij het promoten van mijn bedrijf op social media dacht ik gelijk, misschien is dat bij andere mensen anders, aan Facebook. Facebook is onder jongeren immens populair. Iedereen heeft tegenwoordig wel een account. Facebook word populairder maar Hyves sterft langzaam af. Althans, dat dacht ik. Nu ben ik er echter achter gekomen dat Hyves nog steeds zeer goed gebruikt word en dat Hyves nog steeds veel nieuwe leden erbij krijgt.

Ik heb een kleine analyse/rapport gemaakt met wat cijfers etc. Als er interesse in is wil ik deze wel hier delen.

 

Paul

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben het mer Werty eens dat de mogelijkheden van Hyves stukken minder zijn. Al zie je wel dat ze steeds meer functionaliteit van Facebook overnemen. Maar ze kunnen naar mijn mening nog lang niet tippen aan de bruikbaarheid van Facebook fanpages.

 

Ik denk dat het ook wel beetje afhangt van de leeftijd van je doelgroep. Volgens mij is Hyves vooral in trek bij een jongere doelgroep <20 jaar of juist de wat oudere doelgroep die via social media actief is >50 jaar.

Link naar reactie
  • 0

Paul, ik ben ook benieuwd naar je analyse. Wat ik steeds meer zie en wat jij ook dacht, is dat steeds meer gebruikers van Hyves overstappen naar Facebook. In eerste instantie gebruiken de meeste mensen een tijd zowel hun Hyves als hun Facebook account. Snel daarna volgt de stap om Hyves te verwijderen.

 

Ik heb al een lange tijd Hyves, maar doe er niet veel meer mee. Veel vrienden zijn overgestapt op Facebook. Mijn vriendenlijst is binnen een half jaar 30% gekrimpt.

 

Zelf vind ik dit erg jammer, omdat Hyves zeker toegevoegde waarde heeft. Zoals Robert aangeeft, kun je gericht targetten op bepaalde groepen. Wie weet, krijgt Hyves in de toekomst weer een positieve boest, waardoor Hyves weer helemaal in is.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.