• 0

300 ton ( mest soort )

Beste ondernemers,

 

Ik kan een order binnenhalen van zo''n 275 tot 300 ton pure unieke mest soort en weet totaal niet aan wie ik het kan aanbieden..

 

Wat zijn de stappen die ik kan zetten en hoe kom ik aan grote groothandel adressen die dit unieke soort eventueel zouden kunnen inkopen?

 

Het wordt met containers naar NL gebracht..

 

Graag hoor ik van jullie..

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is er uniek aan deze mest? Er is een mestoverschot in NL. Boeren willen liever gratis van hun mest af dan dat ze er voor moeten betalen om het weg te hebben.

 

Verder weet ik niet of er vraag is naar 'unieke mest'. Dat lijkt me bij uitstek iets voor jouw als ondernemer om uit te zoeken of er vraag is naar jouw product. Misschien kan het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit je helpen, of eventueel een branchevereniging?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie, het is geen koeien mest.. ik kan helaas niet veel vertellen over dit product, echter bevorderd het de groei voor planten ( vooral ) vele malen meer..

 

ik heb via KVK site veel info gevonden, alleen zou een lijst willen met de grootte van de bedrijven.. bestaat dit?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zoek je zo iets? De Minerale Meststoffen Federatie (MMF) is de belangenorganisatie van de kunstmestbedrijfstak in Nederland. In de MMF zijn zowel producenten als importeurs en groothandelaren van minerale meststoffen vertegenwoordigd. Zie onder "Leden MMF".

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Geweldig Nynke, hier kan ik tenminste rekening mee houden..

 

Het is echter geen kunststof mest wat geimporteerd zal worden. Het is van dierlijke afkomst, echter geen koe. Zie bv zeevogelmest wat gemengt wordt met andere soorten mesten. Dit zijn unieke mest soorten.

Zo'n soortgelijke mestsoort kan ik ook importeren, maar dan zonder toevoegingen, pure mest.. Ik heb al een aantal mailtjes gestuurd naar middelgrote groothandelaren. Het is een flinke levering, dus ben op zoek naar een grote inkoper..

 

mvg

Link naar reactie
  • 0

Kwekers willen niet uniek. Die willen standaard, gecontroleerd en met vaste, bekende samenstelling, ivm milieuwetgeving. Als je dat niet hebt, kun je je alleen op de particuliere eindgebruiker richten, die het niet uitmaakt wat hij in zijn tuin strooit (maar ook daar bestaan regels voor). Komt de lading met de juiste papieren?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

In de land van herkomst is het goedgekeurd, echter is het nog in Nederland gering gecontroleerd. Het product is zonder toevoeging.

 

Ik zal een onafhankelijk bedrijf moeten inschakelen die het effect in kaart kan brengen t.o.v andere mest soorten.

Hieropvolgend wil ik een onderzoek laten doen of het zuivere mestsoort schadelijke stoffen met zich kan meebrengen en hierop inspelen..

 

Ik heb uiteraard liever dat ik het hier door een ander bedrijf kan laten verwerken/bewerken..

 

Na dit onderzoek wil ik het project vergroten.

 

Is dit een juiste volgorde?

Link naar reactie
  • 0

Stel ik kan een paar ton unieke koffie opkopen. Daarvoor ga ik op zoek naar een groothandelaar. Die betaalt mij eventueel een groothandelsprijs, minus de extra kosten die gemaakt moeten worden om de kwaliteit te waarborgen. Vervolgens verdient die groothandelaar een vette marge door mijn koffie in kleinere partijen op de markt te brengen.

 

Ik kan ook op zoek gaan naar een verwerker. Daar besteed ik de verwerking inclusief kwaliteitscontrole aan uit. Die verwerker is betrokken bij de distributie in kleinere partijen. Maar het risico houd ik (deels) in eigen hand, zodat de vette marge ook (deels) bij mij belandt. Dat kan allemaal begroot worden, en dus gefinancierd.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Stel ik kan een paar ton unieke koffie opkopen. Daarvoor ga ik op zoek naar een groothandelaar. Die betaalt mij eventueel een groothandelsprijs, minus de extra kosten die gemaakt moeten worden om de kwaliteit te waarborgen. Vervolgens verdient die groothandelaar een vette marge door mijn koffie in kleinere partijen op de markt te brengen.

 

Ik kan ook op zoek gaan naar een verwerker. Daar besteed ik de verwerking inclusief kwaliteitscontrole aan uit. Die verwerker is betrokken bij de distributie in kleinere partijen. Maar het risico houd ik (deels) in eigen hand, zodat de vette marge ook (deels) bij mij belandt. Dat kan allemaal begroot worden, en dus gefinancierd.

 

nice!

Klinkt zuiverder dan de eerste..

Bespreek ik in dit geval dan met de verwerker de winstverdeling?

In dat geval ben ik dan de contactpersoon. Ik zorg ervoor dat de handel in zijn handen komt, hij regelt de rest...?

Link naar reactie
  • 0

In de land van herkomst is het goedgekeurd, echter is het nog in Nederland gering gecontroleerd. Het product is zonder toevoeging.

 

Ik zal een onafhankelijk bedrijf moeten inschakelen die het effect in kaart kan brengen t.o.v andere mest soorten.

Hieropvolgend wil ik een onderzoek laten doen of het zuivere mestsoort schadelijke stoffen met zich kan meebrengen en hierop inspelen..

 

Ik heb uiteraard liever dat ik het hier door een ander bedrijf kan laten verwerken/bewerken..

 

Na dit onderzoek wil ik het project vergroten.

 

Is dit een juiste volgorde?

 

Jemig. 300 Ton, per container. Neem even aan 20ft containers omdat hier meer gewicht in mag. a 23 ton per container is dus iets van 13 containers.

 

Waar het ook vandaan komt, transport, invoerrechten en BTW zal al een leuke rekening zijn.

 

Ik zeg altijd; Of je aan het produkt kan komen maakt niet uit, wat uitmaakt is de vraag of je er een koper voor hebt.

 

Zoals ik het zie doe je het andersom, waardoor je in plaats van inkoper nu verkoper bent en dat is een veel moeilijkere opgave. Zeker als je geen netwerk hebt om jouw produkt af te zetten.

Link naar reactie
  • 0

We hebben een enorm mest overschot. We produceren alleen al 1,2 miljoen ton aan kippenmest. Daar exporteren we ongeveer de helft van. Dus er zijn handelaren. Prijs voor de kopers zal vooral afhangen van transport en opslag met een kleine marge.

Dus grote hoeveelheden naar Nederland halen (extra transport en documenten) en dan weer doorverkopen is m.i. volkomen onlogisch. Tik eens "mest export" in Google.

 

Voorzover mij bekend is het importeren en exporteren van (vogel)mest aan strenge eisen gebonden en mogelijk (waarschijnlijk) verboden uit landen waar vogelgriep kan voorkomen.

 

Dat ze een partij aanbieden aan een niet-insider zet bij mij de seinen op donker oranje.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 63 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.