• 0

Nieuwe toepassingen voor mijn UAV (onbemande radiografische helikopter)

Ik zal mijzelf even voorstellen, Mike de landgraaf, 26 jaar en kom uit Hoorn (NH). Ik ben altijd al geinteresseerd geweest in nieuwe technieken en innoverende bedrijfstoepassingen. Nadat ik een filmpje op internet heb gezien van een Onbemande luchtvaartuig(UAV) was ik verkocht, en besloot een bedrijf op te zetten. Zo is 4 maanden geleden HOOG! Luchtfotografie ontstaan.

 

Met behulp van een radiografische helicopter met 6 propellors (al lijkt het meer op een UFO) ben ik in staat om luchtfoto's en videos te maken van hoogten van 2m tot 300m hoog. Door deze techniek te gebruiken kan ik op plaatsen komen waar traditionele vliegtuigen en helikopters niet (mogen) komen, en natuurlijk voor een prijs waarvor een piloot zijn bed niet uitkomt. Door een videobril kan ik vanaf de grond zien wat de chopper bovenin ziet.

 

Vergeet vage, gedateerde afbeeldingen van Google Maps. Ik maak foto's op hoge resolutie die, naast dat ze prachtig zijn in een verkoopbrochure, ook heel goed aan de muur kunnen hangen, en veel klanten doen dat ook.

 

Nu hoor ik jullie al zeggen, leuk verhaaltje, wat is de vraag?

 

Vooralsnog doe ik voornamelijkl werk voor makelaars en vastgoedontwikkelaars. Natuurlijk ben ik hier heel erg blij mee (bent u, of kent u een makelaar die geinteresseerd is? Ik hoor het graag!) maar ik denk dat er nog veel meer bedrijven zijn die kunnen profiteren van mijn diensten. Dan denk ik ook aan politie en brandweer (denk aan de mogelijkheden als er een thermische camera onder hangt) maar ook industie en inspectie van fabrieken. Ik zou het allerliefste producten ontwikkelen voor defensie, maar hoe kom ik hier in godsnaam terecht?

 

Daar heb ik jullie hulp voor nodig; welke branches zouden profiteren van mijn diensten, zodat ik mijn klantenkring uit kan breiden?

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

 

Vriendelijke groet,

 

Mike de Landgraaf

HOOG! Luchtfotografie

IMG_0038.thumb.JPG.84481deb9e3c28c6dd743c177c6cbb82.JPG

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb er even over nagedacht....

 

Om klanten te trekken zou ik naar funda.com gaan, zoek eens een wijk in je werkgebied waar relatief veel woningen te koop staan. Dan maak je gratis foto's - op voorwaarde dat je daar een "reclame randje" op mag zetten. Gratis landelijke publiciteit met de huidige malaise misschien wel 2 jaar lang! Ik zou het wel doen nu alles nog in het groen staat.

 

 

Ik ken de nederlandse importeur/reseller van mikrokopter en droidworx, ik weet dat de overheid al bij hem besteld.

IMG_00381_copy.thumb.jpg.2a9cdffd5e05fc6b30d4678fdd4777fc.jpg

Link naar reactie
  • 0

 

@Winj

 

Hier heb ik inderdaad ook aan gedacht, maar meer dat ik langs de huizen ga en vraag of ze van hun huis een luchtfoto willen, en ze vervolgens stuk voor stuk maak en ze op e-mail. Zou een foto van een wijk beter werken denk je?

 

Dat hangt een beetje van het huis af. Die voorbeeld foto (vrijstaand huis) die je hebt staan is prima, maar mensen die in een Vinex wijk oid wonen zien (denk ik) liever hun hele wijk of straat.

 

Link naar reactie
  • 0

Als praktizerend Naturist lijkt het me wel leuk om een keertje vanuit de lucht gefotografeerd te worden als ik met mijn vrienden in de tuin lig te zonnen. :)

 

Hoe zit het eigenlijk met onze privacy met dit leuke apparaat?

 

Ken je trouwens deze club?

http://www.helihinder.nl/

Link naar reactie
  • 2

Leuke ideeen allemaal en een prachtig product.

 

Ik heb even een andere benadering gekozen als de anderen:

 

Op aanbestedingskalender heb ik gezocht op luchtfoto om eens te kijken waarbij de overheid luchtfoto's gebruikt of voorschrijft.

 

Ervan uitgaande dat je kwaliteit overeenkomt met de eisen die aan luchtfoto's gesteld worden, en ervan uitgaande dat je kunt fotograferen op plaatsen waar vliegtuigen niet kunnen of mogen komen kun je aan de volgende dingen denken:

 

[*]Iets dat GBRD heet, implementatie van luchtfoto's in een digitaal systeem van diverse gemeenten. Lijkt overheidsbreed te worden uitgerold maar heb niet verder gezocht. Kijk wat het inhoudt, wie die opdrachten wint en benader die partijen. (klik na de link op het tabblad [volledige publicatie] voor meer info

[*]Rijkswaterstaat schrijft consultatie van luchtfoto's voor bij baggerwerkzaamheden oeverwerk, amoveren brughoofden, ecologische voorzieningen. Voor dehand liggend is dus contact op te nemen met bedrijven die dit soort werkzaamheden uitvoeren. Boskalis?

[*]Gemeentes gebruiken luchtfoto's voor mutatiesignalering. O.a. Azimuth Geodetic doet dit. Zo kom je bij de GEO-bedrijven uit. delandmeters, ingenieurs etc.

[*]Het waterschapshuis gaat luchtfoto's inkopen.

[*]Hier heb je de tender voor luchtfoto's van Nederland, gegund aan Eurosense voor ca. 550000 euro.

 

En zo is er nog veel meer. Kadaster, visuele inspectie van hoge gebouwen?

 

Zoek ze op, ga praten en kijk waar de mogelijkheden liggen.

 

Succes. Ik vind het wel een erg leuk product

 

Frans

 

PS. maak een inlognaam op aanbestedingskalender aan. Het leuke daarvan is dat je de bestekteksten die bij de aanbestedingen horen vaak nog kunt downloaden. Zo leer je de eisen kennen, wat belangrijk gevonden wordt, waar je op moet letten etc.

Link naar reactie
  • 0

Ik ken een bedrijf en doet ook zoiets, kan even de gegevens niet vinden, maar zoek verder.

 

Zij maken eerst wat luchtfoto's van een wijk, wat close-ups van bepaalde huizen en gaan dan met soort van portfolio die wijk in om te vragen of er belangstelling is. Dan terug de lucht in, en voor de belangstellende de foto maken.

 

Dit kun je uitbreiden met een service door bijvoorbeeld ingelijst af te leveren (meerprijs), bepaalde formaten, canvas, zwart/wit, sepia..... zelfs als puzzel !

 

Ik denk dat ook campings een leuke doelgroep zullen zijn !

 

Hou je er wel rekening mee, dat wanneer je plannen doorgang vinden, je heel veel tijd aan kwijt bent en hoogstwaarschijnlijk personeel zult moeten aannemen ? Denk ook even na over die consequenties ?

 

Succes, Marcel

 

Link naar reactie
  • 1

Zet er een infrarood camera op en ga in opdracht van de gemeente/woningbouwvereniging energieverlies in woningen onderzoeken!

Of in opdracht van politie, bij vermoeden van illegale plantages de ontstane en benodigde warmte in beeld brengen.

 

De politie heeft daarvoor al een ruim 2 jaar zijn eigen speeltjes.. de cannachoppers.. maar volgens mij mag de politie ook niet zomaar particulieren inschakelen bij strafrechtelijke onderzoeken. (uiteraard wel als getuige maar niet als teamlid dat speurt naar nieuwe feiten) Dus dan moet Mike nog even een opleiding tot BOA gaan volgen. :)

 

Ik denk dat het ook wel belangrijk is om een duidelijke keuze te maken voor het 1e jaar (of 2 jaar) het ontwikkelen van de "hoog fotografie" en pas daarna andere toepassingsmogelijkheden te gaan ontwikkelen en meer producent / ontwikkelaar worden van nieuwe producten / toepassingsmogelijkheden, uiteraard doe je in het dagelijks gebruik en in gesprekken al ideeën op en kun je deze heli ook verder ontwikkelen voor je eigen werk. Maar ik denk dat je zonder duidelijke focus op allebei de vlakken niet succesvol bent. Ik ben dan geneigd om eerst proberen een boterham te verdienen met de fotografie en productontwikkeling op een 2e plan te zetten omdat dit nu geen omzet oplevert.

 

Ik gebruikte net de term "hoog fotografie" omdat dit misschien wel kan zorgen om je makkelijker te onderscheiden van luchtfotografie, ik associeer luchtfotografie ook met duur. Als je een eigen benaming consequent kan gebruiken creëert dat op termijn mogelijk ook een andere prijs associatie.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Okee, gisteravond was ik even niet bereikbaar, ik probeer overal even commentaar op te geven!

 

Kan je er ook een video camera onder hangen? Dit zou dan een goedkoop alternatief zijn om allerlei evenementen vanuit de lucht te verslaan.i.p.v. met een dure helicopter.( Wielerwedstrijden, popconcerten enz.)

 

Paul

 

Jazeker, ik heb er zelf een HD camera onder hangen, voor superscherpe beelden. De draagkracht is ongeveer 1,5 kilo, dus een sixpack bier zou ook nog wel lukken ;) Voor evenementen ben ik ook aan het zoeken, via linkedin de organisatoren benaderd. Hopelijk komt daar wat uit.

 

Ik heb er even over nagedacht....

 

Om klanten te trekken zou ik naar funda.com gaan, zoek eens een wijk in je werkgebied waar relatief veel woningen te koop staan. Dan maak je gratis foto's - op voorwaarde dat je daar een "reclame randje" op mag zetten. Gratis landelijke publiciteit met de huidige malaise misschien wel 2 jaar lang! Ik zou het wel doen nu alles nog in het groen staat.

 

 

Ik ken de nederlandse importeur/reseller van mikrokopter en droidworx, ik weet dat de overheid al bij hem besteld.

 

Ik heb in regio Hoorn alle amkelaars aangeschreven en gebeld en voor elke een gratis luchtfoto gemaakt van een huis naar keuze. Deze inderdaad voorzien van reclame. Dit waren zo'n 22 foto's en iedereen was geintereseerd. Op funda mogen foto's met reclame echter niet gepubliceerd worden. Op de site van de makelaars zelf wel, maargoed dan is het bereik een stuk kleiner.

 

Zet er een infrarood camera op en ga in opdracht van de gemeente/woningbouwvereniging energieverlies in woningen onderzoeken!

 

Goed idee!! Een infrarood camera kost alleen iets van 3000 euro, dus zonder echte opdrachten is dit een te dure investering. Maar wel een goed idee om te onderzoeken.

 

De (regionale) pers (kranten, TV zenders)? Zenders als RTLx willen vast wel betalen voor

mooie unieke beelden van een lekkere brand of kettingbotsing.

(Al zal vlak boven een brand vliegen waarschijnlijk slecht zijn voor zijn gezondheid).

Dit hou ik al een tijdje in de gaten, ik moet dan alleen altijd beschikbaar zijn en continu de P2000 meldingen in de gaten houden. Maar misschien dat als ik er een paar maak dat de krant of tv iets publiceert en dit ook weer reclame is voor mij. Ik weet dat de brand bij moerdijk ook door zo'n helikopter gefilmd is, en deze kwam met zijn website in beeld.

 

Als praktizerend Naturist lijkt het me wel leuk om een keertje vanuit de lucht gefotografeerd te worden als ik met mijn vrienden in de tuin lig te zonnen. :)

 

Hoe zit het eigenlijk met onze privacy met dit leuke apparaat?

 

Ken je trouwens deze club?

http://www.helihinder.nl/

 

De normale privacyregelgeving is van toepassing, ik mag eigenlijk overal fotograferen, zolang de mensen niet herkenbaar zijn. Dit heeft al wel veel reacties opgeleverd, omdat ik foto's vanuit een hoek maak ,en dus vaak boven een ander huis moet vliegen om een goede shot te maken "waarom hangt hij dan boven mijn huis?!" Met het oog op inbrekers (misschien ook een andere insteek ;)

 

Leuke ideeen allemaal en een prachtig product.

 

Ik heb even een andere benadering gekozen als de anderen:

 

Op aanbestedingskalender heb ik gezocht op luchtfoto om eens te kijken waarbij de overheid luchtfoto's gebruikt of voorschrijft.

 

Ervan uitgaande dat je kwaliteit overeenkomt met de eisen die aan luchtfoto's gesteld worden, en ervan uitgaande dat je kunt fotograferen op plaatsen waar vliegtuigen niet kunnen of mogen komen kun je aan de volgende dingen denken:

 

[*]Iets dat GBRD heet, implementatie van luchtfoto's in een digitaal systeem van diverse gemeenten. Lijkt overheidsbreed te worden uitgerold maar heb niet verder gezocht. Kijk wat het inhoudt, wie die opdrachten wint en benader die partijen. (klik na de link op het tabblad [volledige publicatie] voor meer info

[*]Rijkswaterstaat schrijft consultatie van luchtfoto's voor bij baggerwerkzaamheden oeverwerk, amoveren brughoofden, ecologische voorzieningen. Voor dehand liggend is dus contact op te nemen met bedrijven die dit soort werkzaamheden uitvoeren. Boskalis?

[*]Gemeentes gebruiken luchtfoto's voor mutatiesignalering. O.a. Azimuth Geodetic doet dit. Zo kom je bij de GEO-bedrijven uit. delandmeters, ingenieurs etc.

[*]Het waterschapshuis gaat luchtfoto's inkopen.

[*]Hier heb je de tender voor luchtfoto's van Nederland, gegund aan Eurosense voor ca. 550000 euro.

 

En zo is er nog veel meer. Kadaster, visuele inspectie van hoge gebouwen?

 

Zoek ze op, ga praten en kijk waar de mogelijkheden liggen.

 

Succes. Ik vind het wel een erg leuk product

 

Frans

 

PS. maak een inlognaam op aanbestedingskalender aan. Het leuke daarvan is dat je de bestekteksten die bij de aanbestedingen horen vaak nog kunt downloaden. Zo leer je de eisen kennen, wat belangrijk gevonden wordt, waar je op moet letten etc.

 

Wat een goede input! Ik ga deze dingen zeker uitpluizen. Zeker de aanbesteding van foto's voor gemeenten ben ik erg geinteresseerd in. Misschien ook voor illegale bouw of kadasterkaarten van nieuwbouw?

 

 

 

Ken je trouwens deze club?

http://www.helihinder.nl/

 

Zij richten zich toch vooral op geluids- en milieuhinder van de bemande helikopters?

 

Gelukkig is mijn heli geruisloos ;)

 

Ik ken een bedrijf en doet ook zoiets, kan even de gegevens niet vinden, maar zoek verder.

 

Zij maken eerst wat luchtfoto's van een wijk, wat close-ups van bepaalde huizen en gaan dan met soort van portfolio die wijk in om te vragen of er belangstelling is. Dan terug de lucht in, en voor de belangstellende de foto maken.

 

Dit kun je uitbreiden met een service door bijvoorbeeld ingelijst af te leveren (meerprijs), bepaalde formaten, canvas, zwart/wit, sepia..... zelfs als puzzel !

 

Ik denk dat ook campings een leuke doelgroep zullen zijn !

 

Hou je er wel rekening mee, dat wanneer je plannen doorgang vinden, je heel veel tijd aan kwijt bent en hoogstwaarschijnlijk personeel zult moeten aannemen ? Denk ook even na over die consequenties ?

 

Succes, Marcel

 

 

Zoiets wil ik ook gaan doen, maar wel de foto's digitaal versturen zonder het daadwerkelijk bedrukken. Misschien dat ik dit op een later tijdstip zelf kan doen (bedrukken op canvas, posters etc) Ik heb nu wel een connectie die dat kan doen voor me.

Personeel geen probleem, dan heb ik het te druk om het in mijn eentje op te knappen, dat is alleen maar goed!

 

Zet er een infrarood camera op en ga in opdracht van de gemeente/woningbouwvereniging energieverlies in woningen onderzoeken!

Of in opdracht van politie, bij vermoeden van illegale plantages de ontstane en benodigde warmte in beeld brengen.

 

De politie heeft daarvoor al een ruim 2 jaar zijn eigen speeltjes.. de cannachoppers.. maar volgens mij mag de politie ook niet zomaar particulieren inschakelen bij strafrechtelijke onderzoeken. (uiteraard wel als getuige maar niet als teamlid dat speurt naar nieuwe feiten) Dus dan moet Mike nog even een opleiding tot BOA gaan volgen. :)

 

Ik denk dat het ook wel belangrijk is om een duidelijke keuze te maken voor het 1e jaar (of 2 jaar) het ontwikkelen van de "hoog fotografie" en pas daarna andere toepassingsmogelijkheden te gaan ontwikkelen en meer producent / ontwikkelaar worden van nieuwe producten / toepassingsmogelijkheden, uiteraard doe je in het dagelijks gebruik en in gesprekken al ideeën op en kun je deze heli ook verder ontwikkelen voor je eigen werk. Maar ik denk dat je zonder duidelijke focus op allebei de vlakken niet succesvol bent. Ik ben dan geneigd om eerst proberen een boterham te verdienen met de fotografie en productontwikkeling op een 2e plan te zetten omdat dit nu geen omzet oplevert.

 

Ik gebruikte net de term "hoog fotografie" omdat dit misschien wel kan zorgen om je makkelijker te onderscheiden van luchtfotografie, ik associeer luchtfotografie ook met duur. Als je een eigen benaming consequent kan gebruiken creëert dat op termijn mogelijk ook een andere prijs associatie.

 

 

 

Met dit probleem zit ik dus erg mee. De prioriteit moet ik nu eerst houden op een richting en hier geld mee te gaan verdienen. Ik heb gedacht aan "budget luchtfoto" etc etc. Maar ik wil naast dat het goedkoop is, ook kwaliteit uitstralen. Budget vind ik al snel goedkoop klinken. Ik ben persoonlijk snel geneigd om mijn focus te verliezen en als een ongeleid projectiel weer met wat anders te beginnen, ik moet dus een rode draad hebben waar ik me ook aan hou. Maar goed dat is meer mijn probleem ;) Ik vind het wel erg leuk om dit werk te doen. Ik wil wel verschillende branches hebben waarvoor ik de foto's kan maken, zodat ik niet afhankelijk ben van bijv. makelaars. Ik ben nu bezig een folder te maken die ik dan naar makelaars toe stuur. Zo wil ik wat meer bekendheid krijgen, maar of dit een goede aanpak is, is een tweede. Voor makelaars in de buurt vind ik het geen probleem om een gratis foto te maken, maar als ik het hele ganse land door moet rijden vor gratis foto's dit kost teveel tijd en levert op korte termijn niets op...

 

Mijn idee voor een folder: de makelaar doet de envelop open, en ziet een lelijke, geblokte foto van een boederij, met een te lelijk lettertype " te koop, € 390.000". Hieronder in een vlak, "Zo uw 'luxe woonboederij' verkopen?

En als ze hem openslaan zien ze een mooie luchtfoto van een boederij met daaronder de text "of misschien zo?"

En op de achterkant de prijzen en meer informatie over HOOG! Luchtfotografie.

 

Ik wil sowieso iedereen bedanken voor het meedenken, hier heb ik enorm veel aan!

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Okee, gisteravond was ik even niet bereikbaar, ik probeer overal even commentaar op te geven!

 

Kan je er ook een video camera onder hangen? Dit zou dan een goedkoop alternatief zijn om allerlei evenementen vanuit de lucht te verslaan.i.p.v. met een dure helicopter.( Wielerwedstrijden, popconcerten enz.)

 

Paul

 

Jazeker, ik heb er zelf een HD camera onder hangen, voor superscherpe beelden. De draagkracht is ongeveer 1,5 kilo, dus een sixpack bier zou ook nog wel lukken ;) Voor evenementen ben ik ook aan het zoeken, via linkedin de organisatoren benaderd. Hopelijk komt daar wat uit.

 

 

Ik zou heineken maar eens bellen of ze al iets bedacht hebben voor hun volgende commercial ;D

 

Veel goede ideeën, als je bij de brandweer of politie iets zou willen doen moet je kijken of je een korps en daarbinnen iemand kan vinden waarmee je kunt experimenteren. Lukt het experiment dan heb je waarschijnlijk in het betreffende korps/brandweerman/politieman een aansprekend uithangbord om landelijk voet aan de grond te krijgen.

 

Wat een interesante vraag was is eigenlijk wat je nu verkoopt (zag hem eerder in het topic al voorbij komen).

 

- Voor particulieren verkoop je eigenlijk de luchtfoto

- De overheid of grote organisaties zullen toch al gauw een rekensommetje maken, hoevaak wil ik dat apparaat inzetten, wat kost het me om iemand te trainen omdat apparaat te besturen. Afhankelijk van hoe dit rekensommetje uitpakt zie ik twee bedrijfsmoddellen voor deze organisaties: 1) Je verhuurd je zelf als Expert (jij maakt de beste foto's want hebt ervaring etc.) 2) Je verkoopt die helikopters en traint de mensen die er mee aan de slag willen.

 

Mogelijk moet je je eerst op één van die groepen richten om een beetje focus te houden in je inspanning op promotioneel gebied.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

Leuk topic.

 

Heb zelf ook tijdje onderzoek gedaan naar de mogelijkheden van RC Zappelins en quadrocopters etc. voor videoproducties. Mijn conclusie was dat het leuk is voor spectaculaire en bijzondere vakantiefilmpjes, hooguit muziekclip opnames voor het internet.

 

Staar je niet blind op videoproducties. Ja je kan er een HD camera onder hangen, maar HD is een mooi marketing begrip aangezien je nogal wat verschillende soorten kwaliteit hebt. Ga eens na wat de daadwerkelijke kwaliteit is van de camera die je er onder kan/wil hangen.

 

Om voorbeeldje te geven: Je hebt simpele consumer HD cameraatjes met een datarate van 15 Mb/s en de HD camera waar ik zelf mee film doet 220 Mbit/s. Beide zijn HD alleen zit wel kwaliteitsverschil tussen van HD vakantiebeelden en HD National Geographic.

 

 

Link naar reactie
  • 0

hoogfoto zegt:

"De normale privacyregelgeving is van toepassing, ik mag eigenlijk overal fotograferen, zolang de mensen niet herkenbaar zijn. Dit heeft al wel veel reacties opgeleverd, omdat ik foto's vanuit een hoek maak ,en dus vaak boven een ander huis moet vliegen om een goede shot te maken "waarom hangt hij dan boven mijn huis?!"

 

Als ik de foto die je geplaatst heb bekijk denk ik dat je duidelijk kunt zien of mensen kleren aan hebben of niet. Als je de foto koopt denk ik dat je hem wel kunt inzoomen en meer details kunt zien. Als je de omgeving en het pand erop herkent is het wel duidelijk wie het individu is. Als er mensen op staan ga je dan toestemming vragen aan deze mensen? Ik heb geen probleem om naakt op foto's te staan maar dat geldt niet voor veel anderen. Op campings waar naturisten bivakkeren is het zelfs verboden om foto's te maken.

 

Ook Google maakt inbreuk op de vrijheid van naakte zonaanbidders.

http://www.dutchcowboys.nl/search/8154

 

De stichting helihinder heeft wel degelijk de bescherming van privacy van mensen in de doelstellingen staan getuige het bijgevoegde artikel.

3831_20110901varzorgoverhelikoptervluchtennietnodig.thumb.jpg.1e0352631d9f0ebc6075572507f414b5.jpg

Link naar reactie
  • 0

Leuk topic.

 

Heb zelf ook tijdje onderzoek gedaan naar de mogelijkheden van RC Zappelins en quadrocopters etc. voor videoproducties. Mijn conclusie was dat het leuk is voor spectaculaire en bijzondere vakantiefilmpjes, hooguit muziekclip opnames voor het internet.

 

Staar je niet blind op videoproducties. Ja je kan er een HD camera onder hangen, maar HD is een mooi marketing begrip aangezien je nogal wat verschillende soorten kwaliteit hebt. Ga eens na wat de daadwerkelijke kwaliteit is van de camera die je er onder kan/wil hangen.

 

Om voorbeeldje te geven: Je hebt simpele consumer HD cameraatjes met een datarate van 15 Mb/s en de HD camera waar ik zelf mee film doet 220 Mbit/s. Beide zijn HD alleen zit wel kwaliteitsverschil tussen van HD vakantiebeelden en HD National Geographic.

 

 

 

Klopt, ik maak dan gebruik van een GoPro, wat redelijke filmpjes maakt maar inderdaad niets is vergeleken met professioneel spul, meer voor hobbyfilmpjes/extreme sport

 

Is niet zo innoverend camkopter is er ook al.

.

 

klopt, ik ben ook absoluut niet de eerste/enige die dit doet, daar gaat dit topic ook niet over; ik zoek nieuwe mogelijkheden ervoor. Ik maak ook gebruik van techniek wat beschikbaar is voor iedereen.

 

hoogfoto zegt:

"De normale privacyregelgeving is van toepassing, ik mag eigenlijk overal fotograferen, zolang de mensen niet herkenbaar zijn. Dit heeft al wel veel reacties opgeleverd, omdat ik foto's vanuit een hoek maak ,en dus vaak boven een ander huis moet vliegen om een goede shot te maken "waarom hangt hij dan boven mijn huis?!"

 

Als ik de foto die je geplaatst heb bekijk denk ik dat je duidelijk kunt zien of mensen kleren aan hebben of niet. Als je de foto koopt denk ik dat je hem wel kunt inzoomen en meer details kunt zien. Als je de omgeving en het pand erop herkent is het wel duidelijk wie het individu is. Als er mensen op staan ga je dan toestemming vragen aan deze mensen? Ik heb geen probleem om naakt op foto's te staan maar dat geldt niet voor veel anderen. Op campings waar naturisten bivakkeren is het zelfs verboden om foto's te maken.

 

Ook Google maakt inbreuk op de vrijheid van naakte zonaanbidders.

http://www.dutchcowboys.nl/search/8154

 

De stichting helihinder heeft wel degelijk de bescherming van privacy van mensen in de doelstellingen staan getuige het bijgevoegde artikel.

 

Interessant punt, waar ik eigenlijk nog niet goed over gedacht heb. Wel moet ik zeggen dat ik nog geen mensen op mijn foto's heb vastgelegd; alleen nog maar huizen. Hoe zou ik dat moeten aanpakken?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wel eens gedacht het in te zetten voor promotionele doeleinden ?

 

Alles met een lens dat er anders uitziet dan een consumenten camera trekt aandacht. Je hebt bedrijven die op locaties promotie maken. Ik denk bijvoorbeeld aan een Pepsi of Red Bull ofzo. Die hebben demo teams rondrijden met skaters of bikers die op scholen en evenementen showtjes weggeven.

 

Kan me zo voorstellen als er ook nog eens een coole bestuurbare cameraheli rondvliegt het hele gebeuren nog meer bekijks trekt. De foto's of beelden die je maakt kunnen worden ingezet via de online kanalen van jouw klant om hun product nog meer onder aandacht te brengen. Toeschouwers die de quadrocopter zagen zullen toch nieuwsgierig zijn of ze er ook niet toevallig op staan en hoe de foto's / beelden zijn geworden.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

 

wie wil er in hemelsnaam een foto van zijn wijk ???

 

Ik dacht echt: Hoe moet je in hemelsnaam met dit product iets gaan verdienen...

 

Maar bizar hoeveel goede ideeën HL teweeg brengt,waardoor ik zeker weet dat je er geld mee gaat verdienen!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Mijn idee voor een folder: de makelaar doet de envelop open, en ziet een lelijke, geblokte foto van een boederij, met een te lelijk lettertype " te koop, € 390.000". Hieronder in een vlak, "Zo uw 'luxe woonboederij' verkopen?

En als ze hem openslaan zien ze een mooie luchtfoto van een boederij met daaronder de text "of misschien zo?"

En op de achterkant de prijzen en meer informatie over HOOG! Luchtfotografie.

 

Zeker met vrij staande huizen kan je dat mooi doen: een foto vanaf de grond waarop je alleen maar drukte ziet (liefst nog een auto die langs rijdt) en dan jouw foto waarop je tenminste ziet dat het huis vrijstaand is, of een ruime tuin heeft (waarbij de eerste foto dan zodanig (vanaf de grond) is genomen dat de tuin klein lijkt).

Makelaars hebben schitterende volzinnen, en een aantal daarvan zijn veel beter vanuit de lucht te zien.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je beelden vanuit je UAV naar een van mijn video led trailers zou kunnen zenden kan ik nog wel een paar leuke mogelijkheden verzinnen.

 

Bijv. bij skeelerwedstrijden de eerste rijders filmen zodat mensen bij start finish op het video scherm live de wedstrijd kunnen volgen.

 

Zou idd mooie mogelijkheden geven zeg !

 

Echter het verzenden van de videostream vereist een zender. En die videozenders gaat een quadrocopter van dit formaat niet kunnen tillen helaas. En al zou een zender geen rol spelen dan denk ik dat de kwaliteit van de camera's die de quadrocopter kan tillen niet echt ideaal is voor op de grote Led displays.

 

Ik denk dat je een 15 a 20 kilo de lucht in moet weten te krijgen wil je een leuke video oplossing hebben voor in de lucht. Maar dan komen er ook weer hele andere problemen bij kijken haha.

 

Dan is een meercamera registratie met wat camera's langs parcours eventueel op hoge punten een betere oplossing denk ik. En anders de heli's die ook bij de Tour de France vliegen maar ja dan praten we over leuke budgetten ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.