onderwerpen columns

Aanbevolen berichten

Bij een nieuwe column is het steeds een verassing wat het onderwerp zal zijn. Naar aanleiding van een opmerking van Romano welke aangaf dat er binnenkort een column over persberichten zal komen bedacht ik dat dat wel een goed onderwerp zou zijn waar ik wel wat aan zou hebben. Welke onderwerpen zouden nog meer interessant zijn voor een column? Wie heeft waar behoefte aan?

 

Geef hier onder je onderwerp aan en wie weet wordt daardoor iemand geinspireerd tot het schrijven van een mooie column.

 

Hier twee voorbeeld onderwerpen (waarvan 1 column dus reeds in wording schijnte te zijn)

1 Persberichten

2 Wat komt er kijken het opzetten van een webshop (gezien de vele vragen hierover misschien een leuk onderwerp)

Vraag en aanbod van Off market residentieel vastgoed (woningen en appartementen) komt samen in deze Facebook groep

 

Link naar reactie

Hierover zou ik wel columns willen zien:

 

[*] Wat is je het meest opgevallen in je leven als ondernemer?

[*] Wat kan de overheid doen (of laten!) om betere en ambitieuzere ondernemers in Nederland te 'kweken'?

[*] Hoe kom je van een goed idee tot een mooi bedrijf?

[*] Welke uitdagingen kunnen ondernemers de komende jaren verwachten?

[*] Welke tien lessen heb je geleerd die je graag met anderen wilt delen?

 

Wie pakt ze op? :)

Link naar reactie

Hierover zou ik wel columns willen zien:

 

[*] Wat is je het meest opgevallen in je leven als ondernemer?

[*] Wat kan de overheid doen (of laten!) om betere en ambitieuzere ondernemers in Nederland te 'kweken'?

[*] Hoe kom je van een goed idee tot een mooi bedrijf?

[*] Welke uitdagingen kunnen ondernemers de komende jaren verwachten?

[*] Welke tien lessen heb je geleerd die je graag met anderen wilt delen?

 

Wie pakt ze op? :)

 

Wat let je ?? ;)

Link naar reactie

Ik denk de berichten die de laatste tijd als reacties zijn gepost n.a.v. collums een hoop mensen ervan weerhoud om iets te schrijven. Ik zou me er bijvoorbeeld nooit aan wagen. Alleen al om de afbrander te ontlopen.

 

Ik probeer collums altijd te lezen, tenminste als ze niet te lang zijn, anders kom ik er niet doorheen. Als ik ze lees doe ik dat over het algemeen met veel plezier vooral als men critisch durft te zijn.

Link naar reactie

Jasper, spreken je twee alinea's elkaar niet tegen? Kritisch zijn vind je interessant om te lezen, maar dat mag niet in de comments van een column? :)

 

Bijna per definitie geldt dat een column moet prikkelen, en dat die dus reacties uitlokt. Als je dat niet aandurft dan is het inderdaad beter geen column te schrijven. Maar wanneer je naar de laatste paar kwalitatief goede columns kijkt, dan zul je volgens mij geen 'afbranders' tegenkomen. Alleen op inhoudelijke wat matger clumns wordt kritisch gereageerd richting de schrijver, maar dat moet mogen volgens mij :)

Link naar reactie

Sorry misschien had ik duidelijker moeten zijn. Ik bedoel dat de afbranders komen op de collums die niet voldoende zouden zijn. Terwijl de goede intentie er wel is. Collums schrijven is een moeilijk iets en moet je leren, bovendien is het ook erg persoonsgebonden. Wat de ene goed vindt, vindt de ander waar saai of juist tever gaan.

 

Wat ik wil aangeven is dat men best wat tolleranter mag zijn bij (beginnende) collum schrijvers. Tuurlijk mag een ieder vrij zijn om te reageren op elke collum op de manier waarop diegene dat wil, maar het risico is dan wel dat er minder collums komen, als tegenhanger zou het wel kunnen zijn dat de collums die dan geschreven zijn dan van betere kwaliteit zijn.

Link naar reactie

(...) het risico is dan wel dat er minder collums komen, als tegenhanger zou het wel kunnen zijn dat de collums die dan geschreven zijn dan van betere kwaliteit zijn.

 

Toch vind ik het risico opwegen tegen het tweede punt. Overigens denk ik persoonlijk dat het wel meevalt: goede pogingen worden echt wel gewaardeerd, zelfs als het een beginnend schrijver is. De meeste kritiek die meestal komt is wanneer een column teveel reclame bevat of de columnist niet reageert op reacties. Beide lijken me valide punten, inhoudelijk is er volgens mij nooit echt sprake van kritiek richting de columnist.

Link naar reactie

Ergens eerder werd geopperd om af en toe een goede oude column te recyclen.

 

Dit bedoel je ?

 

Een column langere tijd laten staan is een mogelijkheid, een stukje nostalgie uit de oude doos van columns is misschien ook wel eens leuk om weer onder de aandacht te brengen.

Link naar reactie

Aan het vissen naar een compliment? ;)

 

Absoluut niet ! Maar er zijn inderdaad hoogwaardige columns die in mijn ogen (net als bij mijn voorgangers) beter geplaatst kunnen worden dan sommigen andere .... euh.... niet noemenswaardige ! Mijn stukjes zijn denk ik leuk en leesbar, maar absoluut niet van het niveau van Ties of Joost bijvoorbeeld,

 

En die mogen best wel weer eens onder de aandacht gebracht worden....

Link naar reactie

Houd het dan gewoon duidelijk en maak een lijst van columns met de toppers. De column die je op de homepage ziet is wat mij betreft de meeste recente.

 

De reacties op columns zijn interessant. Als je als schrijver geheel oprecht bent, onafhankelijk van je mening, standpunt of visie dan heb je de ruimte. Dat wordt weinig tot niet afgestraft met botte commentaren? Met name moet je dat zoeken in bijvoorbeeld niet reageren op reacties lijkt mij?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.