• 0

Beginnende onderneming voor diensten naar niet EU land

Geachte mensen,

 

Ik ben voornemens voor een amerikaans bedrijf aan de slag te gaan hier in Nederland. De betaling zal plaatsvinden vanuit amerika en het betreft hier internet consultair werk. Om het een en ander fiscaal voordelig proberen aan te pakken ben ik voornemens een eigen onderneming te starten en zodoende mijzelf via deze onderneming te "verhuren" aan de VS. De werkzaamheden vinden feitelijk plaats in Nederland en bedragen 4 hele dagen in de week.

 

-Hoe wordt dit geregeld mbt de omzetbelasting? Ben ik verplicht deze verdiensten op te geven?

-Zijn er wellicht andere issues waar jullie mij voor kunnen waarschuwen mbt tot deze vorm van ondernemen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Om het een en ander fiscaal voordelig proberen aan te pakken ben ik voornemens een eigen onderneming te starten en zodoende mijzelf via deze onderneming te "verhuren" aan de VS. De werkzaamheden vinden feitelijk plaats in Nederland en bedragen 4 hele dagen in de week.

 

 

-Zijn er wellicht andere issues waar jullie mij voor kunnen waarschuwen mbt tot deze vorm van ondernemen?

 

Omzetbelasting kun je vinden in de link van Iwan.

 

Belangrijker is dat je in NL ondernemer wilt worden met (naar ik alleen aan kan nemen) 1 opdrachtgever. Bij een controle kan de fiscus stellen dat je verkapt in loondienst bent van een buitenlandse ondernemer. Je inkomen zal dan aangemerkt worden als "inkomsten uit buitenlandse dienstbetrekking".

 

Dus geen aftrek van kosten, geen teruggave van BTW op je kosten en geen ondernemersvoordelen in de zin van de zelfstandigenaftrek, startersaftrek en MKB winstvrijstelling.

 

Kun je hier iets tegen in brengen?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.