• 0

Niet kunnen afleveren van de bestelling, hoe zoudenjullie hiermee omgaan

HEt is weer eens zover ik heb een klant die zijn afspraak niet nakomt. In een notendop even het verhaal.

Bestelling wordt telefonisch geplaatst op donderdag voor de daarop volgende zaterdag. GEvragd wordt of ze hem via de e-mail wil doorsturen (ik zat in de auto).

De bestelling wordt de volgende dag via de e-mail doorgeven.

Zoals telefonisch besproken wil ik graag twee stukken podium huren voor zaterdag a.s.

Ze zijn 1x1x1. Graag wil ik ze zaterdag in de ochtend geleverd hebben, omdat we in de middag heel slecht bereikbaar ben. Kan het om 10 uur bezorgd worden?

Het moet naar de:

Ik ben de contact persoon en mijn naam is ***** telefonisch te bereiken op ***** en anders via email.

Kunt u mij laten weten of deze mail in goede orde ontvangen is evenals de totale kosten. Ik hoor graag van u. Alvast bedankt.

Ik had nog wat aanvullende vragen du nog niet meteen een offerte

Dat zou zeker kunnen, tot wanneer is het podium nodig? Wilt u ook afrok rondom het podium? Heeft u ook een trap nodig om op het podium te komen?

Een podium van 1 x 1 meter op 1 meter hoogte moet wel extra verstevigd worden.

Volgens nog een antwoord van de opdrachtgever

Graag ook afrokken rondom de podia. Doen jullie de opbouw? Neem je dan ook de versteviging mee? 10 uur zaterdagochtend is dus een go? Ik hoor graag van je.

En toen vanuit ons de offerte, vanwege de korte tijd die er was heb ik besloten zelf wat keuzes te maken, geen trap en afbouw om 12.00 uur de volgende dag.

Hierbij de gevraagde offerte, op deze offerte zijn onze algemene voorwaarden van toepassing, deze vindt u in de bijlage.

Ik ben er in de offerte van uit gegaan dat het podium de volgende dag rond 12.00 uur kan worden opgehaald.

Omdat wij geen podiumdelen van 1 x 1 meter beschikbaar hebben zullen wij tegen dezelfde prijs 4 podiumdelen van 1 x 0,5 leveren.

Op de zaterdag zelf was ik dus om 10.00 aanwezig. gewacht tot 10.15 en ben toen gaan bellen, ze was in de buurt dus zou binnen 10 minuten bij mij zijn. UIteindelijk werd dit 11.00 uur.

En wat blijkt mevrouw was de sleutel van haar toko vergeten, ze kon die gaan ophalen in Rijswijk maar dat zou ongeveer 45 minuten duren. Ik kon hier niet op wachten dus sprak ik met haar af dat het podium met een andere rit die dag mee zou gaan. Ik zou haar bellen bij vertrek. Ze zei aan het einde van het gesprek dat ze het podium echt nodig had en ze anders in de problemen zou komen met de danseressen.

Ik heb om 16.51 gebeld en om 18.15 zowel op mobiel (ook ingesproken) als op het nummer van de zaak en besloot er toch maar langs te gaan om het podium af televeren want ze had hem toch echt nodig. Om 18.33 ter plaatsen gebeld en nog een half uur gewacht tot 19.00 uur. Toen was ik het zat en ben ik naar huis gegaan. Ik heb wel een kopie van de offerte in de bus gedaan met daarop de vermelding dat ik heb gewacht van 18.30 tot 19.00 uur.

Inmiddels is het 22.45 en haar zaak is inmiddels 45 minuten open, ze neemt nog steeds niet op.

Nu komt dan mijn vraag mag ik de voleldige kosten in rekening brengen? Er is nog geen ondertekende offerte.

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik laat dit geval even buiten beschouwing. (Je hebt wel bijna een deal, maar niet echt een deal en je bent wel bij het pand geweest met je spullen maar uiteindelijk heb je niks achtergelaten dus dat is altijd het begin van een eindeloze discussie).

Liever praat ik over een structurele oplossing voor dit soort "maar ik moet het snel hebben klanten".

Stap 1: Je maakt een simpele webshop met een Ideal-module.

Stap 2: een potentiële klant heeft een "spoedorder".

Stap 3: jij maakt een offerte met een ordernummer, stel voor 1000 euro.

Stap 4: je stuurt de klant een link zodat hij in de shopomgeving komt, de klant keurt de opdracht en voorwaarden goed, en betaald het volledige bedrag vooruit.

Stap 5: 1 minuut later ontvang jij een seintje dat jouw centjes binnen zijn.

Stap 6: nu begint bij jou pas de haast om alles af te gaan leveren op een afgesproken tijdstip. Na een half uurtje wachten en geen telefonisch contact niemand daar? Dan stoppen we een briefje in de bus dat we de bestelling alsnog (tegen bijbetaling) komen afleveren of dat de klant een afspraak kan maken om de spullen op te komen halen.

Stap 7: na een dag buffelen lekker bij je vrouw gaan zitten met de centen op je bankrekening en zonder kopzorgen over dit soort akkefietjes.

• 0

Haha klinkt leuk, alleen werkt het in deze branche niet zo. Alle bedirjven bestellen op rekening, uitzonderingen hier op maken kost je klanten. Ik kan hier in mijn eentje geen verandering in brengen.

Oe die stap 7 is ook al weer te lang geleden (en gaat ook nog wel even duren vrees ik)

In mijn ogen is de klant wel akkoord gegaan, anders was ze nooit om 11.00 naar de zaak gekomen.

Het is ook niet dat ik eraan falliet ga ofzo, maar wil wel gewoon mijn geld hebben, in deze drukke tijden (uitmarkten, musemnachten en festivals) had ik de delen ergens anders kunnen inzetten. Bovendien ben ik er een hoop tijd en diesel aan kwijt geweest.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar