• 0

My Digital Business Card

Omschrijving van je concept:

Onlangs (week geleden) is My Digital Business Card gelanceerd. Met My Digital Business Card willen we een alternatief bieden voor de papieren visitekaartjes en persoonlijke gegevensuitwisseling vergemakkelijken. Ons motto is: Laat je zien !

Daarom hebben we ook in onze My Digital Business Card de mogelijkheid een Personal Video en/of een Company Video toe te voegen.

Voor Corporate Clients (vanaf 40 kaartjes) is er de mogelijkheid een geheel op de huisstijl aangepaste layout te krijgen. En ook kan een volledig eigen omgeving worden ingericht dat binnen het bedrijf een Admin wordt aangewezen die de alles beheerd.

 

Een My Digital Business Card kost €14,95 en is een jaar te gebruiken. Na dit jaar kan de gebruiker er voor kiezen de Card te behouden. Dit kost dan €3,95 per jaar

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Zoals gezegd zijn we vorige week van start gegaan. We hebben nu:

 

- Website: http://www.mydigitalbusinesscard.nl

- Webshop: http://webshop.mydigitalbusinesscard.nl

- Fanpage: http://www.facebook.com/mydigitalbusinesscard

- Volledig functionerende Useromgeving

 

Het hele concept is volledig functioneel, maar achter de schermen hebben we nog heel veel ideeën en blijven we door ontwikkelen aan nieuwe functies en mogelijkheden.

 

Kleine greep van wat er nog op de roadmap staat:

- Uiteindelijk zal het gehele concept in 5 verschillende talen draaien.

- Mogelijkheid een My Digital Business Card aan iemand cadeau te doen (incl. fysieke verpakking).

 

Marketing doen we voornamelijk via internet met de website en via Social Media. Ook maken we gebruik van carriers (personen die de dienst van ons krijgen om te gebruiken) die het initiatief steunen en zelf veel actief zijn op social media of zich in kringen begeven waar zij de My Digital Business Card kunnen promoten.

 

Corporate Clients benaderen we persoonlijk en maken we fysieke afspraak mee om ons product te tonen.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Vergemakkelijken van uitwisselen van persoonsgegevens.

Mensen de mogelijkheid geven zichzelf te laten zien.

Niet meer hele stapels visitekaartjes te hoeven bewaren maar gewoon direct alle informatie in je telefoon/pc opgeslagen hebben.

Het past bij de huidige tijd waarbij steeds meer mensen alles doen op hun smartphone en tablet.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Product is zeer simpel in gebruik, naar ons idee betaalbaar en volledig zelfstandig te beheren. Daarbij maakt het toevoegen van video's de Card extra persoonlijk.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Is het duidelijk wat de dienst inhoudt en wat je ermee kan ?

Hoe komt de digitale omgeving (websites en fanpage) op jullie over ?

Waarom zou je deze dienst wel afnemen (tops) ?

Waarom zou je deze dienst niet afnemen (tips) ?

 

Als dank voor de feedback wil ik de gebruikers van HF die interesse hebben in een eigen My Digital Business Card een kortingscode aanbieden: highoct

 

Deze code is te gebruiken in de webshop en geeft 20% korting.

 

Alvast bedankt voor de feedback

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dank je voor de feedback, maar dat is bij onze Card juist niet nodig.

 

Het kan uiteraard wel, maar wil je dat niet dan druk je gewoon op 1 kaartje je persoonlijke QR code. (Of op je stropdas, shirtje, auto, tattoo etc.) En die laat je mensen scannen. Al je gegevens staat dan direct bij die persoon in hun smartphone of tablet.

 

Je QR code krijg je automatisch toegezonden per mail wanneer je een MDBC hebt aangemaakt en die verwijst direct naar je Card.

 

Ik zelf heb hem bij netwerkbijeenkomsten als achtergrond op mijn telefoon. Wil iemand mijn gegeven dan scannen ze het plaatje op mijn telefoon en hebben ze direct al mijn gegevens. Ik heb alleen nog wat reserve kaartjes op zak voor mensen die geen smartphone hebben, maar dat zijn er niet veel meer :)

 

Geef je toch liever daadwerkelijk papieren kaartjes weg dan kan de MDBC nog steeds een verrijking zijn van je papieren kaartje want mensen hebben dan in 1 oog opslag al je gegevens, social media pagina's en video's bij de hand.

Link naar reactie
  • 1

In concept lijkt het me erg handig. Maar er zijn voor mij persoonlijk een aantal struikelblokken om zoiets te gaan gebruiken:

 

- Het lijkt me alleen nuttig als de andere persoon het ook gebruikt, of als deze in ieder geval weet wat het is. Als dat niet het geval is, sta je eerst uitleg te geven over hoe je businesscard werkt. Awkward.

 

- Er zijn (voor zover ik kan zien) extra handelingen aan verbonden, zoals het installeren van third party software. Het is niet instap-klaar. Wellicht een eigen app ontwikkelen in een later stadium?

 

- Het scannen van een QR code (telefoon pakken, software opstarten, scannen, opslaan, etc) duurt (een stuk) langer dan het overhandigen van je eigen kaartje. De vraag is dan of de meerwaarde van het integreren van alle gegevens in een profiel handig genoeg is om een aankoop te rechtvaardigen.

 

- Het uitwisselen van kaartjes is een gebruik met een daaraan verbonden etiquette, en ik vraag me af in hoeverre dit concept daarin vervlochten kan raken.

 

Ik zou verder graag een simpele illustratie van het volledige proces van het scannen, gegevens ophalen, etc op de website zien, waardoor de werking in een oogopslag duidelijk is.

1: Installeer software

2: scan QR code

3: etc.

Link naar reactie
  • 0

Dank je.

 

Een eigen app is inderdaad de planning in later stadium. Uiteraard hebben we eraan gedacht dat direct te doen maar ja dan krijg je beetje verhaal van kip en t ei. We hebben ervoor gekozen zo te starten en dit uit te breiden naar eigen app.

 

Enige third party software die je nodig hebt is een QR code scanner. Maar deze is vrijwel altijd standaard geïnstalleerd op smartphones. Maar het is een feit dat niet iedereen daar vanaf weet of hoe het werkt. Het is een flinke omslag en vooral de "oudere" generatie ondernemers zal er moeite mee hebben, maar dat is met iedere "revolutie" :P

 

Het klopt dat even snel kaartje geven sneller is, maar grote voordeel aan een MDBC is denk ik dat je er veel meer info in hebt en het persoonlijker is. Daarbij kan het uitleggen en laten zien van je Card ook nog eens mooie start van gesprek zijn.

 

Achteraf is het voordeel dat je MDBC een gezicht geeft aan iemand. Heel vaak zit je oude visitekaartjes door te kijken en dan weet je echt niet meer wie de persoon achter een kaartje was. Als iemand je MDBC heeft gescant en heeft opgeslagen in zijn/haar telefoon (Of hij heeft een kaartje, brief, email, website met je QR code), dan heeft hij niet alleen je contact gegevens maar ook direct een foto, personal video en/of company video waarmee direct weer duidelijk is met wie er gesproken is.

 

- Illustratie van het proces neem ik mee in de ontwikkelingen :)

Link naar reactie
  • 1

- Het lijkt me alleen nuttig als de andere persoon het ook gebruikt, of als deze in ieder geval weet wat het is. Als dat niet het geval is, sta je eerst uitleg te geven over hoe je businesscard werkt. Awkward.

Lijkt mij een van de belangrijkste struikelblokken. Voor je het weet sta ik jouw product te verkopen in plaats van mijn dienst ... :(

 

De website vind ik - om maar in de juiste terminologie te blijven - geen visitekaartje.

 

Een paar opmerkingen:

 

Ik zie drie telefoons waar ik op kan klikken. In het eerste plaatje spreek je mij afwisselend met "u" en "je" aan. Onderaan staat "Mogelijkheden" in een andere kleur, dus ik vermoed een link, maar helaas. In het tweede plaatje lees ik dat het een product is voor "iederen". En zo staan er in die drie verhaaltjes (en later ook in de rest van je site) nog meer fouten. Maakt op mij een slordige indruk. Ik hoop dat dat geen voorproefje is van het echte werk ...

 

Als ik de drie telefoons heb aangeklikt resten vervolgens alleen nog "Direct bestellen" en "Inloggen gebruikers". Tot ik ontdek dat de rest onder de "fold" staat, inclusief je menu.

 

Ik zie (te) veel tekst over de techniek en naar mijn smaak te weinig over het gebruik.

 

Je houdt je bezig met moderne communicatie-technieken, maar als ik van mijn card af wil, moet ik je een voldoende gefrankeerde brief sturen? Vervolgens houd je 1 euro kosten in, wat in strijd is met je eigen algemene voorwaarden (artikel 7.1). Kijk ook even hoe je deze regel wilt hanteren in combinatie met de uitzonderingen in de Wet Kopen op Afstand. Gezien de aard van je dienst zou ik eerder kiezen voor een constructie voor "voortijdige beëindiging" dan voor "retournering".

 

De tekst onderaan je webshop is niet leesbaar (blauw op blauw). En je contactformulier gaat fout in IE8 (rubrieknamen niet zichtbaar).

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

John hartstikke bedankt voor je feedback.

 

Zelf ben je na een lange ontwikkelperiode blind voor veel van dit soort foutjes en dan is het super dat je via een forum als dit de feedback kunt krijgen :)

 

Zeer bruikbare informatie waar we mee aan de slag gaan !

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ziet er leuk uit. Doet me denken aan Cardcloud, ken je dat? http://www.cardcloud.com/ Misschien een idee

om naar dat product te kijken. Volgens hun blog kwart miljoen kaarten gedeeld (ik weet niet hoeveel users dat zijn), maar dat is een aardig aantal :)

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Is het duidelijk wat de dienst inhoudt en wat je ermee kan ?

IK: nee, vaagjes iets met uitwisselen van een eigen QR code (ik vond de website niet zo duidelijk in het overbrengen

van je boodschap)

Hoe komt de digitale omgeving (websites en fanpage) op jullie over ?

IK: fanpage ziet er goed uit, je website ziet er niet zo "mooi" meer uit wanneer je doorklikt naar de shop.

Waarom zou je deze dienst wel afnemen (tops) ?

Geen idee..

Waarom zou je deze dienst niet afnemen (tips) ?

Website onduidelijk en incompleet

Papieren versie werkt toch beter (geen adding value)

Omdat waarschijnlijk deze service gratis wordt aangeboden door andere partijen

 

Succes.

| IT-student | interesse in startups and e-commerce

Link naar reactie
  • 0

Toevallig heb ik over dit systeem vanmorgen het één en ander gelezen.

 

Voor alsnog lijkt het me een mooi systeem, al lijkt de markt (gebruiker) er nog niet helemaal klaar voor.

Zoals eerder gezegd, blijven de ouderwetse kaartjes voor mij ook nog voorlopig de voorkeur hebben.

Wel blijf ik dit onderwerp volgen.

 

Groet, CS01

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.