• 0

reclame brieven sturen

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat hangt er helemaal van af hoe je het adressen bestand samen stelt en vooral hoe jouw mailing er uit ziet en wat de inhoud daarvan is.

 

Voor jouw product is het niet heel interessant om bedrijven aan te schrijven denk ik. Of heb je juist al een goede doelgroep gevonden in het bestand van KVK?

Link naar reactie
  • 0

Als de mailing er aantrekkelijk uitziet en de aanbieding goed is dan is de respons ook goed.

Goed is wel relatief, verwacht geen 50% respons.

Mailen en nabellen werkt het beste.

 

Ja dat snap ik.

Via de kvk kun je toch trouwens niet aan email adressen komen toch?

 

Maar ik denk dat ik het wel op kleine schaal ga proberen. Is gelukkig even duur/goedkoop bij de kvk.

Link naar reactie
  • 0

Let wel op het spamverbod bij het versturen van mailings van commerciele aard.

 

Via de kvk kun je toch trouwens niet aan email adressen komen toch?

Ja dat kan tenzij je de non-mailing-indicator hebt geactiveerd.

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Als de mailing er aantrekkelijk uitziet en de aanbieding goed is dan is de respons ook goed.

Goed is wel relatief, verwacht geen 50% respons.

Mailen en nabellen werkt het beste.

 

Ja dat snap ik.

Via de kvk kun je toch trouwens niet aan email adressen komen toch?

 

Maar ik denk dat ik het wel op kleine schaal ga proberen. Is gelukkig even duur/goedkoop bij de kvk.

 

Ik had het niet over een mailing per e-mail, dat geeft nauwelijks respons.

Een mailing per post is duurder maar geeft meer respons. Je laat zien dar er aandacht aan besteed is terwijl een e-mail al snel als spam wordt gezien.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb onlangs een klein bestand gekocht bij de KVK om een mailing per post te versturen. Via een speciale url (en aparte QRcode) die in de mailing is opgenomen kan ik controleren of er ook daadwerkelijk iets met de mailing werd gedaan.

 

Nabellen heeft zeker effect wanneer je een mailing verstuurd, let echter wel op het bel-me-niet-register waarvoor je een bepaald bedrag moet neerleggen (of bel enkel BV's en NV's)..

 

Wat Wouter zegt is heel belangrijk, je kan willekeurig vragen wat de ervaringen zijn met het versturen van mailingen maar het hangt helemaal af van de mailing en de doelgroep (is je mailing daar goed op aangepast?)

 

Ik heb nog maar een paar mailings de deur uitgedaan, maar mijn ervaring is tot zover positief (enkel contactpersonen klopte volgens mij niet helemaal). Wat wellicht ook helpt bij het versturen van de mailing: maak de ontvangers nieuwsgierig. In mijn geval heb ik een gadget in de enveloppe gedaan waardoor ze voelde dat er iets extra's bij zit. Het zou immers zonde zijn wanneer een mailing direct de prullenbak ingaat.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Ik heb onlangs een klein bestand gekocht bij de KVK om een mailing per post te versturen. Via een speciale url (en aparte QRcode) die in de mailing is opgenomen kan ik controleren of er ook daadwerkelijk iets met de mailing werd gedaan.

 

Nabellen heeft zeker effect wanneer je een mailing verstuurd, let echter wel op het bel-me-niet-register waarvoor je een bepaald bedrag moet neerleggen (of bel enkel BV's en NV's)..

 

Wat Wouter zegt is heel belangrijk, je kan willekeurig vragen wat de ervaringen zijn met het versturen van mailingen maar het hangt helemaal af van de mailing en de doelgroep (is je mailing daar goed op aangepast?)

 

Ik heb nog maar een paar mailings de deur uitgedaan, maar mijn ervaring is tot zover positief (enkel contactpersonen klopte volgens mij niet helemaal). Wat wellicht ook helpt bij het versturen van de mailing: maak de ontvangers nieuwsgierig. In mijn geval heb ik een gadget in de enveloppe gedaan waardoor ze voelde dat er iets extra's bij zit. Het zou immers zonde zijn wanneer een mailing direct de prullenbak ingaat.

 

In hoeverre is dit rendement dan meetbaar? Heb je hier direct resultaat uit behaald? Of is het uiteindelijk alleen oppervlakkige interesse geweest?

De leukste partijhandel, nu binnen handbereik! Alle partijen 100 euro! www.100europartijen.nl

Link naar reactie
  • 0

@branco brouwers

 

Het rendement uit mijn mailing is in zoverre meetbaar dat ik kan controleren of de mailing interesse opwekt (of direct wordt weggegooid), mocht namelijk blijken dat er niet naar de website werd gegaan of gebeld dan kan ik daar de mailing op aanpassen. Of mijn website aanpassen wanneer wel blijkt dat ze volop rondkijken op mijn website maar geen contact opnemen. Mijn mailing heb ik ter kennismaking verstuurd naar ondernemers uit de omgeving om ze bekend te maken met mijn diensten (en hier wordt positief op gereageerd). Ik heb niet direct ingespeeld op een opdracht.

 

Zoals ik al aangaf heb ik er momenteel pas een paar verstuurd . Naast de interesse via de website en telefonisch heb ik nog geen concrete opdracht gekregen uit de mailing maar ik kom hier later graag bij je op terug zodra ik er meer heb verstuurd.

 

[edit] daarbij vind ik het belangrijk om te vragen hoe men je gevonden heeft als men belt (via de mailing, google, autoreclame etc. etc.) [/edit]

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

 

In hoeverre is dit rendement dan meetbaar?

 

 

Je kan toch eigen criteria opstellen. Linda heeft blijkbaar een aparte landingspagina gekoppeld aan de mail (per post) en dus is het aantal mensen dat daadwerkelijk komt kijken al een resultaat. Je kan aanvullende criteria toevoegen. Mensen die bellen. Mensen die naar landingspagina gaan en zich inschrijven op regelmatige nieuwsbrief met aanbiedingen. Mensen die zich inschrijven en bestellen. Etc.

 

Dat bobbeltje in de ebvelop is trouwens een klassieke truc.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als de mailing er aantrekkelijk uitziet en de aanbieding goed is dan is de respons ook goed.

Goed is wel relatief, verwacht geen 50% respons.

Mailen en nabellen werkt het beste.

 

Bedoel je mailen als opvolging of als direct marketing? Bij email is natuurlijk de kosten lager en kan je een grotere groep bedrijven aanschrijven alleen is de aandacht nog moeilijker te pakken.

 

Mailboxen van een gemiddeld bedrijf spoelt al vaak over en hoe grijp jij de aandacht in de eindeloze lijst aan ontvangen emails? Wanneer ik een mooie envelop/brief ontvang die aan mij is gericht wordt deze vaak in ieder geval wel geopend. Het is alleen dan nog de boodschap die moet overtuigen.

 

Begrijp me niet verkeerd, email marketing werkt zeker maar is lastiger om de aandacht te pakken.

 

Danny Verhoeven

 

[mod edit: link in naam verwijderd]

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.