Heb en gebruik jij een smartphone

Aanbevolen berichten

Hier ook een HTC Desire Z. Gebruik m puur om te bellen en te mailen, en dan nog voornamelijk alleen om mail te lezen. De laatste keer ben ik zo keihard uit mn stoel geflikkerd van de torenhoge factuur... (nieuw toestelletje, dus volop uitproberen) dat ik wel uitkijk om m te gebruiken ! Puur om goed bereikbaar te zijn in de avonduren en weekend, meer niet !

Link naar reactie

Ik heb een 2 jaar oude HTC Hero met android (Hier krijg je ze niet goedkoop bij een abonnement). En het bevalt me echt super, ik zou echt niet meer zonder kunnen. Internet via telefonica is gewoon veel te duur, maar gelukkig heb je op heel veel plekken gratis wifi. Dus even ergens een kopje koffie en even kijken naar mail, nieuws etc is redelijk een standaard procedure ;)

 

[offtopic]Deze android is trouwens wel het meest fijne toestel dat ik ooit heb gehad. Mijn volgende word zeker weer android based.[/offtopic]

logo & grafisch design

Link naar reactie

Bij ons zorgt de smartphone ervoor dat we veel efficienter kunnen werken. Vanuit ons Geografisch Informatie Systeem zetten we kaart in Google maps waardoor we in het veld goed zien wat wel en wat niet ons plangebied is. We slaan waarnemingen ermee op (met dank aan de GPS), zien op tijd als het gaat regenen en als we de hele dag in het veld zijn zien we ook nog die belangrijke mail waar we direct op kunnen reageren.

 

Ik kan bovendien altijd zien hoe we er financieel voorstaan (app van Exact online). Geld overmaken gaat ook veel makkelijker op de telefoon dan computer.

 

Overigens hebben we allemaal een telefoon met toetsenbordje omdat dit veel fijner en sneller werkt. (HTC Desire Z)

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie

HTC Desire HD (zonder keyboard dus, maar met extra groot scherm en prima digitaal toetsenbord). Ideaal voor mail, internet, agenda, Yammer, ons projectmanagementsoftware heeft een goede app die er prima op draait, modereren op HL, en ook de navigatie doet het prima (al heb ik normaal gesproken gewoon een Tomtom).

 

Daarnaast een iPad. Normaal gesproken ben ik niet zo van de gadgets, maar de iPad is gewoon ideaal als laptopvervanger: doet het overal en altijd en werkt erg prettig (dit typ ik er ook op).

 

En voor die mensen die zich er aan storen tijdens besprekingen: je spreekt dan met asociale gesprekspartners, want het is nog steeds zeer gebruikelijk om de telefoon stil te zetten of als hij dan eens piept, te negeren. Dat is mijn ervaring tijdens afspraken, maar blijkbaar verschilt dat per markt waarin je je begeeft.

Link naar reactie

Ik gebruik een Windows Phone 7 toestel, een Samsung Omnia 7. Ik lees al jaren mijn e-mail op de telefoon en op de Omnia gebruik ik mijn telefoon zelfs af en toe om te beantwoorden, maar echt makkelijk typen is het natuurlijk niet op zo'n schermpje. Verder gebruik ik hem om op een dood momentje even mijn (zakelijke) Twitter te checken, snel even de timeline langs scrollen om te kijken of er wat bij zit wat ik moet weten.

 

Wel heb ik al jaren het geluidje bij binnenkomende mail uit staan, in deze telefoon staat dat standaard al uit. Als ik dat niet doe dan pak ik telkens mijn telefoon als er een toontje klinkt en dat levert me stress op.

 

Helaas is Windows Phone 7 nog niet officiëel geïntroduceerd in Nederland en dat merk je nog wel een beetje aan de beschikbare apps. Maar Gartner verwacht dat het marktaandeel van WP7 naar 20% zou moeten gaan dus dat trekt vanzelf bij. :) Ik zou in ieder geval niet meer zonder willen en kunnen.

Link naar reactie

Jasper,

 

Ik denk dat je voor jezelf een lijstje moet maken wat je belangrijk vindt aan een telefoon.

Wil je gebeld kunnen worden en zelf kunnen bellen, dan heb je aan een telefoon genoeg, dat is niet ouderwets, je vervult je behoefte en geeft geen geld uit aan toeters en bellen.

 

Agenda zit op vrijwel elke telefoon, die heb je er dan al bij.

 

Zelf heb ik een Samsung Galaxy, puur omdat ik een eenpitter ben, veel onderweg en zo altijd bereikbaar ben, via mail, telefoon, whatsapp (het is sms, maar dan via internet en vrijwel kosteloos).

Contacten heb ik altijd onder handbereik, agenda heb ik bij me, buienradar, email, internet.

 

Nodig en noodzakelijk is het niet, maar het wordt grootendeels gepushed vanuit de markt.

 

Ik maak er veel gebruik van en het is een bewuste keuze geweest.

 

Mijn provider is Tmobile, en alleen op Midsland op Terschelling heb ik geen bereik gehad, verder overal in NL.

Elke provider heeft wel een gebied waar een hele slechte ontvangst is.

 

Link naar reactie

Jeroen geeft inderdaad correct gebruik aan van een smartphone tijdens een meeting. Klopt helemaal!

 

Is het handig? Ja en nee, het werkt inderdaad maar je wordt constant gestoord in je werkzaamheden. Dus een trilfunctie of piepje bij een mailtje gaat me echt te ver. Als je de gehele dag onderweg bent lijkt het me ideaal maar als je gewoon kantooruren hebt per dag dan zou dat voldoende moeten zijn. Mensen gaan er aan wennen als je de gehele dag je mail beantwoord. Eigenlijk zie het ik het zo:

 

Telefoon + SMS = Ik wil je nu spreken

Mail = Ik heb wat te vragen/melden maar dat hoeft nu niet meteen

 

 

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Ik gebruik, net als velen denk ik, een Iphone. 100den applicaties die je uitstekend kunt gebruiken voor je onderneming. Ik heb een applicatie die volledig geintegreerd is in mijn online shop. Zo kan ik precies de orders bekijken die geplaatst zijn, welke producten op voorraad zijn, wie mijn nieuwe klanten zijn. Ook kan ik gemakkelijk mailtjes beantwoorden en tweets plaatsen.

Ik denk dat ik niet gemakkelijk zonder een smartphone kan! Het is dus sterk aan te raden.

Link naar reactie

Ondanks mijn zeer jonge en jeugdige leeftijd was ik een van de eerste 8000 mobiele telefoongebruikers van NL (atf-2...) en ben al die jaren mee-gegaan, al +/- 9 jaar Blackberry 'fan' (ondanks alles verder van Apple is) maar..... Ik heb vorig jaar een jaartje zonder BB gedaan, wat geeft dat een rust! Wow!! Ik zit nu te denken om een tweede gewone telefoon te nemen en dan af te wisselen..... (fyi ik ben heel veel op reis maar soms wint de rust boven het bereikbaar zijn) vaak genoeg kan het antwoord best een paar uur wachten en met je notebook ergens een kwalitatief antwoord geven is soms beter

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Nog niet zo'n slecht idee om 2 telefoons te nemen. Eén om gewoon te bellen en gebeld te kunnen worden. De ander voor e-mail e.d. Die laatste kun je dan gemakkelijk uitzetten (of niet meenemen) en toch telefonisch bereikbaar blijven zonder steeds de neiging te kijken of er e-mailberichten zijn.

Ik vraag me alleen af: als je er eenmaal aan begint, laat je dat ding dan nog thuis? Hoe verslavend is zoiets?

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie

Ik vraag me alleen af: als je er eenmaal aan begint, laat je dat ding dan nog thuis? Hoe verslavend is zoiets?

 

Volgens mij ligt dit een beetje aan jezelf.

 

Wij hebben afgesproken dat wij alleen op ons vaste nummer bereikbaar moeten zijn. Na openingstijden kunnen mensen ons dus niet bellen. Mailen kan wel maar dan wordt de eerst volgende werkdag de mail beantwoord. Dus probleem van altijd bereikbaar hebben wij niet. Is ook niet nodig in onze branche.

 

Ik heb wel een smartphone die ik privé gekocht heb en wel voor zakelijk mail, navigatie etc. gebruik. Ik kijk de mail thuis maar dat is meer om te kijken wat er nog allemaal binnen komt. Beantwoorden gebeurd de volgende werkdag. Is ook niet zo handig op een smartphone.

 

Verder kan ik ook de bestellingen in de webwinkel bekijken wat een prettig gevoel is als je 's avonds nog veel bestellingen ziet binnen komen. Het is ook wel handig want dan weet je wat je te verwachten staat de volgende dag. Ik ga dan met een andere instelling naar kantoor.

 

Persoonlijk zou ik niet meer zonder smartphone kunnen.

 

 

Link naar reactie

Ik gebruik zelf een iphone en zie toch erg veel voordelen om hem te blijven gebruiken.

Mede omdat wij zelf voip leveren aan de zakelijke markt. Ofwel een stuk "nieuwe" techniek voor de vaste telefonie kan ik op mobiel gebied niet achterblijven.

Zeker niet omdat er al op een redelijk niveau gebruik gemaakt kan worden van voip op smartphones.

Helaas is dit wat ons betreft nog niet op het juiste niveau voor zakelijk gebruik, maar dat gaat zeker komen.

 

Een smartphone is voor mij erg handig om up2date te blijven als ik op pad ben of indien er snel actie is gewenst. En dat zonder een laptop open te hoeven klappen.

 

Daarnaast is er met de appstore een behoorlijke nieuwe markt ontstaan voor ondernemers welke ik erg interessant vindt.

Een telefoon is dus niet meer alleen om te bellen, maar er ligt ook voor de zakelijke markt een heel nieuw gebied om zaken te doen. En ik geloof echt dat het de komende jaren verder zal groeien qua toepassingen.

 

Zakelijke telefonie met de voordelen van voip?

Kijk eens op: http://www.voipq.nl

Link naar reactie

Ik gebruik BB Bold en zie de smartphone als variant op het nieuwe werken. De BB functioneert voor mij als mobiel kantoor, permanent bereikbaar, adhoc kunnen reageren op problemen en urgente email. Door het gebruik van de smartphone bespaar ik aanzienlijk op personeelskosten en ben ik een stuk klantvriendelijker terwijl ik toch mobiel ben.

 

Daarnaast vind ik het persoonlijk erg prettig om instand over internet en social media te kunnen beschikken.

 

Maar de smartphone moet wel zijn functie hebben. Als je alleen maar bereikbaar hoeft te zijn volstaat natuurlijk een GSM prima.

Suscipere et finire

Link naar reactie

foto's graag :P

 

maar nu weer on topic.... hoewel ik heel blij ben met mijn iphone vind ik de terreur van apple ook wel eens vervelend. Ik heb even een htc gehad maar op dat moment waren veel android apps nog niet goed doorontwikkeld, bovendien was dat toetsenbord een stuk minder prettig dan van de iphone. De apps voor android hebben zich volgens mij sterk ontwikkeld de afgelopen maanden. De samsung galaxy krijgt erg goede recensies en mijn abonnement loopt bijna af. Keuze wordt dus nu welke provider, sim only of abonnement met telefoon en welke telefoon. Ik zit een beetje te puzzelen met goede ontvangst, belminuten, sms, datalimieten en het blijft toch best ingewikkeld om de juiste keuze te maken, ik betaal nu eenmaal niet graag te veel ;D

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.