Heb en gebruik jij een smartphone

Aanbevolen berichten

Mogge,

 

Ik gebruik gewoon een simpel mobiel telefoontje. Hierop zijn we 24/7 bereikbaar. Dit is een bewuste keuze geweest tijdens de start een jaar geleden. Aan alle kanten werden we geadviseerd om smartphones te nemen. O zo handig en altijd en overal je mail uitlezen en beschikking hebben over internet.

 

We willen het niet. Nog niet. We merken wel dat het steeds meer van je verlangt wordt om ook per mail snel te reageren. Een hele goeie was:

V: Ja maar, als een klant een spoedopdracht heeft en die per mail bij je neerlegt?

A; Als de klant een spoedje heeft, moet hij bellen. Simpel.

 

Ik denk dat het een kwestie is van kenbaar maken bij je klant hoe je communicatie loopt. Het werkt goed.

Mail en andere zaken worden een paar keer per dag doorgenomen en afgehandeld.

Maar wij realiseren ons dat dit een kwestie van tijd is en dat we er toch ooit aan moeten geloven.

 

Daarbij komt dat ik mij mateloos irriteer aan mensen die hun smartphone voorrang geven op hun gesprekspartner. Zowel priv'é als zakelijk. Zakelijk kan ik mij er nog wel iets bij voorstellen. Maar geef dat even aan aan het begin van het gesprek. Doe ik ook: Heb je er problemen mee als mijn telefoon aan laat staan? Er loopt nml. even iets.

Op dat moment heb ik er begrip voor en heb ik ook altijd begrip gekregen. Niet dat stiekum turen onder de tafel of je blik laten afglijden naar de phone op tafel die, wellicht stil, maar trillend en floeperend in allerlei kleuren daar ligt omdat er een mailtje binnenkomt.

 

Ook al is het misschien niet nodig om een smartphone te hebben, het kan ook een kwestie zijn van "met de tijd meegaan". Als we er aan moeten dan lopen we waarschijnlijk erg achter met alles wat mogelijk is.

 

Tja, nu nog niet maar het gaat komen.

 

Ferry

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie

Van de week met een verzekeringskwestie mistte ik het gegeven van geen email kunnen ontvangen in mijn auto wel. Verder heb ik van de week een iphone gekregen van iemand om het een dag uit te proberen.

 

eind conclussiie: 1 dag is niet voldoende ;-) Ik kreeg niets voor elkaar. Ik moest op een gegeven moment skyradio intikken voor een geludisinstallatie in een cafe en dat kostte me een half uur. krijg het niet voor elkaar de juiste en alleen die letter aan te raken. LOL

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Al probeer je het een week jasper, je vindt het niks.

 

Op de een of andere manier vindt je sociale media en nieuwe smartphones niet jouw ding. Je hebt al een enorm negatieve mening erover dat het uitproberen niks wordt. Ik tik hele mails ermee, uiteraard niet zo snel als toetsenbord maar het gaat prima.

 

Ik zou zeggen stop met uitproberen, blijf bij wat je prettig vindt. Bijkomend voordeel is dat je geen bonje met je net getrouwde vrouw kan krijgeb omdat je voor de 233ste x het nieuws controleerd...:)

Link naar reactie

Ik heb dat ook, kan niet wennen aan die gladde schermpjes. Ik mis dan het gevoel van het indrukken van knopjes.

 

Voor de Iphone heb ik twee handen nodig (vasthouden met links en intoetsen met rechts) anders raak ik steeds toetsten aan die ik niet wil. Voor een BB heb ik maar één hand nodig omdat je toch steeds de knop moet indrukken.

 

Gr

 

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie

Het is ook de vraag of je hele verhalen op je foontje wil typen?

Ik heb nu 1.5 jaar een HTC en het bevalt me super waar ik het voor wil gebruiken, al heb ik in het begin wel mn twijfels gehad of ik wel altijd bereikbaar wil zijn via mail e.d.

Toch gedaan en zou (bijna) niet meer zonder kunnen. Navigatie staat erop, ik kan als ik wil even een telefoonnummer onderweg opzoeken, email komt erop binnen (reageren doe ik bijna altijd gewoon aan mn laptop, door de kleine toetsjes (ook al heb ik niet van die dikke vingers ;) ) of ik bel even de persoon in kwestie (dat kan ook nog met zo'n ding). Sinds kort heb ik ook mn bankdingen erop staan erg makkelijk om niet altijd je computer aan te hoeven slingeren.

File informatie als je op weg bent

En natuurlijk voor de afleiding 'nu.nl', what's app en nog wat handigheden, zoals buienradar (oerhollands gebruik, om even het weer te checken)..

 

Allemaal niet noodzakelijk, maar het geeft me in tegenstelling tot wat ik dacht toch wel wat rust. Ik hou me daarnaast wel aan de telefoon-etiquette, hoogst irritant als iemand meer aandacht voor zijn telefoon heeft dat voor de persoon die tegenover je staat.

 

Al blijft het natuurlijk erg persoonlijk of het wel of niet wat voor je is.

Link naar reactie

Misschien voor sommige een complete verrassing, maar ik heb toch besloten een smartphone te kopen. Door de drukte waar ik nu tegenaanloop en het feit dat ik de binnenkant van mijn kantoor soms nu dagen niet zie is het gebruik toch wel handig. Hoewel ik niet verwacht dat ik er internet op ga nemen (vooral gezien de hoge kosten hiervan) is zo'n agenda wel heel makkelijk ipv alle losje briefjes, ook is het wel leuk om af en toe een foto aan iemand te kunnen laten zien, zonder dat je je hele laptop moet gaan opstarten.

 

Ik weet nog niet wat het gaat worden, wel wat het absoluut niet gaat worden, namelijk geen iphone, wat daar allemaal over lees van de krampachtig controlle die apple wil houden op het gebruik en het feit dat behuizingen enzo snal kapot gaan en de service vervolgens erg slecht is, maakt het voor mij in ieder de keuze iets makkelijker. Ik zit te denken aan een zo'n toestel met toetsenbord, want met touchscreen lukt mij niet. Alleen is het nadeel dan weer dat het schemr zo klein is. Dinsdag maar eens zo'n telefoonwinkel binnen lopen en kijken wat er allemaal is.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Apple hater!! :)

 

Ik dacht dat de blackberry storm een touchscreen heeft dat ook ingedrukt moet worden. Werkt dus wel als touchscreen maar toch voelt het ale een knopje.

 

Danny

Link naar reactie

Apple hater!! :)

 

Ik dacht dat de blackberry storm een touchscreen heeft dat ook ingedrukt moet worden. Werkt dus wel als touchscreen maar toch voelt het ale een knopje.

 

Danny

 

Haha ben niet zo zeer een apple hater hoor, ik heb zelfs een Ipod. Maar ben graag de baas over mijn eigen telefoon. Ik heb ook nog even zitten kijken vandaag naar een tablet icm een gewoon klein toestel. Ik begreep dat een tablet ook gewoon net als je telefoon aan blijft staan. Alleen kan ik geen tablet vinden met knopjes. (dat schijnt dan meteen een laptop te worden).

 

 

Ik zal dinfsdag ook meteen even vragen naar de HTC chachacha :-)

Link naar reactie

Nou, gisteravond was mijn zoon bij mij en van de week had ik een mailtje van mijn provider dat ik, bij verlenging van mijn abonnement, weer een mooi nieuw toestel mag uitzoeken. Aangezien mijn zoon (zoals de meeste jongelui) uitermate goe dop de hoogte is van allerlei mogelijkheden en die (binnen zijn budget) ook gebruikt, toch maar eens zijn advies gevraagd. Ook hij is niet zo dol op de touchscreens en heeft een Nokia die je kunt uitklappen zodat je (ook) een gewoon (zij het kabouterformaat) toetsenbord hebt en die je kunt instellen zodat je alleen mail ophaalt wanneer jij dat wil.

Met hem samen eens zitten gluren naar verschillende toestellen die zelfs voor een oud wijf met weinig geduld bruikbaar kunnen zijn (na een cursus van mijn zoon uiteraard ;)).

De Nokia E7 met navigatie leek mij wel wat. Iemand hier ervaring mee? Ik heb overigens geen idee of dit een telefoon, een smartphone of iets anders is lol.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie

Nou, gisteravond was mijn zoon bij mij en van de week had ik een mailtje van mijn provider dat ik, bij verlenging van mijn abonnement, weer een mooi nieuw toestel mag uitzoeken. Aangezien mijn zoon (zoals de meeste jongelui) uitermate goe dop de hoogte is van allerlei mogelijkheden en die (binnen zijn budget) ook gebruikt, toch maar eens zijn advies gevraagd. Ook hij is niet zo dol op de touchscreens en heeft een Nokia die je kunt uitklappen zodat je (ook) een gewoon (zij het kabouterformaat) toetsenbord hebt en die je kunt instellen zodat je alleen mail ophaalt wanneer jij dat wil.

Met hem samen eens zitten gluren naar verschillende toestellen die zelfs voor een oud wijf met weinig geduld bruikbaar kunnen zijn (na een cursus van mijn zoon uiteraard ;)).

De Nokia E7 met navigatie leek mij wel wat. Iemand hier ervaring mee? Ik heb overigens geen idee of dit een telefoon, een smartphone of iets anders is lol.

 

Voordeel van Nokia is de simpele GUI. Alles zit precies waar je het verwacht. Nadeel is het kleiner aantal apps dan bijvoorbeeld voor de iPhone en Android beschikbaar zijn. De belangrijkste / veelgebruikte apps zijn echter wel aanwezig; whatsapp, twitter, buienradar etc.

 

Zelf heb ik een iPhone. Ook geroemd om zijn simpele GUI. Zelf heb ik geen last van het ontbreken van fysieke knoppen, maar moest in het begin wel even wennen. Ooit gekocht om hiervoor apps te ontwikkelen, maar jullie weten wel hoe dat gaat.

 

Naast Nokia en de iPhone heb je nog Android. Heb ooit een beetje gespeeld met een HTC Desire, maar na 5 minuten maar weer mee gestopt. Werkte voor mij toch een stuk minder intuïtief als de iPhone. Na het zien van één telefoon kun je eigelijk geen oordeel geven over het hele Android OS, omdat bijna elke fabrikant zijn eigen schil eroverheen legt. Die van HTC beviel me dus niet.

 

Al met al lijkt me een Nokia geen slechte keus wanneer een fysiek toetsenbord gewenst is.

 

grappig die was ik ook al tegengekomen, maar wat ik begreep is dat hij pas over een maand leverbaar is.

 

Volgens mijn gegevens is hij al bijna een jaar op de markt. :-[

Link naar reactie

Ik hoop niet dat deze website van jou is:

 

"There is a problem with this website's security certificate."

 

 

wel makkelijk telefoontje.

 

Merk het nu ook, zover ik weet is er weinig mis met de link.

 

Toch maar de s in https:// weghalen, schijnbaar is het certificaat niet meer geldig.

 

 

Het is niet mijn site, ben wel jaloers op het ontwerp van de phone, maar zal het even doormailen.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
Haha ben niet zo zeer een apple hater hoor, ik heb zelfs een Ipod. Maar ben graag de baas over mijn eigen telefoon.

Ik zal dinfsdag ook meteen even vragen naar de HTC chachacha :-)

 

Hmm... ik houd het toch liever bij mijn gejailbreakte Iphone, HTC neemt het namelijk niet zo nauw met de privacy

 

een reactie op tweakers:

Kom toch, dit is puur by intention door HTC. Lees mijn review van de Wildfire S uit juni er maar eens op na. HTC installeert een fikse berg spyware en bloatware op zijn nieuwe modelletjes. En de Wildfire S kun je op het moment nog niet unlocken, en dat geldt wel voor meer HTC modelletjes geloof ik.

 

Beetje triest dat je de vlucht moet nemen naar custom roms (wat bij veel HTC-tjes dus in principe niet kan) om van dit soort privacy schenders af te zijn

 

Nog een fijn neveneffect: als je in het buitenland met je HTC-tje roamt ben je dus een flink aantal euries kwijt aan deze spyware. Bedankt HTC!.

Lijkt er op dat HTC en/of Android ook niet echt de oplossing is voor mensen die "baas willen zijn over hun eigen telefoon", maar dat je net als bij Apple je toevlucht moet zoeken naar tweaks en custom roms etc. Geef mij dan maar liever een apple, die met een bezoekje aan 1 (gratis) website binnen 1 minuut gejailbreakt is, en ook weer makkelijk te unjailbreaken valt.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.