• 0

Andere mogelijkheden gezocht voor marketing st**terballen

Ik heb een webshop in stuiterballen. Stuiterballen? Ja stuiterballen. Het loopt best goed. Meerdere bestellingen per dag gemiddeld. Ik adverteer nu alleen via marktplaats en adwords.

Ook wil ik gaan experimenteren met brieven naar bijvoorbeeld tandartsen of kinderdagverblijven.

 

Maar hebben jullie nog goede ideeën voor klanten of adverteer mogelijkheden die ik misschien over het hoofd zie.

 

[titel opnieuw aangepast - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Oke, op 30 brieven is de response 0 =) Maar was ook een beetje te verwachten. Had wat meer moeten versturen om goed response te kunnen meten. En wie weet wat nog komt :)

Ik ben wel nieuwsgierig hoe je brief in elkaar zat. Als je wilt mag je hem wel naar me doorsturen.

 

Heb je de brieven trouwens via de post verstuurd of langsgebracht? En heb je er een leuke stuiterbal in gedaan?

 

Heb je nog plannen om te gaan nabellen? De aanhouder wint ...

 

[Edit] En heb je al actie genomen op het bericht van Monkey Town?

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het een idee om van alle basisscholen in de regio te achterhalen hoe je de Ouderraden kunt contacteren. Die zijn namelijk al volop bezig met de voorbereidingen voor 5 december op school en daarmee ook op zoek naar schoencadeautjes die leuk geprijsd zijn. In grote aantallen! Helaas hebben wij Sint en Piet vorig jaar al stuiterballen cadeau gedaan, anders had ik je zeker benaderd.

Link naar reactie
  • 0

Beste Wouterjan,

 

op enkelvoud st**terbal googlen geeft nog geen advertentie- of organische zoekresultaten voor jouw webshop. Daarnaast heb je nog niks met mijn 'cadeautje' gedaan. Verdiep je eens in zoekwoorden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0

@John,

 

Ik zal de brief vanmiddag eens sturen. Ben benieuwd wat jij er van vindt.

Ik heb inderdaad al contact gehad met Monkey Town.

 

@Peavey,

Sinterklaas is inderdaad een mooie gelegenheid. Wij zijn bezig om inderdaad contact op te nemen met scholen. En inderdaad een goed idee om het via de ouderraden te doen.

 

@Wigbolt,

Klopt, op de google positie is nog een hoop verbetering nodig. Ik ben daar mee bezig. Maar dat lukt mij helaas niet 123.

En welk cadeautje heb ik gemist?

Link naar reactie
  • 0

Wouterjan, ik zit zelf in een ouderraad in regio Haaglanden, dichtbij Pijnacker, en ik had nog nooit gehoord van jouw website. Staan mooie dingen op, alleen zit ik wel met vragen als:

- Zijn de ballen giftig?

- Hoe zit het met de duurzaamheid?

 

Mijn suggestie is, laat een professionele goede flyer en poster opmaken voor ouders en voor kinderen. Laat zien wat je product doet, het plezier, voordelen, etc etc. Hiermee laat je zien dat je er bent. Als je nog een goede vormgever/ontwerper nodig hebt, weet ik er wel één voor je. Ga iniedergeval niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, investeer in je merk en imago.

 

De voordelen van stuiterballen staan nu heel klein weggewerkt, dit mag best prominenter en groter in beeld, als shop moet je ouders/leraren toch over halen tot aankoop. Meestal zijn het niet de kinderen zelf die webshoppen. Hopelijk heb je hier wat aan. Succes.

 

Link naar reactie
  • 0

Vandaag weer een bak brieven de deur uit gedaan. Eens zien of er na wat aanpassingen, mede dankzij John!, meer response op komt.

 

De brief bevat toch wel een kleine st**terbal? Vooral waar meerdere collega's bij elkaar zitten kan zo'n kleine gadget tot veel speelplezier zorgen binnen kantoor ;) Ze zien dan zelf hoe leuk een stuiterbal kan zijn.

 

Hopelijk brengt de mailing je veel succes!

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

heb je al 'ballenbakken' aangeschreven?

 

schrijf studentenclubs aan. Hoe het kan weet ik niet, maar bij 'ballen' denk ik daaraan

 

zet in een speelgoedwinkel een 'raadpot' neer. Hoeveel zitten erin?? Als beloning kan de speelgoedwinkel ze later verkopen.

 

Kan je zelf de kleur bepalen? Denk aan rood/ geel ballenbak en hamburger

 

als je ze kan bedrukken, kun je ze door webshops laten meesturen.

 

Wat ik bedoel is dat wanneer iemand er 500 bestelt, dat je er in overleg 20 van jezelf bij doet ofzo.

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Bestaat er al iets in het guinness world record boek met stuiterballen? Zorg voor een paar basischolen die meedoen om op een groot plein om een record neer te zetten van meeste kinderen die tegelijk met een stuiterbal stuiteren. Mediaaandacht genoed denk ik dan....

 

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Bestaat er al iets in het guinness world record boek met stuiterballen? Zorg voor een paar basischolen die meedoen om op een groot plein om een record neer te zetten van meeste kinderen die tegelijk met een stuiterbal stuiteren. Mediaaandacht genoed denk ik dan....

 

 

Danny

 

Met of zonder auto-deuken?

Link naar reactie
  • 0

Zie in dit 'probleem' een kans en begin een parallelle webshop softballen.com of sponsballen.com. Ik vermoed minder overlast met dit product en een duidelijke vervangingsvraag. Deze kun je misschien ook wel vacuümzuigen voor verzending. Heel aardig voor een jongere doelgroep. ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bestaat er al iets in het guinness world record boek met stuiterballen? Zorg voor een paar basischolen die meedoen om op een groot plein om een record neer te zetten van meeste kinderen die tegelijk met een stuiterbal stuiteren. Mediaaandacht genoed denk ik dan....

 

 

Danny

 

Met of zonder auto-deuken?

 

Zulke dingen moet je gewoon combineren! Event in samenwerking met een autoschade bedrijf ofzo :)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wat is eigenlijk een 'gemiddelde' tijd waarin je reacties zou krijgen op een mailing? Is dat dezelfde dag waarin het ontvangen is, of worden die brieven meestal pas na een paar dagen echt gelezen?

Hier op hl vond ik ook een draadje over respons.

 

Danny

 

Link naar reactie
  • 0

@Tjeng,

 

Mag ik vragen wat je dan ervan weerhouden zou hebben om zulke vragen te stellen? Via de chat of mail/contactformulier?

 

Ik ga kijken naar de mogelijkheden voor een poster!

 

Wouterjan, ik gooi de vragen in de groep - niet om er direct zelf een antwoord op te krijgen. (Dit mag je van mij uiteraard via PM doen). Meer om je bewust te maken van het feit dat mensen zoals ik er zo over kunnen denken. Als ik een produkt koop, en ik denk menig ouder, kijk ik toch vaak naar de materialen, omdat kinderen nog niet echt een besef hebben van sommige gevaren. Als ouder heb je daar een beter inzicht en taak in om dit te reguleren vind ik.

 

Mocht je creatief advies nodig hebben of op zoek zijn naar een betrouwbare ontwerper/reclameman, dan kan ik je altijd suggesties geven.

Link naar reactie
  • 0

Scholen e.d. zouden dan ook een goed afgesloten st##terplaats moeten hebben. Uiteraard op eigen risico i.v.m. oogletsels e.d. Ik heb zelf in het bestuur van een peuterspeelplaats gezeten en ik denk niet dat je veel kans maakt op dergelijke activiteiten.

 

Je zou een nieuw afgesloten spel kunnen bedenken, waarin st##terballen en hun effecten vol kunnen worden benut. Een soort pinball, maar dan speciaal voor st##terballen. Dan kunnen de ballen geen schade veroorzaken en kan iedereen (nieuw) plezier beleven.

Link naar reactie
  • 0

Wat is eigenlijk een 'gemiddelde' tijd waarin je reacties zou krijgen op een mailing? Is dat dezelfde dag waarin het ontvangen is, of worden die brieven meestal pas na een paar dagen echt gelezen?

 

Hoi Wouter Jan,

 

Respons, of juist het uitblijven ervan, op mailing kan frustrerend zijn.

 

Heb je de juiste mensen in de organisatie aangeschreven?

Ga je nabellen?

 

Ik heb je brief niet gezien, maar er moet echt een goede 'call for action' in staan om je een actieve reactie te krijgen. Vaak is een telefoontje net dat zetje dat je potentiele klant nodig heeft.

Zorg er wel voor dat je dit gesprek goed voorbereidt; maak geen telefoon script, maar schrijf een paar vragen op die beantwoord moeten worden. Het gesprek moet wel natuurlijk blijven. Ik kan je geen recept uitschrijven om dit soort gesprekken effectief te maken. Zorg er in ieder geval voor dat je bij je potentiele klant de (latente) behoefte blootlegt.

 

 

Trouwens een leuk product! Ik vraag me alleen af hoe je je marge behoud bij kleinere bestellingen via je website (vanaf 6,25 gratis verzenden)

 

Succes! Casper

Just started...

http://www.cp-carbon.com

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het eens met dat bedrukken: dat vergroot je markt enorm. Sterker nog, ik denk dat het je consumentenmarkt in de schaduw stelt.

 

Wat dacht je van de connectie met housemuziek? Benader Red Bull, Coca Cola, Bacardi of een andere adverteerder met de vraag of ze geinteresseerd zijn in het bedrukken en uitdelen van 50.000 stuiterballen op Sensation White, Dance Valley, etc. Zie je het effect voor je :-)

 

Grt,

Bjorn

Link naar reactie
  • 0

Allereerst mijn complimenten dat je al op zo'n jonge leeftijd iets hebt opgezet. Top!

 

Echter als ik aan stuiterballen denk, dan denk ik aan ingegooide ramen, deuken in auto's, stikkende dieren en kinderen en boze ouders die de stuiterballen (terecht) afpakken. En wellicht is dit ook de reden waarom zou je zo weinig concurrentie hebt en geen respons krijgt op je brieven.

 

In mijn ogen is het geld dat gebruikt wordt voor Google Adwords en ander promotiemateriaal voor dit product dan ook zonde van het geld. (m.a.w. je zou het geld beter kunnen besteden in een project wat meer geld opbrengt)

 

Nu is het uiteraard niet mijn bedoeling om je de grond in te boren dus draag ik mijn steentje bij in de vorm van een suggestie:

 

Al eens gehoord van de Powerball? Leuk speelgoed met een therapeutische werking. De powerballs zijn te bedrukken en uitstekend geschikt als relatieproduct, promotie materiaal etc. Omdat powerballs een therapeutische werking hebben is je doelgroep ook vele malen groter dan stuiterballen: Je zou alle bejaardenhuizen in Nederland kunnen aanschrijven. Ze zijn in verschillende kleuren beschikbaar en sommige geven ook licht in het donker dus je zou ook scholen kunnen aanschrijven.

 

Kortom ik zie veel meer mogelijkheden met powerballs dan stuiterballen.

 

PS: Ik heb verder geen aandelen in powerballs en kan je ook niet helpen met leveranciers ;)

powerball.thumb.jpg.0e27a0e2961ebc248d1fa4b61afa2f25.jpg

Link naar reactie
  • 0

@Jero,

 

Powerball is zeker ook een leuk product.

Maar de verkoop van st****ballen loopt goed hoor. Alleen de response op mailingen valt er tegen :)

Maar de adwords levert genoeg klanten op.

(Met dit weer helaas wat minder, maar dat is algemeen bekend)

 

Dus de vraag naar stuit****len is er zeker!

En juist deze kleine st***erb**len zullen niet zo snel schade veroorzaken =)

 

@Interpreneur 2012

 

 

Ik ben nog steeds aan het kijken voor drukken. Het zelf drukken gaat voorlopig niet lukken. Dus ben met meerdere drukkerijen aan het kijken naar de kosten ect. Helaas liggen blijft het best duur. Zeker bij kleinere aantallen, enkele honderden, omdat je met vaste kosten zit.

 

Maar juist de doelgroep die st*****ballen tussen de 25-paar duizend zoekt kan ik goed dienen.

 

@Plessing

Ik ga deze week kijken of ik ga nabellen. Ben alleen niet zo goed in telefoongesprekken. Maar dat kun je oefenen :)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.