• 0

Werkplek voor ondernemers op vakantie

We zijn druk bezig met het bedenken van nieuwe mogelijkheden voor ons bedrijf en al brainstormende kwamen we op het idee om diensten te gaan verlenen aan ondernemers die op vakantie zijn of om andere redenen tijdelijk in Malaga verblijven.

 

Je ziet hier met grote regelmaat mensen die proberen te werken op terrasjes en op andere plaatsen waar internet beschikbaar is. Je kan vaak aan de houding van de persoon zien dat dit geen prettige manier van werken is en dat ze dan ook regelmatig verstoord worden door o.a. lawaai, drukte, gebrek aan privacy en gebrek aan een goede werkplek (bureau en stoel)

 

Nu heb de mogelijkheid om een heel leuk pand te huren (een luxe villa net buiten Malaga) tegen een zeer aantrekkelijke prijs en wilde graag jullie mening horen over het idee:

 

Het plan is om het pand onder te verdelen in zelfstandige werkplekken en deze te verhuren aan ondernemers die hier tijdelijk verblijven. (zakenreis of vakantie) Het is de bedoeling om er geen "standaard" kantoor omgeving van te maken, maar een ontspannen ruimte waar mensen rustig kunnen werken maar toch het idee hebben dat ze op vakantie zijn. Denk bijvoorbeeld aan een werktuin, goede catering, een zwembad voor een snelle duik, kinderopvang etc..

 

Om te kijken of het haalbaar is en voor het maken van een ondernemingsplan heb ik een aantal vragen.

[*]Zou je gebruik maken van zoiets?

[*]Hoeveel mag zoiets kosten (per dag, week of maand)?

[*]Denk je dat zoiets d.m.v. crowdfunding te financieren is?

 

Groeten

Joost

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is de meerwaarde t.o.v. een zakenkamer in een hotel?

 

Boek ik bijvoorbeeld in het Radisson niet de standaard kamer, maar een business-kamer dan heb ik ook een volledig bureau, bureaustoel, internet en kan ik kiezen of ik mijn geprinte documenten wil laten brengen of ophaal. Vrijwel alle benodigde diensten worden dan ook geboden.

 

Edit: is het dus niet de keuze van de ondernemer in casu om juist in de zon op een terras te gaan zitten of is de mogelijkheid voor een goede werkplek er echt niet?

 

 

Link naar reactie
  • 0

De meerwaarde is dat dit een veel goedkopere oplossing is dan een business-kamer, veel mensen hier logeren in goedkopere hotels, pensions en campings.

 

Ook om klanten te ontvangen of presenties of cursussen te geven is dit een fijnere oplossing dan een hotel kamer. (denk ik)

 

Groeten

Joost

 

 

Toevoeging nav je edit. Ja ik denk dat er een deel van de ondernemers er voor kiest om het zo te doen, maar er zullen er ook velen zijn die met het gezin op vakantie gaan maar toch af en toe moeten werken en noodgedwongen op een terrasje gaan zitten.... Tot nu toe heb ik enkel werkplekken gevonden hier in Malaga die je voor minimaal een week moet huren (of anders heel duur)

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 1

Oké, de laatste opties had ik gemist in het eerdere bericht. Dat biedt natuurlijk wel een meerwaarde!

 

 

Zou je gebruik maken van zoiets?

Voor pesentaties, vergaderingen en klantcontact wellicht wel.

 

Hoeveel mag zoiets kosten (per dag, week of maand)?

Afhankelijk van de diensten die gebruikt worden. Kortdurende mogelijkheden zouden voor mij dan sowieso een pré zijn (per dag).

 

Denk je dat zoiets d.m.v. crowdfunding te financieren is?

Het zou wanneer je vooral investeerders binnen zakelijke kringen vindt meteen een mooie reclame op kunnen leveren.

 

 

Link naar reactie
  • 1

bestaat natuurlijk in hotels of regus

Voordeel van Regus is (nog) dat je een kaart kan kopen en dat deze over de hele wereld geldig is....

 

maar ook kleine clubs beginnen steeds vaker, net bij de opendag geweest bij Zaamen en er zijn sites die je verder helpen http://coworking.com/ en http://wiki.coworking.info/w/page/29303049/Directory

 

maar nieuwe plekken altijd leuk :)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Wat is de meerwaarde t.o.v. een zakenkamer in een hotel?

 

Boek ik bijvoorbeeld in het Radisson niet de standaard kamer, maar een business-kamer dan heb ik ook een volledig bureau, bureaustoel, internet en kan ik kiezen of ik mijn geprinte documenten wil laten brengen of ophaal. Vrijwel alle benodigde diensten worden dan ook geboden.

 

Edit: is het dus niet de keuze van de ondernemer in casu om juist in de zon op een terras te gaan zitten of is de mogelijkheid voor een goede werkplek er echt niet?

 

 

 

Klopt! en mijn tip is om veel bij dezelfde chain te blijven en een loyaliteitskaart te nemen, krijg je vaak een upgrade...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.