• 0

Groene verzekering....... Waar?

Ik heb besloten dat ik zoveel mogelijk groen wil ondernemen, een rekening bij Triodos lijkt dan logisch maar waar regel ik dan mijn wettelijke aansprakelijkheid verzekering en rechtsbijstand.

Ik heb al aardig gegoogled maar niks duidelijk voor dit type verzekering gevonden. Hoe doen de andere groene ondernemers dit ???

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33371-groene-verzekering-waar/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Tja, voor een bank is dat ook een stukje makkelijker, je belegt in groene fondsen.

Voor een schadeverzekeraar valt er niet zoveel te beleggen, MVO passen ze - volgens zeggen - allemaal toe, dus ook daarin spingt er niet eentje uit. Polissen kunnen overal digitaal, scheelt een hoop bomen, maar de accountmanagers en directie rijden gewoon in de file over de snelweg.

Hoe doen de andere groene ondernemers dit

Wellicht accepteren ze dat er (nog) niet zoiets is als "Groen verzekeren". Er zijn wel diverse autoverzekeraars die dat roepen, maar verder dan een beetje CO2 compensatie komen ze niet.

Wil je echt per sé een "Groene" keuze maken uit de diverse verzekeraars, kijk dan eens naar hun MVO paragrafen op hun websites. O.a. Univé heeft een nieuw hoofdkantoor dat volledig volgens het duurzaamheidsprincipe is gebouwd.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar