• 0

Bescherming van leveranciers gegevens China

Binnenkort Importeer ik een tweede groepage zending vanuit China

Ik wil dit keer graag mijn lading neutraal laten maken, dit zou er voor kunnen zorgen dat de naam en adres gegevens van mijn leverancier op geen een document terecht komt. Er wordt gewoon een andere naam en adres in gevuld.

Heeft iemand hier ervaring mee? En door wie laat hij of zij dat regelen?

Alle informatie is welkom, alvast bedankt!

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Dat zal moeilijk lukken, tenzij je die switch buiten China uit laat voeren. De fabrikant krijgt een premie van 8% van de Chinese overheid en die wil hij zichzelf niet gemakkelijk laten ontnemen natuurlijk. Bovendien heeft die fabrikant zich ook aan wettelijke regels te houden. Je zult ook wellen hebben opgemerkt dat het in China niet zo afgeschermd werkt als hier in Holland. Jij wil je producten hier het liefst alleen voor jezelf op de markt hebben, maar de Chinees heeft een heel ander belang en is alleen met expansie bezig. Dus gaat hij ook reclame maken voor alle producten die hij maakt. Ik heb meegemaakt dat een werknemer was weggegaan naar een andere fabriek daar en allerlei informatie had meegenomen en dat een (voor mij totaal onbekende) andere fabriek ineens reclame begon te maken dat hij dat en dat produceerde, waaronder ook mijn producten. Wij ontdekten dat hier via het Internet en hebben er de "echte" producent op moeten attenderen dat hij daar een eind aan moest gaan maken.

• 0

Hoi Sebastiano,

Wat is de achterliggende gedachten van deze vraag? Waarom wil je een anonieme verscheping doen? Dit vraag ik omdat er wel mogelijkheden zijn maar het is belangrijk te weten wat je wil bereiken.

Groeten,

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

• 0
Wat is de achterliggende gedachten van deze vraag?

Chinese leveranciers geven natuurlijk geen exclusive rights aan kleine spelers. Vandaar dat ik naar andere mogelijkheden zocht, zodat concurrentie in ieder geval langer uitblijft. Op deze manier wordt je niet meteen onder de voet gelopen door grotere bedrijven.

Dat zal moeilijk lukken

Volgens mij zijn er genoeg bedrijven die dit al jaren doen?

ship under co logistics wordt het ook wel genoemd geloof ik?

Je kunt mij niet vertellen dat er in de Rotterdamse haven geen gegevens worden doorgespeeld als er interessante lading wordt geopend. Dat is misschien wel de beste reclame!

• 0

Hoi Sebastiano,

Alleen je expediteur en eventuele aangifte kantoor kan zien waar de goederen werkelijke vandaan komen. De rest kan dat niet in Rotterdam. Dus wanneer je werkt met een onafhankelijke expediteur zouden je gegevens gewoon veilig moeten zijn. Ik kan me niet voorstellen dat die deze gegevens verkopen/afgeven. Dit is namelijk slecht voor je naam als expediteur!

Het aangifte kantoor zal altijd zien waar de goederen vandaan komen of moet zijn dat je een eigen bedrijf opend in China wat de export verzorgd (handelshuis). En je expediteur wil toch geld aan je blijven verdienen dus die is niet gebaat bij het doorgeven van gegevens.

Natuurlijk kan je vanalles afschermen met een soort switch b/l maar dit is een kosten verhoogde actie die in het geschetste geval NIETS helpt!

"ship under co logistics" is reclame van een expediteur in china! Co-logistics is een bedrijfsnaam!!

Wanneer je meer wil weten pm me maar of bel me dan kunnen we het er overhebben wat past als oplossing!

Groeten,

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar