• 0

Wat vinden jullie van mijn nieuwe logo?

Omschrijving van je concept:

Ik ben bezig een nieuw label op te zetten voor mijn freelance activiteiten die ik nu al weer 12 jaar uitvoer.

De belangrijkste reden is dat het oude label niet voldoende meer dekte wat ik doe en bereik voor klanten.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

In eerste instantie was ik van plan om een grafisch ontwerper te vragen voor mij een ontwerp te maken. Ik had echter zelf al snel een idee en ben dit gaan uitwerken.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik richt me op organisatie die vraagstukken hebben hun innovatie succesvol in de markt te zetten. Met name gekeken vanuit een strategie, organisatie, marketing en sales optiek.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Niets behalve dan mijn persoon: mijn persoonlijkheid, netwerk, kennis en ervaring.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hou zelf van een simpel en helder logo. Wat vinden jullie?

logonovivendi5.bmp

Ok?

Of Is het dusdanig dat ik toch nog wat geld zal moeten uitbesteden aan een grafisch ontwerper? ;)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Persoonlijk zie ik het nut om als ZZPer een bedrijfsnaam met bijpassend logo te hebben niet zo in.

 

Ik kom er steeds meer achter dat het beter is om je op eigennaam te profileren.

 

Laats zo'n 20 visitekaartjes gekregen op een bijeenkomst ter opening van een ruimte waar jonge ondernemers gratis kunnen werken, vergaderen enzovoort.

 

De meest fancy en onuitspreekbare bedrijfsnamen tegen gekomen. Zelfs de meeste kaartje geven geen idee wat de activiteiten zijn. Pas als je de website bekijkt krijg je een idee van de activiteiten.

 

Jouw eigen naam aangevuld met een treffende omschrijving van je diensten is denk ik zo gek nog niet. :)

 

Het idee van Jean Hupperets vind ik zo slecht nog niet. Zou zelf kiezen om voor Novi Vendi een lettertype te kiezen en wellicht de achtergrond iets lichter maken. Het ontwerp sprak mij direct aan, maar ik ben wel een leek op dat gebied. ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk zie ik het nut om als ZZPer een bedrijfsnaam met bijpassend logo te hebben niet zo in.

 

Ik kom er steeds meer achter dat het beter is om je op eigennaam te profileren.

 

Snap ik maar waarom ben jij dan een Retail ANalist en een noveretail?

 

Als ik op je website kijk zie ik ook een gestileerde header die bewust gekozen is. Wat is het verschil met een logo?

 

Flauwe Offtopic: op je website: Trends Innovaties en ToekomstScenarios. De eerste activiteit waarvan de afkorting je meer bezoekers gaat opleveren dan de gehele tekst ::)

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk zie ik het nut om als ZZPer een bedrijfsnaam met bijpassend logo te hebben niet zo in.

 

Ik kom er steeds meer achter dat het beter is om je op eigennaam te profileren.

 

Snap ik maar waarom ben jij dan een Retail ANalist en een noveretail?

 

Als ik op je website kijk zie ik ook een gestileerde header die bewust gekozen is. Wat is het verschil met een logo?

 

Flauwe Offtopic: op je website: Trends Innovaties en ToekomstScenarios. De eerste activiteit waarvan de afkorting je meer bezoekers gaat opleveren dan de gehele tekst ::)

 

Retail Analist blijft i.v.m uitleg werkzaamheden, de rest was weer zo'n hersenspinsel :)

Eigennaam.nl domeinnaam inmiddels geactiveerd maar schijnt 24 uur te duren alvorens die echt online kan.

 

Offtopic: Zal iets anders moeten verzinnen want ik ben een echte billenman ;D

 

 

 

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

een logo moet toch iets uitstralen van je bedrijf en wat je doet.

 

Dit logo vind ik allesbehalve "marketing en innovatie" uitstralen. Met alle respect, maar als ik het logo zie, dan zou ik eerder aan een verhuisbedrijf oid denken.

 

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de tip voor http://99designs.com/

 

dan kun je altijd kijken naar de vele logo ontwerp wedstrijden die je op het web kunt vinden.

 

en dan 2-4 weken bezig zijn om een stuk of 10 beginnende ontwerpers aan te sturen? Dan ben je meer kosten aan tijd kwijt dan die zeg 500-1000 euro voor een logo.

 

Persoonlijk is z'n wedstrijd niet hetgeen ik zou adviezeren, maar dacht ik geef de optie even. Ik denk wel dat het goedkoper KAN met z'n wedstrijd. Het aansturen hoeft niet zoveel tijd te kosten, maar dit hangt af van:

- hoe kritisch en hoe ver jij al met een idee of een beeld bent

- hoe goed jij dat over kunt brengen in tekst op z'n site

Dan loop je het risico dat van de 30 ontwerpen er geen goede tussen zit, nogmaals, hoe kritisch ben jij? Betekent dat je wat uren en 100 euro kwijt bent.

Bij een goed bureau geloof ik dat je echt wel meer kosten kwijt bent, maar een goed bureau moet ook een bevredigend resultaat kunnen leveren.

Overigens, klopt het dat aardig wat van die ontwerpers zelf al bij dergelijke bureaus werken. Is gewoon een budget oplossing waar je geluk mee kan hebben.

Nog even hierover: ikzelf was heel blij met bv 99designs omdat ik nog maar heel weinig ideeën had voor 'n leuke logo. Stel ik kies 1 persoon uit, dan zou ik me schuldig voelen als ik na de 5de ontwerp weer zou moeten zeggen 'nee toch net niet, hoe het wel moet weet ik niet'. Bij 99designs kan je het geld terug krijgen als er niets leuks tussen blijft te zitten. Zodra het begint te lopen kun je de garantie geven dat je iig 1 zal kiezen, daarna krijg je meteen meer input omdat zij meer vertrouwen hebben dat het de moeite waard is om te proberen. Het kost wel veel tijd inderdaad omdat je wel op iedere opzetje feedback hoort te geven.

 

Wat je ook kan doen is bij dat soort sites portfolio's bekijken. Stel je komt 'n goede tegen dan kun je rechtstreeks contact opnemen. Vooral bij zo 'n internationale site kun je ook goedkopere ontwerpers uit armere landen vinden.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het erg eenvoudig. Als dat de bedoeling is dan is het logo prima. Maar zelf trekt het me niet.

 

Omschrijving van je concept:

Ik ben bezig een nieuw label op te zetten voor mijn freelance activiteiten die ik nu al weer 12 jaar uitvoer.

De belangrijkste reden is dat het oude label niet voldoende meer dekte wat ik doe en bereik voor klanten.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

In eerste instantie was ik van plan om een grafisch ontwerper te vragen voor mij een ontwerp te maken. Ik had echter zelf al snel een idee en ben dit gaan uitwerken.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik richt me op organisatie die vraagstukken hebben hun innovatie succesvol in de markt te zetten. Met name gekeken vanuit een strategie, organisatie, marketing en sales optiek.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Niets behalve dan mijn persoon: mijn persoonlijkheid, netwerk, kennis en ervaring.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hou zelf van een simpel en helder logo. Wat vinden jullie?

logonovivendi5.bmp

Ok?

Of Is het dusdanig dat ik toch nog wat geld zal moeten uitbesteden aan een grafisch ontwerper? ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou dit logo wel eens in een website template of op briefpapier willen zien. Voldoet ongetwijfeld. Kleurkeuze blauw is goed en daar valt genoeg over te lezen, bijvoorbeeld hier. Waar staat (of hoe luidt) de briefing van de ontwerpwedstrijd?

 

Is niet uitbesteden o.b.v. kostenaspecten van een huisstijl een juiste strategie voor een consultant? Wat ga je met je website doen? Een integrale aanpak lijkt me gepast.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Een leuke opvolgende discussie. Ik mis in alle commentaren de factor persoonlijkheid.

Je zegt immers dat je niet anders bent dan andere gelijksoortige bedrijven, maar dat je persoonlijkheid, netwerk, kennis en ervaring het verschil maakt. Dat moet je dan wel laten zien aan je (potentiële) klanten en jezelf niet zo onprofessioneel presenteren. Als ik vragen krijg voor logo's en huisstijlen dan luister ik naar de ondernemer en probeer vooral zijn of haar passie te ontdekken. Dat is het mooiste wat er is, iets creëren wat past bij de ondernemer en waar deze echt trots op is. Dan ben ik dat ook. Ik daag je uit! Prijs? € 0,00!

Want een uitdaging is een uitdaging en dan doen we weer een rondje commentaar. Authenticiteit en echt wint!

 

Groet, Martin van der Heijden

 

Creatief in communicatievragen. Oplossend en verrassend in kleur, vorm en tekst. Ondernemend, open, motiverend en een drive tot scoren!

Link naar reactie
  • 0

ik vind het net een bord van een derderangs woningmakelaar. Of beter bemiddelaar.

 

Als dat past bij je klanten, dan zou ik het houden.

 

De vraag alleen al zegt toch genoeg? Als je overtuigd was, had je allang briefpapier en kaartjes klaar gehad.

 

Ieder zijn vak en volgens mij kan een Hollandse ontwerper je beter 'verstaan' dan een buitenlander in een wedstrijd.

 

 

 

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Beste Groene G,

 

Recentelijk heb ik op het forum reacties achter gelaten op de vraag, of het verstandig is om zelf een logo te make, het uit te besteden aan ontwerpsites of de opdracht neer te leggen bij professionals. Zelf ben ik een (jonge) ervaren creatief die zich bezig houdt met advisering en implementatie van brand identity design. In de ruim 10 jaar praktijkervaring zie ik steeds vaker klanten komen die met dit soort vragen zitten, het is dus niet zo gek dat je diverse antwoorden krijgt. Over huisstijlen zijn sommige mensen het nog niet eens en dat moet gerespecteerd worden. Soms zijn mensen er nog niet klaar voor of is er te weinig kennis om een goed oordeel hierover te fellen.

 

Het laten maken van een logo, gaat niet enkel om het logo, maar is meer dan dat. Je legt hiermee in feite een basis voor je identiteit naar buiten toe (richting je klant of potentiële klant). Een goed logo onderscheid je van de rest en is uniek in haar voorkomen, het is zo'n beetje jouw handtekening als afzender van de boodschap. Je eigen diensten zijn ook uniek, omdat jij ze realiseert en niet meneer X - dit verschil moet tenminste ook duidelijk zijn in je visuele voorkomen. Bij het logoproces denk je na over je imago, je kernwaarden en je doelstellingen. Alles op 1 hoop zorgt ervoor dat iets eruit ziet zoals jij bent.

 

Het logo wat je aanvoert is niet in balans. De verhouding en letterruimte is ongebalanceerd geplaatst, waardoor het onbetrouwbaar en amateuristisch oogt. 2 kenmerken die je niet wilt koppelen aan je bedrijf. Je spreekt over innovatie, zou mooi zijn als je logo ook een stukje innovatie uit zou stralen. Wat dat op dit moment moet zijn weet ik niet, maar dit zou je het beste op kunnen pakken met een ervaren grafisch ontwerper.

 

Heb je een bedrijfsplan? Kan je 1-2-3 op papier zetten waarvoor je staat als bedrijf en wat jouw unieke sterke punten zijn?

Zo niet ga dan terug naar de tekentafel en schrijf dat eerst uit. Het zal je helpen om je wensen en eigen visie beter kenbaar te maken. Met de ervaring die je schetst, 12 jaar +, mag alles er echt wel solide en degelijk uitzien. Anders wordt je niet serieus genomen in de markt waarin je je begeeft.

 

Je kan je maar 1 keer voorstellen aan iemand, doe het in 1 keer goed, dan laat je een goede indruk achter.

 

Bekijk dit draadje eens

 

 

 

Een leuke opvolgende discussie. Ik mis in alle commentaren de factor persoonlijkheid.

Je zegt immers dat je niet anders bent dan andere gelijksoortige bedrijven, maar dat je persoonlijkheid, netwerk, kennis en ervaring het verschil maakt. Dat moet je dan wel laten zien aan je (potentiële) klanten en jezelf niet zo onprofessioneel presenteren. Als ik vragen krijg voor logo's en huisstijlen dan luister ik naar de ondernemer en probeer vooral zijn of haar passie te ontdekken. Dat is het mooiste wat er is, iets creëren wat past bij de ondernemer en waar deze echt trots op is. Dan ben ik dat ook. Ik daag je uit! Prijs? € 0,00!

Want een uitdaging is een uitdaging en dan doen we weer een rondje commentaar. Authenticiteit en echt wint!

 

Groet, Martin van der Heijden

 

 

Ik ben het met Martin eens, jouw persoonlijke unieke waarden ontbreken. Als ik indezelfde letters Venco Drop zet, zou het in theorie geen verschil maken. Los van het feit of je drop in het blauw zou moeten zetten, maar het is te algemeen, terwijl hetgeen wat je levert niet iets algemeens is.

 

Hopelijk heb je hier wat aan in je keuzes.

Link naar reactie
  • 0

ik vind het net een bord van een derderangs woningmakelaar. Of beter bemiddelaar.

 

Als dat past bij je klanten, dan zou ik het houden.

 

De vraag alleen al zegt toch genoeg? Als je overtuigd was, had je allang briefpapier en kaartjes klaar gehad.

 

Ieder zijn vak en volgens mij kan een Hollandse ontwerper je beter 'verstaan' dan een buitenlander in een wedstrijd.

 

 

Patrick, je hebt hier zeker een punt. Ter aanvulling zou ik zeggen tegen de topicstarter: "Als jij zelf een opdracht zou moeten verkrijgen via een wedstrijd, zou je dit dan ook gratis doen met 10 anderen en hoe komt dit op jouw over?".

 

Succesvolle implementatie van innovaties vergt voorbereiding en degelijke analyse - zo werk het ook met logo's/huisstijlen.

De meeste profs doen niet mee aan wedstrijden van deze aard, waarbij in massa gereageerd wordt met prijzen die ver beneden peil liggen. Dit soort initiatieven blijven bestaan omdat sommige ontwerpers zich ook niet professionaliseren en meegaan met deze trend. Zolang er vraag is die word vervuld door aanbod zal je dit altijd houden.

 

"If you pay peanuts, you attract monkeys!" blijft een veel gehanteerd motto van mij. Neemt niet weg dat een logo van bijv. 50.000 euro opeens een goed logo is. Nee, maar de vergoeding voor het werk en het profijt dat JIJ er van hebt moet in verhouding staan. Er is hierover nog vaak veel onduidelijkheid omtrend gebruiksrechten en het hoe en wat.

 

Door de economische situatie scheid het kaf zich wat makkelijker van het koren, en op de lange termijn wint kwaliteit altijd.

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn persoonlijke mening?

Ik vind het niet mooi

 

Maar waar wil je het voor gebruiken? voor de digitale snelweg of alleen voor kaartjes en briefpapier?

indien het laatste kan ik me voorstellen dat het rustig is voor de ogen.

Digitaal zou ik niet aanraden, buiten dat vind ik de resolutie niet zo mooi, font is wat hoekig.

 

Ik hoop dat je wat aan mijn mening hebt

 

Gr.

 

ClickandKnow

Waar wacht je nog op? Start met tijdbesparen!

http://www.clickandknow.nl

Link naar reactie
  • 0

Op welk logo geeft iedereen nu nog reacties in dit topic?

TS heeft een maand geleden aangegeven dat hij ontwerpers via een wedstrijd site gaat inzetten.

 

Ik ben wel benieuwd of dit heeft gewerkt en of er nu ook een mooi logo uit is gekomen.

Ik hoop dat TS het resultaat en zijn ervaring met een ontwerp wedstrijd nog laat weten.

Link naar reactie
  • 0

Nee, mijn verwachting is dat TS ons nog gaat bijpraten. Topics gaan alleen op slot als daar aanleiding voor is. ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste dames en heren,

 

Hierbij dan mij uiteindelijke logo. Dit vonden ik en 5 van mijn relaties de beste uit zo'n 60 logo ontwerpen.

NoviVendiLogodiap3.BMP

Het koste me uiteindelijk zo'n 90 Euro via www.brandsupply.nl

 

Verder nog even mijn reacties op andere ingebrachte punten:

@henkh: "Calimero marketing."

Daar zit denk best wel wat in, heeft wellicht te maken met wat je precies doet en voor wie.

Zelf heb ik een aantal kleinere bedrijven als klant maar ook een aantal heel grote. Ik heb altijd hele positieve reacties gehad op mijn naam en logo. Dat wilde ik met mijn nieuwe label ook.

 

@René van Zandwijk: " ik kom er steeds meer achter dat het beter is om je op eigennaam te profileren."

Toen ik zo'n 15 geleden, werkend bij een baas, in de vrije tijd begon had ik ook geen naam en werkte onder mijn eigen naam.

Het gebeurde op een gegeven moment wel dat mensen erna vroegen.

Bij het uiteindelijk fulltime werken als zzp-er vond ik een leuke naam en logo en een eigen bedrijfsruimte een onderdeel van mijn professionalisering. Dat vind ik dus nog steeds. Maar ja ik ga ook altijd naar klanten met een stropdas, dat doet ook niet iedereen ;D. Het heeft dus zeker te maken met wie je wilt zijn en uitstralen en wat je daarbij belangrijk vindt. Dat is op een gegeven moment ook erg persoonlijk.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken. ;)

   

Link naar reactie
  • 0

Leuk dat je even update. Het ziet er in ieder geval een stuk strakker en beter uit dan het eerste ontwerp. Of het uiteindelijk aanspreekt is ook afhankelijk hoe je het verder in je huisstijl door voert. Zelf vind ik alleen dat het blauwe vlak wat te groot is ten opzichte van de lettergrootte, maar dat is wellicht een persoonlijke smaak. ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste GroeneG,

 

Nieuwe logo is veel beter, oogt ook veel netter. Mijn enige commentaar is dat ik "marketing & innovatie" heel storend vind qua verhouding t.o.v. Novi Vendi. Persoonlijk zou ik het beter vinden om het kleiner te doen en op een andere plek, zodat het logo compacter oogt en niet zo breed. Qua gebruiksvriendelijkheid is jouw voorbeeld niet echt makkelijk om te gebruiken.

Als je dit blok verkleint voor bijv. op een visitekaartje vallen je letters dicht. Als advies zou ik je mee willen geven:

 

Bij diapositief gebruik (zoals dit) : letters iets dikker, zodat je bij verkleining geen dichtgelopen letters krijgt.

 

Zou bij de ontwerper/vormgever nog het volgende vragen:

- Logo op een witte achtergrond (positief beeld)

- Marketing & Innovatie op een andere plek

- Logo in 1 kleur

- Gebruiksmogelijkheden van het logo op diverse huisstijldragers (bijv. briefpapier, vlaggen etc).

 

Succes met zaken doen!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het logo eerlijk gezegt geen 90 euro waard. Het is in principe niet meer dan een font en een streep. Een logo hoeft er niet moeilijk uit te zien, en kan best simpel zijn. Maar daarnaast staat die tekst rechts van de streep ook totaal niet in verhouding met de tekst links ervan. Dit knutsel je in 5 minuten in elkaar.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.