• 0

export van medicijnen - wat te doen?

beste mensen graag wil ik jullie een vraag stellen..

 

ik zit zelf in de medische-sector, en heb mij nooit verdiept in het ondernemen laat staan internationaal ondernemen

 

maar sinds kort hebben een aantal "factoren" op mij ingespeeld, waardoor ik er steeds meer interesse voor kreeg.

 

uiteindelijk,, om het kort te houden,, is bij mij de vraag ontstaan of er een manier bestaat om medicijnen te exporteren naar het buitenland.

 

natuurlijk spelen "de factoren" een groot rol in mijn zogenaamde "ondernemingsplan".

 

maar het voornaamste is,, is er een weg om vanuit nederland medicijnen te exporteren naar het buitenland..

 

heeft iemand misschien hier ervaringen mee of enige kennis ervan

 

alvast bedankt :)

 

[titel aangepast - mod]

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
is er een weg om vanuit nederland medicijnen te exporteren naar het buitenland..

 

Laten we de vraag omdraaien: waarop baseer jij dat dat niet mogelijk zou zijn? Over het algemeen is export niet aan veel regels gebonden (behoudens bepaalde technologiën), het zijn vooral de bepalingen (vergunningen en overige wettelijke vereisten) van het importerende land waar je mee te maken hebt.

 

Specifiek voor de EU en de VS gelden zijn er regels voor parrallelimport: dat is grotendeels aan banden gelegd, mede door recente uitspraken van het Europese hof. Het is niet makkelijk meer mogelijk om op legale en grootschalige wijze te profiteren van prijsverschillen tussen het ene en het andere land.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor je reactie

 

ik had al zo´n idee, maar ik was er niet zeker van..

ok laten we vanuit gaan dat het mogelijk is, en wat zou dan de eerste stap zijn in (Nederland).

het buitenland laat ik nog even "buiten".

 

schrijf ik mij in bij het Kvk

contact leggen met leveranciers.

krijg ik te maken met de douane

zijn er bepaalde wetten waar ik mee te maken krijg

zijn er bepaalde diploma's of certificaten nodig voor het exporteren.

etc. etc. etc.

 

alvast bedankt

Link naar reactie
  • 0

Er komt zoveel bij kijken dat het niet even allemaal voorgeschoteld kan worden via 'n topic. Paar tips:

- kvk heeft cursus over import, kan ik wel aanraden, daar kun je dan meteen antwoord krijgen op allerlei vragen

- bel eventueel de douane eens om antwoord op aantal vragen te krijgen zoals benodigde documenten

 

Link naar reactie
  • 0

bedankt dat van de douane is inderdaad een optie,, van de spreekuren van de Kvk ben ik al op de hoogte.

 

ik begrijp wel dat alles niet tot in details uitgelegd kan worden.

ik ben met deze topic begonnen om meer informatie te winnen

en ik ben vooral nieuwsgierig naar ervaringen en andermans kennis..

 

dat is natuurlijk nooit overbodig

Link naar reactie
  • 0

Hallo Level higher,

 

Bij de uitvoer van medicijnen die vallen onder de Opiumwet zijn er uitvoervergunningen nodig, meer hierover kun je lezen via de onderstaande link:

http://www.farmatec.nl/geneesmiddelen/opiaten/invoerenuitvoer/default.aspx

 

Daarnaast heeft u mogelijk een exportverklaring nodig als het gaat om de export van medische hulpmiddelen. Zie: http://www.farmatec.nl/hulpmiddelen/default.aspx

 

Beide links verwijzen naar Farmatec, u kunt bij hen prima terecht voor meer informatie over vergunningen en handelen in geneesmiddelen en medische hulpmiddelen.

 

Veel succes, Elke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.