• 0

SEPA incasso

Voor mijn webapp hanteer ik pay-per-use, maar langzamerhand begint de roep om vaste abonnementen toe te nemen. Omdat ik daar zo min mogelijk werk aan wil hebben denk ik aan automatische incasso's. Nu lees ik dat er ook een europese variant is: de SEPA incasso. Da's nog makkelijker want ik ontvang ook betalingen vanuit Duitsland en België.

 

SEPA (Single Euro Payments Area) zorgt voor één Europese betaalmarkt:

- Eén Europese betaalmarkt betekent een efficiënt Europees betalingsverkeer

- Door het wegnemen van internationale barrières en onderlinge verschillen kan de Europese economie makkelijker uitgroeien tot één van de sterkste economieën ter wereld.

- Er komt een einde aan kostenverschillen voor betalingen tussen verschillende Europese landen

 

Heeft er iemand ervaring met automatische incasso via SEPA? Voor- en nadelen? Do's en don't?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

SEPA is onderweg en komt sneller dichterbij dan je denkt. Zeker op het gebied van automatische incasso gaat er het één en ander veranderen. Denk bijvoorbeeld aan het nadeel van de langere termijn om te storneren en aan de verplichting van de vooraankondiging.

 

Innopay heeft ons geholpen bij het voorbereiden op de komst van SEPA. Zij zijn op dit moment de autoriteit op dit gebied. Als je meer wilt weten over SEPA in het algemeen dan kun je de site van hen er op naslaan. Als credit mangement organisatie hebben wij ons er op ingericht dat wij partijen gaan ondersteunen bij het uitvoeren van de nieuwe SEPA richtlijnen. Binnenkort zullen er ook bulletins op onze site gaan verschijnen met betrekking tot SEPA.

 

Laat je hoe dan ook professioneel inlichten over dit onderwerp als je het zelf wilt gaan implementeren. Je kunt ook overwegen om de betalingsoplossing uit te besteden. Zelf bieden wij ook diensten op dit gebied aan.

Wim Brugman.

www.imnederland.com

Link naar reactie
  • 0

Achter de schermen wordt hard gewerkt aan SEPA. Het is voor bedrijven nog niet mogelijk om SEPA opdrachten uit te voeren, dat gaat wel komen.

 

Wat betreft aanloopproblemen, die zullen er denk ik niet zijn, alhoewel er voor bedrijven bepaalde dingen gaan veranderen, zeker omdat de huidige rekeningnummers langer gaan worden (bij SEPA worden IBAN nummers gebruikt).

 

Voor nu is SEPA nog niet aan de orde, via de banken zal je ingelicht worden zodra je SEPA transacties kan aanleveren.

 

Wat betreft de incasso's de storneringstermijn is al aangepast aan de SEPA normen, voor meer informatie neem contact op met je bank, die moeten je hier ook verder mee kunnen helpen.

Space & Cartoon Safari: webwinkel in bijzonder speelgoed als action figures, collectibles, designer toys.

http://www.spacecartoonsafari.eu

http://www.scstoys.eu

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.