• 0

Wie wil mijn brief controleren

Ik wil een zakelijke brief schrijven naar een aantal organisaties om te vragen of ze geïnteresseerd zijn in mijn product.

Wie wil mijn brief zien en eventueel corrigeren?

 

Ik wou de topic plaatsen in "wat vinden jullie van mijn" , maar daarvoor moet ik eerst 10 berichten posten.

 

De brief ga ik hier helaas niet posten .

 

Alvast bedankt.

 

 

[mod edit: typo's in titel en tekst hersteld]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Aangepaste variant zit in pm.

 

Heb je brief volledig omgegooid, hoop dat je er wat mee kunt.

 

Even los van de brief heb ik wel een advies:

 

Ik zou je business concept eens op HL laten bediscussieren. Ik acht de kans dat dit ooit werkelijkheid gaat worden nihil. Technisch vast haalbaar, maar er zitten behoorlijk wat haken en ogen aan die je denk ik totaal onderschat (privacy, onafhankelijkheid, security, etc).

 

Heb je enig marktonderzoek gedaan? Is dit product werkelijk in ontwikkeling of is de brief juist je marktonderzoek?

Wat is uberhaubt je verdienmodel?

 

Dus nogmaals, leg je idee eens voor aan HL en je krijgt wellicht goede feedback. Het is m.i. niet haalbaar.

 

Succes

 

Devlinx

 

 

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

 

Ik zou je business concept eens op HL laten bediscussieren. Ik acht de kans dat dit ooit werkelijkheid gaat worden nihil. Technisch vast haalbaar, maar er zitten behoorlijk wat haken en ogen aan die je denk ik totaal onderschat (privacy, onafhankelijkheid, security, etc).

 

 

Exact mijn mening. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Aangepaste variant zit in pm.

 

Heb je brief volledig omgegooid, hoop dat je er wat mee kunt.

 

Even los van de brief heb ik wel een advies:

 

Ik zou je business concept eens op HL laten bediscussieren. Ik acht de kans dat dit ooit werkelijkheid gaat worden nihil. Technisch vast haalbaar, maar er zitten behoorlijk wat haken en ogen aan die je denk ik totaal onderschat (privacy, onafhankelijkheid, security, etc).

 

Heb je enig marktonderzoek gedaan? Is dit product werkelijk in ontwikkeling of is de brief juist je marktonderzoek?

Wat is uberhaubt je verdienmodel?

 

Dus nogmaals, leg je idee eens voor aan HL en je krijgt wellicht goede feedback. Het is m.i. niet haalbaar.

 

Succes

 

Devlinx

 

 

 

De brief is inderdaad een soort marktonderzoek.

Link naar reactie
  • 0

"Een soort marktonderzoek"?

 

Met andere woorden: Wat wil je precies met de brief bereiken? Daarbij is het ook belangrijk om na te gaan of een brief (neem aan gewone mailing) dan de beste methode is.

 

Ik kan er niet over oordelen omdat ik de brief niet heb gezien, maar dit zijn vragen die bij me opkomen als ik zo de reacties lees.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

"Een soort marktonderzoek"?

 

Met andere woorden: Wat wil je precies met de brief bereiken? Daarbij is het ook belangrijk om na te gaan of een brief (neem aan gewone mailing) dan de beste methode is.

 

Ik kan er niet over oordelen omdat ik de brief niet heb gezien, maar dit zijn vragen die bij me opkomen als ik zo de reacties lees.

 

Beste Linda,

Bedankt voor je reactie.

Wat ik met die brief wil bereiken is achterhalen of er bedrijven en organisaties zijn die het systeem/product in de toekomst gaan gebruiken.

Als ik geen enkel bedrijf of een organisatie vind die het systeem wil gebruiken, dan stop ik met ontwikkelen. Als ik een paar vind, dan ga ik verder met ontwikkelen.

Waar ik bang voor ben is dat mijn brief bij de verkeerde persoon of afdeling belandt en mogelijk in de prullenmand verdwijnt.

Als je een goede tip hebt houd ik me aanbevolen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat is niet de strekking van je brief.

In je brief heb je het over een product dat je aan het ontwikkelen bent en vraagt om aansluiting.

 

In werkelijkheid wil je alleen maar weten of er interesse is en op basis daarvan beslissen of je het product gaat ontwikkelen.

 

Het eerste verlangt een salesbrief, het tweede is een brief voor marktonderzoek.

 

Maar nogmaals: laat je concept/idee hier maar eens zien (het is niet aan mij omdat naar voren te schuiven) en je zult merken dat je geen brief meer hoeft te versturen.

 

Gr

 

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

Dat is niet de strekking van je brief.

In je brief heb je het over een product dat je aan het ontwikkelen bent en vraagt om aansluiting.

 

In werkelijkheid wil je alleen maar weten of er interesse is en op basis daarvan beslissen of je het product gaat ontwikkelen.

 

Het eerste verlangt een salesbrief, het tweede is een brief voor marktonderzoek.

 

Maar nogmaals: laat je concept/idee hier maar eens zien (het is niet aan mij omdat naar voren te schuiven) en je zult merken dat je geen brief meer hoeft te versturen.

 

Gr

 

Devlinx

 

Het is inderdaad een brief voor marktonderzoek. Het product is niet klaar.

Ongetwijfeld zal iedereen hier zeggen dat het niet gaat lukken. Maar ik ben benieuwd naar de mening van de organisaties zelf. Als het niet gaat lukken, waarom niet dan?

Privacy?

Iedereen mag van mij weten hoeveel geld betaal ik aan het huur, gas, elektriciteit, etc. Dit is geen geheim.

Wat ik per maand verdien, mijn leeftijd en mijn adres? Deze staan ook op verschillende websites zoals woningnet en TNS Nippo.

Inloggegevens? We krijgen geen toegang tot de inloggegevens.

 

Vergeet niet dat google weet alles over je, en toch gebruik je dagelijks google.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Niemand weet waarover dit gaat totdat je je idee toelicht. Het is in ieder geval geen optie om als commerciele partij een toegangsportal te zijn voor overheidsinstelligen op de manier zoals jij dat in gedachte hebt.

 

Had ik ook al opgemerkt. Plan leek me zeer slecht voorbereid. Gekende initiatieven in hetzelfde domein en problemen met oa DigiNotar zijn amper bekend. Marktonderzoek is ook de omgeving verkennen. Het is prima om een product voor een markt te fantaseren, maar dan moet je toch even gaan toetsen in de markt wat er al bestaat, en wat daarmee de problemen zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mijn idee heb ik uitgelegd aan verschillende juristen die zich bezig houden met recht en privacy.

De eerste reactie kwam binnen en dat is:

"Als u voor elkaar krijgt wat u denkt te gaan doen, dan is dat een fantastische uitdaging/product. Ik denk evenwel dat de overheid zeer hoge eisen aan uw bedrijf zal gaan stellen met het diginotar debacle in het achterhoofd."

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Je hebt het nu aan al zoveel mensen laten lezen. Waarom niet hier openbaar en direct van vele ondernemers hun mening? Bang dat het negatief uitpakt? Beter nu die meningen dan achteraf..

 

Show it!!

 

:)

 

Danny

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.