• 0

ik zoek een goedkope leverancier waar ik computer onderdelen kan inkopen

er is echter een groot probleem, en dat is dat ik niks kan vinden.

hebben jullie sites waar ik wat kan vinden

ik ben jullie eeuwig dankbaar

 

ik werk als teamleider bij de albertheijn, zo een 13uur per week.

maar ben ook druk bezig met mijn onderneming

 

ik wil namelijk computers verkopen. ik heb een pand gevonden voor 250euro 50m2

ik wil geen winkel openen, meer een werkplek om de computers te maken en verkopen met factuur natuurlijk

dat is dus perfect voor een werkplek en goedkoop. als ik per week 10 tot 15 computers kan verkopen

dan is dat goede omzet om me vaste kosten te betalen.

 

mijn vragen:

 

moet ik heffingskorting weg laten halen bij de salaris van albertheijn?

waar kan ik goedkoop computer onderdelen inkopen? ben opzoek naar een hele goeie betrouwbare leverancier.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zie ook: http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-en-vps-unmanaged-hosting/85211-leveranciers-computer-onderdelen.html

 

10-15 PC's moet inderdaad wel genoeg zijn om je kosten te betalen. Even rekenen:

Gemiddeld verkoopbedrag van een PC: €400,- excl. BTW. Winstmarge: minimaal 15%. Dat betekent een bruto wekelijkse marge van minimaal €600,-. Per maand is dat €2400,-. Daar kun je je vast lasten wel van betalen.

 

Ik merk dat je nog niet heel erg bedreven bent in de sport van het inkopen, prijzen zoeken etc. Laat je daarin goed assisteren anders kan het zelfstandig ondernemen wel eens tegenvallen. Hoe kom je trouwens aan die inschatting van 10-15 pc's per week? Heb je marktonderzoek gedaan? Of heb je een marketingidee waarmee je dat aantal klanten denkt binnen te krijgen?

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

Hoe wil je ooit 15 computers per week verkopen? Voor je iets gaat regelen zou ik eerst héél goed bedenken hoe je de verkoop gaat regelen. Dat is veruit het moeilijkste in deze markt.

 

ik heb een kleine netwerk opgebouwd, beetje reclame maken voor mezelf

en leer heel veel mensen kennen via via. helaas kan ik ze niet altijd helpen

omdat ik geen professioneel icter ben.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Toch wel apart dat je computers wilt assembleren maar nog geen idee hebt van leveranciers. Hoe kun je nu weten of je bedrijf levensvatbaar is? Welke winst je zou mogen verwachten?

 

Daarbij is je bedrijfslocatie zeker niet duur, maar heb je die echt nodig? Je kunt ook gewoon op je huisadres een kvk inschirjvingsnummer en btw nummer hebben. Voor het in elkaar zetten van een PC voldoet vaak een standaard keukentafel?

 

Daarbija zijn computers vaak mooi roofgoed, dus beter dicht bij je in de buurt houden zodat je je eigen waakhond bent. ;-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

er zijn al eerdere draadjes geweest over computer verkoop.

Mijn advies was toen en is nu nog steeds: niet aan beginnen.

De marges zijn flinterdun en men concurreert elkaar kapot (zie http://tweakers.net/pricewatch).

Ik heb meer dan 1000 pc's geassembleerd en ben ermee gestopt (verkoop nu alleen HP).

Er bestaan nog steeds groothandels, hun prijsniveau ligt echter ongeveer gelijk aan dat van de goedkoopste webshops op tweakers.

Wat wel interessant is: reparatie/verbetering van computers al dan niet met service aan huis.

Je kunt dan iets verdienen aan onderdelen en een uurtarief rekenen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Dirk Adamsky

https://www.antilopehosting.com - webhosting, office 365, cloudbackup en systeembeheer op lokatie voor ZZP en MKB

http://antilopehosting.com - webhosting, online werkplekken, online backup en hosted exchange

http://www.linkedin.com/in/dirkadamsky

Link naar reactie
  • 0

De USP's van dit soort bedrijven zijn vaak niet de vaardigheid om PCs in elkaar te zetten. Veel mensen kunnen dit zelf als ze zouden willen. De core business en expertise van deze bedrijven ligt juist vaak op inkoop niveau.

 

Oftewel, ik denk dat jouw idee over dit soort bedrijfsvoering niet overeenkomt met wat in deze branche eigenlijk speelt.

 

De vraag "waar moet ik inkopen" is zo'n basale voor veel ondernemers, dat, wanneer je hier niet een eigen antwoord op hebt vanuit je eigen connecties / schaalvoordelen etc., je je nog eens achter de oren moet krabben.

 

Verder de practische zaken die al eerder aangegeven zijn:

- 2 computers per dag verkopen alleen al om je vaste kosten te betalen......

- Levert dat netwerk een stabiele vraag op, of bestaat het uit 50 man die een nieuwe PC nodig hebben, en daarna 3 jaar niets meer.

- 2 computers per dag moet je dus ook assembleren. In je eentje. Tijd die je niet kan besteden aan verkoop etc.

- Wat is de meerwaarde van jouw product? Lever je garantie?

- HOE weet je dat je 15 pc's moet verkopen om je vaste kosten te dekken? Je weet namelijk de variabele kosten niet eens, je vraagt tenslotte waar je in kan kopen....

- etc

- etc.

- etc. (echt)

Link naar reactie
  • 0

ik heb een kleine netwerk opgebouwd, beetje reclame maken voor mezelf en leer heel veel mensen kennen via via.

Houd er ook rekening mee dat veel mensen uit het "via via" circuit de verwachting hebben dat het niet alleen goedkoop is, maar dat je daarna ook op de meest vreemde tijden - en bij voorkeur gratis - komt opdraven als er wat mis is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.