• 0

geheimhoudings verklaring gedekt door bedrijfsverzekering?

Er is mij gevraag om een NDA (geheimhoudingsverklaring) te ondertekenen. Nu heb ik dit wel vaker gedaan maar hier staat een boete van 50.000 op een overtreding.

Ik ben niet bang dat ik ook maar iets uitlek, maar je weet maar nooit. Als je gegevens uitlekt valt dit dan onder schade aan derden en valt het onder je aansprakelijkheidsverzekering of bedrijfsaansprakelijkheid?

 

grt,

dfr0st

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Als je gegevens uitlekt valt dit dan onder schade aan derden en valt het onder je aansprakelijkheidsverzekering of bedrijfsaansprakelijkheid?

 

Kort antwoord: nee en ja.

 

Nee: boetebedingen vallen onder geen enkele verzekering; harde uitsluiting bij zowel bedrijfs- als beroepsaansprakelijkheid. Het is namelijk geen schade, maar een contractuele bepaling

 

Ja: de daadwerkelijke door derden geleden schade valt wel onder de dekking van een (goede) beroepsaansprakelijkheidsverzekering of onder een bedrijfsaansprakelijkheidsdekking waarop financieel nadeel van derden is meeverzekerd (zonder die bepaling is er op bedrijfsaansprakelijk geen dekking: er is immers geen sprake van fysieke schade aan een goed of persoon)

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Nee dit valt niet onder een AVB of BVB, want in iedere polis is een clausule opgenomen die veelal als volgt luidt:

 

Aansprakelijkheidsverhogende bedingen:

 

Niet gedekt is aansprakelijkheid m.b.t. schade gegrond op een boete-, schadevergoedings-, garantie-, vrijwarings- of ander soortgelijk beding, behalve indien en voor zover aansprakelijkheid ook zonder een zodanig beding zou hebben bestaan.

 

 

Verzekert ú van service!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.