Vanavond nieuw programma "Topmanager gezocht."op BNN

Aanbevolen berichten

BNN start vanavond donderdag 15 september op Nederland 1 om 21.30 met de Nederlandse versie van The Apprentice. Hopelijk wordt het een leuk programma. Een aantal jonge ondernemers voeren elke aflevering opdrachten uit die topondernemer Aad Ouborg en zijn twee adviseurs voor hen hebben bedacht. Na afloop van de opdracht wordt de slechtst presterende pupil van die aflevering naar huis gestuurd. De winnaar ontvangt een startkapitaal van 25.000 euro om met Aad Ouborg als adviseur een nieuwe onderneming te starten. Aad Ouborg is een succesvolle ondernemer, die met zijn merk Princess al jaren huishoudelijke artikelen op de markt brengt.

 

Paul

 

Link naar reactie

Ik heb zojuist gekeken en moet zeggen dat het een leuk programma is.

 

2 teams met dezelfde opdracht (koffie verkopen in Breda) en dan zien wie deze het beste uitvoert.

De verschillen in uitvoering zijn leuk om te zien. Het ene team verkoopt alleen koffie, het andere team breid het assortiment direct uit met thee en cake. Het eerste team heeft hoge prijzen en verlaagt deze nadat ze zien dat het andere team koffie voor 1 euro heeft. De opdracht onder tijdsdruk waarbij het eerste team redelijk snel gaat verkopen terwijl het tweede team lang doet over de inkoop.

 

Na afloop kritische vragen van Aad Ouborg waarin de verschillende aanpak erg duidelijk wordt, maar ook samenwerking, strategie, inkoop en marketing.

 

Bedankt voor de tip!

Ik kijk volgende week weer.

Link naar reactie

Zoeken ze nu een manager of een ondernemer?

 

Projectleider ;)

 

Ik begrijp je punt echter wel: de winnaar krijgt een startkapitaal, backoffice en know how.

Wordt je dan ondernemer of manager ?

Het is niet duidelijk of men voor eigen risico gaat ondernemen en wat het risico dan is.

 

Programma gaat mij echter niet zozeer om wat of wie ze zoeken, maar vond het leuk om verschillende aanpak van een opdracht te zien en probeer daar zelf weer van te leren.

Link naar reactie

Deze aflevering van "Topmanager gezocht"" was leuk om te zien. Ik vond hem zelfs beter dan de Engelse "The Apprentice" op de BBC. Daar waren veel meer onderlinge ruzies en spanningen tussen de kandidaten. De sfeer was hier gewoon beter. Zonder een goede sfeer mislukt elk team. En niet die gekke limousines, waarin de kandidaten vervoerd werden, plus beloning van het winnende team met een luxueus feestje.

 

Paul

Link naar reactie

Leuk programma idd. Een standaard opdracht die wel echt heel moeilijk is.

 

Leuk dat degene die afviel (ik zal niet verklappen wie voor degenen die de uitzending nog willen zien) zelf koos om te vertrekken. En mooi dat Aad daar heel goed mee omging. Heel positief en dat past ook veel beter bij het ondernemen dan een strijd over wie de slechtste is.

Ik vond het van BNN wel erg makkelijk dat ze telkens benadrukken dat er iemand de slechtste is. Het stukje "Met jou ga ik niet ondernemen!" wat tegen de afvaller gezegd wordt, komt wel telkens terug als cliffhanger naar de volgende show.... Beetje jammer. De positieve vibe wordt daardoor iets minder.

 

Maar ik ga zeker weer kijken (op uitzending gemist), want het concept vind ik goed uitgevoerd.

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie

Topmanager gezocht is een heel leuk programma en dat op de publieke omroep, die meestal oninteressante soaps en quizzen uitzendt en zich weinig meer onderscheidt van de commerciele zenders.

 

Het wordt op een rustige weloverwogen manier gebracht. Maar ik ben bang dat de winnaar straks juist niet degene is, die het beste zakelijke idee had. Op de Engelse "The Apprentice"viel de laatste uitzending de best presterende kandidate af omdat ze een heel slecht zakenidee had. De tweede kandidaat, een uitvinder had veel minder managementcapaciteiten, maar een beter product, dat hij wilde lanceren. Die werd dud dfe winnaar. Een goede manager hoeft geen goede ondernemer te zijn en andersom. Hoeveel goede ondernemers zijn er niet zowel bij "The Apprentice " als bij "Topmanager gezocht" al afgevallen?? Ik had hun zakenideeen wel willen horen. Eigenlijk waren de eerdere series van "The Apprentice" eerlijker. Daar zochten ze gewoon een manager. De winnaar kreeg een baan bij het bedrijf van Lord Sugar.

 

Verder was er in de laatste aflevering van "Topmanager gezocht" een interessant verschijnsel, dat als taboe geldt en vaak niet onderkend wordt. De kandidaten moesten 's nachts doorwerken. Een heel rustige vriendelijke kandidaat kon dat niet aan en draaide volledig door en werd hij kwaad op een medekandidaat. Ook de andere kandidaten presteerden duidelijk slechter da normaal. Aad Ouborg vertelde van te voren dat een ondernemer dag en nacht soms moet kunnen presteren. Dat ben ik niet helemaal met hem eens. Voldoende nachtrust is broodnodig om helder te kunnen nadenken. Slaaproblemen bij mensen in het algemeen en bij ondernemers/ werknemers in het bijzonder, worden niet of nauwelijks herkend. Hoe vaak zie je hier op Higherlevel niet een ondernemer in problemen, die daardoor ook nog allemaal slapeloze nachten krijgt.

 

De meeste (bedrijfs)artsen en psychologen hebben veel te weinig kennis op dit gebied. Uit internationaal onderzoek blijkt dat mensen die langere tijd slecht slapen heel erg humeurig, vijandig en geregeld agressief worden. Vriendelijke mensen blijken in geweldadige types te veranderen daardoor. Heel treurig. Daar is in ons land nauwelijks aandacht voor. Zelfs oud-minister Els Borst van D'66 noemde tijdens haar ambtsperiode "Slaap problemen zijn een licht ongemak en daarom haal ik slaapmiddelen uit het ziekenfondspakket." Els Borst was trouwens zelf een arts.

 

De echte oorzaak van de problemen moet worden aangepakt bij slaaproblemen en dat gebeurt niet of nauwelijks, weet ik als ervaringsdeskundige.

Dus geen pilletje als de oorzaak van de slaaproblemen niet wordt weggenomen.

Het is van de zotte dat bij financiele problemen of bij burenherrie enz de enige oplossing hier vaak alleen maar bestaat uit een recept. Pak eerst de oorzaak aan.

Link naar reactie

Wat een leuk programma, alleen lijken sommige dingen makkelijker dan het eigenlijk is.

Bijvoorbeeld dat er in 1 dag 200 euro winst is gemaakt, maar de kosten van de stand worden niet bijgeteld en ga zo maar door.

 

Ik had ook veel meer verwacht van de solicitatieronde, bij The Apprentice was het toch wat ruiger, desalniettemin is het leuk om ernaar te kijken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.