Voor mijn onderneming (eenmanszaak) wil ik graag vrijwilligers laten werken. Nu heb ik al twee vrijwilligers die willen werken. Echter heb ik nu al zoveel tegenstrijdige berichten gehoord dat ik begin te twijfelen hoe ik dit moet aanpakken. Bij de oude berichten kon ik niet echt wat vinden waar ik wijzer van werd, dus daarom hoop ik dat iemand me verder kan helpen.
De vrijwilligers zullen mensen fotograferen op evenementen. Dit zullen ze 1 a 2 keer per maand doen, voor maximaal 4 uur op een dag.
Mijn voornaamste vragen:
- Hoe en waar moet ik aangeven dat ik vrijwilligers in dienst neem?
- Ik heb besloten om wel een aansprakelijkheidsverzekering te nemen maar niet een ongevallenverzekering. Dit vanwege het werk dat ze zullen verrichten. Is dit verstandig?
- Zijn er verder zaken waarmee ik rekening moet houden?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
r0nald1
r0nald1
Hallo,
Voor mijn onderneming (eenmanszaak) wil ik graag vrijwilligers laten werken. Nu heb ik al twee vrijwilligers die willen werken. Echter heb ik nu al zoveel tegenstrijdige berichten gehoord dat ik begin te twijfelen hoe ik dit moet aanpakken. Bij de oude berichten kon ik niet echt wat vinden waar ik wijzer van werd, dus daarom hoop ik dat iemand me verder kan helpen.
De vrijwilligers zullen mensen fotograferen op evenementen. Dit zullen ze 1 a 2 keer per maand doen, voor maximaal 4 uur op een dag.
Mijn voornaamste vragen:
- Hoe en waar moet ik aangeven dat ik vrijwilligers in dienst neem?
- Ik heb besloten om wel een aansprakelijkheidsverzekering te nemen maar niet een ongevallenverzekering. Dit vanwege het werk dat ze zullen verrichten. Is dit verstandig?
- Zijn er verder zaken waarmee ik rekening moet houden?
Alvast bedankt!
Ronald
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33462-vrijwilligers-laten-werken-voor-eenmanszaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag