• 0

Betalingssysteem webshop

Hallo,

 

Voor mijn webshop ben ik opzoek naar een geschikt om betalingen af te ronden. Echter ben ik er nog niet helemaal uit hoe dit te doen.

 

In onze webshop bieden derde partijen hun producten aan. Dus de webshop is van mij, ik zorg voor klanten in de webshop, alleen de producten die ik verkoop zijn van derde partijen. De producten zijn dus op geen enkel moment in mijn bezit. De verkoop geef ik vervolgens door aan de derde partij en die regelt het verder met de klant af.

 

Nu heb ik een aantal vragen hierover..

 

- Als klanten in de webshop iets bestellen, stel via iDeal, is het dan verstandig om het geld op mijn rekening te laten storten of is het verstandiger het geld gelijk op de derde partij z'n rekening te laten storten? En hoe moet ik dit in de praktijk uitvoeren?

 

Stel dat ik het geld gelijk naar de derde partij laat storten, dan kan ik daarvoor een offerte sturen naar de derde partij. (dit lijkt me de makkelijkste optie)

 

Als iemand anders een beter idee heeft hoor ik dat graag.

 

Alvast bedankt,

 

Ronald

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vermoed dat je met dropshipping werkt, dan kan je de betalingen in mijn optiek het beste zelf afhandelen en niet de leverancier laten doen.

Je hebt dan zelf de beste inzage in de inkomsten van je webwinkel.

 

Er zijn meerdere aanbieders van iDeal, zelf gebruik ik Mollie.

Ben hier tevreden over maar er zijn nog vele andere aanbieders.

 

mvg

 

Jordy

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je het via Mollie (of anderen) doet dan betaal je volgens mij best een groot deel aan kosten. Als je zelf echt iDeal wil implementeren moet je volgens mij wel aan wat eisen voldoen (o.a. KVK inschrijving).

 

Wat verdien jij er nu eigenlijk aan, want dat zie ik niet echt terug ::)

Link naar reactie
  • 0

Kun je iets meer vertellen over jouw verdienmodel? Als je, zoals eerder gesuggereerd werd, werkt met dropshipping, dan heb je een paar feiten verdraaid. Zo ben jij in dat geval de verkopende partij en doet de klant zaken met jou. Jij bent volledig verantwoordelijk voor de verkoop. Dropshipping is slechts een methode om de logistiek op te lossen, geen manier om onder bepaalde verantwoordelijkheden uit te komen ;)

 

Maar misschien werk je met een ander model en kan je ons dat nader uitleggen. :)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

@ wouter: Ik zou niet met zekerheid kunnen zeggen welke term ik aan het verdien model moet geven, maar dropshipping komt wel aardig overeen.

 

- Ik doe alleen de verkoop

- Derde partijen leveren de producten

 

Ik heb een website die aardig wat unieke bezoekers trekt per maand (+/- 6.000). Vanwege de aard van mijn website komen die vooral uit één stad. In samenwerking met een aantal bedrijven in die stad ga ik een webshop pagina maken die als extra inkomstenbron moet dienen.

 

@ kau: Ik heb bij Mollie geïnformeerd en dat klonk wel goed. Kosten zijn in mijn ogen vrij laag, EUR 0,99 per transactie met geen bijkomende kosten. Verdiensten aan de webshop zijn nu EUR 0,- aangezien de webshop nog opgericht moet worden ;) Heb wel aardige inkomsten door advertenties omdat ik de juiste doelgroep heb voor veel bedrijven.

 

Wie o wie kan mij verder helpen:

Stel ik laat het geld van de verkoop op de rekening van mijn onderneming (eenmanszaak) storten. Hoe moet ik dit vervolgens verder afhandelen? Is het voldoende als ik het geld direct overmaak naar het bedrijf van het product en mijn winst doorgeef bij de belasting? Of gaat hier nog een hele administratie achter zitten? (zoja, wat precies?)

 

En hoe zit het met mijn verantwoordelijkheden aangezien ik degene ben die het product verkoopt. Kan ik de verantwoordelijkheden bijvoorbeeld afschuiven naar het bedrijf die het product aanbied via bepaalde voorwaarden?

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

@ wouter: Ik zou niet met zekerheid kunnen zeggen welke term ik aan het verdien model moet geven, maar dropshipping komt wel aardig overeen.

 

- Ik doe alleen de verkoop

- Derde partijen leveren de producten

 

Ik heb een website die aardig wat unieke bezoekers trekt per maand (+/- 6.000). Vanwege de aard van mijn website komen die vooral uit één stad. In samenwerking met een aantal bedrijven in die stad ga ik een webshop pagina maken die als extra inkomstenbron moet dienen.

 

@ kau: Ik heb bij Mollie geïnformeerd en dat klonk wel goed. Kosten zijn in mijn ogen vrij laag, EUR 0,99 per transactie met geen bijkomende kosten. Verdiensten aan de webshop zijn nu EUR 0,- aangezien de webshop nog opgericht moet worden ;) Heb wel aardige inkomsten door advertenties omdat ik de juiste doelgroep heb voor veel bedrijven.

 

Wie o wie kan mij verder helpen:

Stel ik laat het geld van de verkoop op de rekening van mijn onderneming (eenmanszaak) storten. Hoe moet ik dit vervolgens verder afhandelen? Is het voldoende als ik het geld direct overmaak naar het bedrijf van het product en mijn winst doorgeef bij de belasting? Of gaat hier nog een hele administratie achter zitten? (zoja, wat precies?)

 

En hoe zit het met mijn verantwoordelijkheden als verkopende partij? Waar moet ik allemaal rekening mee houden? Kan ik de verantwoordelijkheden bijvoorbeeld afschuiven naar het bedrijf die het product aanbied via bepaalde voorwaarden?

 

Link naar reactie
  • 0

Dropshipping is alleen maar een methode om je logistiek te verzorgen. Het veranderd niets aan de situatie dat jij een winkel bent met bepaalde verantwoordelijkheden en plichten.

 

Je moet aan een aantal wetten en regels voldoen als je een webwinkel hebt.

Verder moet je heel goed beseffen dat jij niets kan afschuiven op het bedrijf die jouw spullen levert. Als zij een fout maken dan ben jij daar verantwoordelijk voor. Jouw klant doet zaken met jouw en heeft helemaal niets te maken met de leverancier.

 

Het is echt niet zo makkelijk als dat je het nu in gedachten hebt.

Link naar reactie
  • 0

 

- Ik doe alleen de verkoop

- Derde partijen leveren de producten

 

Ik heb een website die aardig wat unieke bezoekers trekt per maand (+/- 6.000). Vanwege de aard van mijn website komen die vooral uit één stad. In samenwerking met een aantal bedrijven in die stad ga ik een webshop pagina maken die als extra inkomstenbron moet dienen.

 

@ kau: Ik heb bij Mollie geïnformeerd en dat klonk wel goed. Kosten zijn in mijn ogen vrij laag, EUR 0,99 per transactie met geen bijkomende kosten. Verdiensten aan de webshop zijn nu EUR 0,- aangezien de webshop nog opgericht moet worden ;) Heb wel aardige inkomsten door advertenties omdat ik de juiste doelgroep heb voor veel bedrijven.

 

Wie o wie kan mij verder helpen:

Stel ik laat het geld van de verkoop op de rekening van mijn onderneming (eenmanszaak) storten. Hoe moet ik dit vervolgens verder afhandelen? Is het voldoende als ik het geld direct overmaak naar het bedrijf van het product en mijn winst doorgeef bij de belasting? Of gaat hier nog een hele administratie achter zitten? (zoja, wat precies?)

 

En hoe zit het met mijn verantwoordelijkheden als verkopende partij? Waar moet ik allemaal rekening mee houden? Kan ik de verantwoordelijkheden bijvoorbeeld afschuiven naar het bedrijf die het product aanbied via bepaalde voorwaarden?

 

Ronald,

 

Wij kunnen je allemaal verder helpen. Er is alleen 1 probleem denk ik. Jij moet eerst duidelijk en helder krijgen dat je een webwinkel gaat draaien. Daar komen verplichtingen, regels, wetten, administraties en zorgen bij kijken.

 

Het is niet zo dat jij alleen verkoopt. In principe is het namelijk zo dat het voor de klant niet uitmaakt wie zijn product opstuurd. Jij hebt dat product verkocht aan die klant. Jij moet leveren. Dat betekend dus ook dat jij BTW plichtig bent, dat betekend ook dat jij je moet houden aan de wet koop op afstand. Dat betekend dat je een bedrijf moet hebben. Met een kvk nummer, BTW nummer etc.

 

Maar als de klant een vraag heeft, moet jij die kunnen beantwoorden. Jij moet kunnen uitleggen, waarom zijn bestelde product vandaag niet op de mat lag. Jij moet er mee om kunnen gaan dat de klanten van jou de bestelde producten na 10 dagen opeens terug sturen. Waar moet dat heen? Hoe krijg jij het terug bij die dropshipper?

 

Daarnaast rekent de dropshipper naast de inkoop van het product ook nog extra kosten aan jou door. Daar moet je wel rekening mee houden in je prijsstelling.

 

Er gaat zoals je zelf zegt een hele administratie achter zitten. Jij moet alle omzet opgeven aan de belasting dienst maar ook alle kosten. Voor je winst bepaling kan je tegen elkaar wegstrepen, maar dat is voor de belastingdienst niet belangrijk. Jij moet namelijk 19% (of 6% afhankelijk van de productgroep) BTW afdragen van de gedraaide omzet. Daarnaast moet jij belasting betalen over de winst.

 

Uit jou vragen merk ik op, dat je huidige website geen 'bedrijf' is. En daar bedoel ik dan mee dat je geen administratie hebt en het meer als hobby doet.

 

Neem dit rustig in je op. Ga je realiseren dat je nog veel moet doen / opzetten. Bedenk vervolgens wat je wil en ga dan weer verder. Wij kunnen je altijd helpen.

 

Er zijn veel goedkopere alternatieven dan Mollie. Denk hierbij aan 0,80 cent per transactie of misschien nog wel lager.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.