• 0

India invoeren praktische vraag over tarieven

Ik lees al met veel plezier een poosje mee, wat een positief ingesteld forum! Toch heb ik een praktische vraag of mijn uitwerking klopt.

 

Ik een order geplaatst bij een fabrikant in India en heb ik de HS codes ontvangen. Om mij een beetje voor te bereiden op het inklaren enz heb ik het volgende ontdekt en beredeneerd.

 

Ik denk dat het als starter en beginneling handig is geen vrijstelling aan te vragen maar de btw te verwerken in de administratie… klopt dat?

 

Als laatste heb ik bedacht dat dit de kosten zijn voor die ik moet gaan betalen, een voorbeeldje berustende op mijn producten:

 

Tarieven verkregen via: http://exporthelp.europa.eu De producten komen uit India ik heb van de leverancier een soort van formulier of orgin gekregen. Als ik nu de tarief opties bekijk zie ik kan ik kiezen voor HS42032920 other of Protective for all trades welke heb ik nodig het betreft hier werkhandschoenen van leer en katoen die voornamelijk bij hobbys veel gebruikt worden.

 

Hierna kan ik kiezen voor een mesuretype: Third country duty of Tariff preference wat kies ik hier?

 

dan bereken ik de kosten als volgt uitgaande van een HS code: 100euro(waarde bestelling) x 10% (tarief) = 110 x 19% (btw)=totale bedrag te betalen als ik het zelf ophaal… of komen er nog inklaringskosten bij? (COST AND FREIGHT zijn betaald door leverancier)

 

Hopelijk kan iemand mij helpen en is het duidelijk.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Inmiddels toevallig vandaag ook bericht gehad van de Agent, dat is wel even schrikken :-\. FOB verstuurd maar dat het zoveel zou kosten.... Zij rekenen de volgende kosten: LCL CHARGES, T.H.C. , DELIVERY ORDER, ISPS/ECOTAX, IMPORT SERVICE FEE, EXCHANGE RATE SURCHARGE, GASMEET KOSTEN, INCENTIVE INDIA FEE dit alles voor 300,-

 

Daarnaast mogelijke inklaringskosten ongeveer 100,-

 

Kan ik buiten de invoerkosten hier nog iets aan veranderen ???

 

Link naar reactie
  • 0

Helaas is er nu niets meer aan deze kosten te doen.

Jouw leverancier heeft waarschijnlijk geen vrachtkosten betaald, maar wel een kickback gehad van de locale expediteur in India en dit wordt nu op jou verhaald door middel van een waslijst aan onzinposten.

De volgende keer kan je beter een Nederlandse expediteur inschakelen om het transport vanaf India te regelen, dan krijg je van te voren een offerte met alle kosten.

De expediteur die de inklaring verzorgt kan ook de invoerrechten voor je uitrekenen of anders werkt deze site makkelijker om het zelf op te zoeken

 

http://gebruikstarief.douane.nl

 

Als het goed is het je van de leverancier een 'Form A' gehad, daarmee krijg je verlaagde invoerrechten, je moet het samen met de factuur en Bill of Lading opsturen aan de expediteur die de inklaring voor je doet.

 

Invoerrechten worden berekend over factuurwaarde + transportkosten naar Nederland + premie transportverzekering.

 

BTW over dit hele bedrag + locale kosten in Nederland, Maar de BTW kan je natuurlijk weer terugvorderen in je BTW aangifte.

Er is ook een mogelijkheid om de BTW te 'verleggen' maar daar moet je wel een vergunning voor aanvragen dus dat is dan iets voor de toekomst.

 

Groeten, Gert-Jan

 

 

gert-jan.vangijs@vatlogistics.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.