• 0

Rustige werkplek zoeken

Beste ondernemers,

 

Ik ben erachter gekomen dat focus en geconcentreerd werken absoluut iets is waar ik heel slecht in ben.

Op momenten dat ik niet vanuit huis werk, lukt alles opeens wél en maak ik grote sprongen vooruit.

 

Nu zoek ik een rustige werkplek om mezelf te kunnen focussen op datgene wat moet gebeuren; serieus, doelgericht mijn werk uitvoeren.

 

Hebben jullie misschien ideeën?

 

Zelf heb ik al geprobeerd:

 

[*]Bibliotheek (geen optie vanwege openingstijden tot 18:00 uur)

[*]Buiten (geen optie vanwege geen stopcontact om laptop op te laden en begint nogal fris te worden nu de herfst begint)

[*]Seats2Meet (geen optie vanwege drukte, door rumoerigheid vormt dit een concentratieprobleem)

 

Wie kan mij helpen aan een paar tips? Hebben jullie weleens met hetzelfde bijltje moeten hakken?

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi, dank voor je reactie en een hele goede vraag trouwens...

 

- Snel afgeleid raken, andere dingen gaan doen, verleid worden tot andere dingen (het is net als drugs, je kan niet vechten tegen die drang dat je met iets anders aan de slag wil gaan)

 

- Andere webpagina's gaan bekijken (gek genoeg heb ik dat op andere locaties juist niet)

 

- Sneller vermoeid raken

 

Link naar reactie
  • 0

Het is opvallend dat alles wat je noemt niet iets is wat je speciaal thuis wel logischerwijs hebt en buitenshuis niet.

 

Misschien kun je je werkplek thuis zo inrichten dat je wat meer het idee hebt dat je echt op een werkplek bent. En dat je dus voor je zelf (onderbewust) meer het gevoel heb dat je aan het werk bent.

 

En als je bijvoorbeeld steeds dingen bedenkt die je nog moet/wil doen. Kun je misschien een lijstje maken waar je al die dingen opschrijft ipv ze gelijk te gaan doen. Of zorg dat je eerst alle klussen gedaan hebt zodat je daarna kunt werken zonder andere dingen te gaan doen.

Link naar reactie
  • 0

Als je thuis werkt, werk je dan op een vaste kamer ? Heeft deze kamer ook een andere bestemming ? Misschien als je echt een kamer inricht als kantoor en je met jezelf afspreekt om daar niets anders te doen het makkelijker is je te concentreren. Misschien 2 verschillende gebruikers aanmaken op je laptop. Zorg ervoor dat je in een vast patroon komt waardoor je weet wanneer het tijd is om te werken en wanneer je mag ontspannen.

 

Zelf ben ik op dit moment ook nog aan het zoeken hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik werk op mijn slaapkamer en slaap dus op mijn werkkamer. Het probleem is dat het erg verleidelijk is om nog "even verder te werken". ik ben nu dus ook volop aan het experimenteren. Vorige week heb ik mijn kamer anders ingericht waardoor ik nu het kantoor / slaap gedeelte gescheiden heb. Ik moet zeggen dat het wel degelijk verschil maakt.

 

Hoop dat je er iets aan hebt :)

 

[Edit: ik zie nu dat Wouterjan me al voor was]

Link naar reactie
  • 0
Eventueel een (flexibele) kantoorruimte huren?

Zat ik aan te denken. Helaas te duur. Kosten gaan mijn budget te boven.

 

Verder is het ook een stuk discipline om jezelf aan het werk te zetten.

In principe is dat de kern van het probleem. Een goede, rustige werkplek waar ik me kan focussen

draagt bij aan betere zelfbeheersing.

 

Als je thuis werkt dan zou ik sowieso een aparte kamer inrichten als kantoor, en niet bijv. aan de keukentafel of op je slaapkamer gaan werken

Goeie. Werk nu in dezelfde kamer waar ik ook slaap en me de hele tijd in begeef.

Heb zelf al geprobeerd om van de kelder een "aparte kamer" te maken, maar dat was zo stoffig en muf!

Is ook niet goed voor je gezondheid op die manier om elke dag in te begeven.

 

Edit: Heb nog één andere kamer die zich kan kwalificeren. Zit er nu mee in mijn hoofd. Thinking....

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Misschien kun je je werkplek thuis zo inrichten dat je wat meer het idee hebt dat je echt op een werkplek bent. En dat je dus voor je zelf (onderbewust) meer het gevoel heb dat je aan het werk bent.

 

Dat is een goed idee van je. Enige optie om dit thuis te realiseren is één kamer die vrij is. Hier ben ik over aan het nadenken, maar deze staat wel vrij vol. Misschien dat ik het vensterbank kan gebruiken. Laptop d'r op. Stoel ertegen aan.

 

En als je bijvoorbeeld steeds dingen bedenkt die je nog moet/wil doen. Kun je misschien een lijstje maken waar je al die dingen opschrijft ipv ze gelijk te gaan doen. Of zorg dat je eerst alle klussen gedaan hebt zodat je daarna kunt werken zonder andere dingen te gaan doen.

 

Ik werk gelukkig al met to-do lijsten. Echter zijn het meer de kleine dingen waardoor ik afgeleid raak, zoals even gaan eten (of nog erger, veel gaan snoepen!), andere webpagina's bekijken of door vermoeidheid er gewoon even geen zin meer in hebben en de computer uitzetten (of in ieder geval achter het bureau vandaan willen).

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

 

Misschien dat ik het vensterbank kan gebruiken. Laptop d'r op. Stoel ertegen aan.

 

 

Klinkt nou niet echt als een juiste werkplek...

 

Kan je niet op zoek naar een ondernemer in de buurt waar je een heel klein stukje ruimte kan huren. Wellicht een bedrijf wat van je diensten gebruik kan gaan maken. Dat dan in ruil voor een werkplek.

 

Link naar reactie
  • 0
Als je thuis werkt, werk je dan op een vaste kamer ?

Ja.

Heeft deze kamer ook een andere bestemming ?

Ja, ik leef er, slaap er, woon er. Alles!

 

Misschien als je echt een kamer inricht als kantoor en je met jezelf afspreekt om daar niets anders te doen het makkelijker is je te concentreren.

Dat zou zeker helpen. Helaas is er nog maar één andere kamer een soort van "vrij". Vrij tussen aanhalingstekens omdat hij eigenlijk vol staat met spullen.

 

Misschien 2 verschillende gebruikers aanmaken op je laptop. Zorg ervoor dat je in een vast patroon komt waardoor je weet wanneer het tijd is om te werken en wanneer je mag ontspannen.

Klinkt goed. Wat is het effect van het aanmaken van 2 gebruikers volgens jou?

Mijn inziens werkt het internet op beide accounts.

 

Zelf ben ik op dit moment ook nog aan het zoeken hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik werk op mijn slaapkamer en slaap dus op mijn werkkamer. Het probleem is dat het erg verleidelijk is om nog "even verder te werken". ik ben nu dus ook volop aan het experimenteren. Vorige week heb ik mijn kamer anders ingericht waardoor ik nu het kantoor / slaap gedeelte gescheiden heb. Ik moet zeggen dat het wel degelijk verschil maakt.

Verleidelijk om nog even verder te werken? Zullen we ruilen? Jij netjes stoppen om 18:00 uur en ik om 20:00 uur?

Komt jou goed uit, mij goed uit.

 

Jammergenoeg is focus een skill wat men zichzelf moet aanleren en hoewel het nog zo simpel klinkt: "gewoon focussen op datgene waarmee je bezig bent en niks anders dan dat", blijkt het in de praktijk flink tegen te vallen.

 

In ieder geval wens ik jou succes met het vinden van een geschikte oplossing.

 

Die luxe van 2 kamers; 1 werk en 1 slaap heb ik eigenlijk niet. :(

 

Link naar reactie
  • 0
Klinkt nou niet echt als een juiste werkplek...

Nee, zeerzekers niet. Maja, je moet wat!

 

Kan je niet op zoek naar een ondernemer in de buurt waar je een heel klein stukje ruimte kan huren. Wellicht een bedrijf wat van je diensten gebruik kan gaan maken. Dat dan in ruil voor een werkplek.

Is een optie die ik zeker in gedachte hou. Dank je.

Link naar reactie
  • 0

Hmmm ik denk dat je de oplossing toch echt in jezelf moet zoeken en niet zozeer in je omgeving.

 

Focus heeft te maken met aandacht en concentratie. De discipline om jezelf dat op te leggen komt vooral voort uit "drive" voor hetgeen je mee bezig bent. Ik vraag me af of je werkzaamheden je wel voldoende boeien en uitdagen?

 

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Marjan,

 

Ik kom snel terug op jouw reactie. Goed punt. Heb hem al even snel doorgelezen.

Wat ik graag tussendoor even zou willen vragen is of er mogelijkheden zijn op buiten langdurig met een laptop te werken.

 

Neem aan dat je dan voor een paar extra, vol opgeladen, accu's moet zorgen of een buitenstopcontact...?

Accu van laptop is binnen 1,5 uur volledig leeg. Kan wel om het anderhalf uur naar een plek toe waar de laptop opgeladen kan worden, maar dat maakt het wel omslachtig allemaal :-\

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet waar je zit, maar onze leden komen hier vanwege het feit dat het hier rustig is en ze kunnen zich concentreren. Binnen de wereld van flexkantoren is er een opmars in kleinere ruimtes die zich eerder op gedeeld kantoorruimte concentreren dan op een gratis zitplaats met een vergaderruimte te huur. En velen hebben wat ze een focusruimte of stilteruimte noemen, voor precies zulke behoeften als de jouwes.

 

Maar er zijn er ook andere opties voor mensen die (bijvoorbeeld) auditief gevoelig zijn, dit is namelijk veel voorkomender dan mensen in de gaten hebben. Een simpele set oordopjes of een koptelefoon (zonder muziek) heb ik in het verleden gebruikt om in een gezamenlijke ruimte te kunnen werken. Soms moet je het wel bij jezelf zoeken, maar dan niet per se bij je werk.

 

Jeannine

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen iedereen,

 

Hmmm ik denk dat je de oplossing toch echt in jezelf moet zoeken en niet zozeer in je omgeving.

Helemaal waar. Echter, de omgeving waar je werkt kan gemakkelijk invloed hebben op mijn manier van werken.

Daar bedoel ik mee dat je, als je je in een drukke omgeving bevindt, de kans groter is dat je wordt afgeleid. Groter dan dat je in alle rust kan werken. Ben je het daarmee eens?

 

Focus heeft te maken met aandacht en concentratie. De discipline om jezelf dat op te leggen komt vooral voort uit "drive" voor hetgeen je mee bezig bent. Ik vraag me af of je werkzaamheden je wel voldoende boeien en uitdagen?

Uitdaging genoeg. Dat sowieso wel behoorlijk. En het werk boeit me ook wel.

 

Bedankt voor je reactie, Marjan!

 

Ik weet niet waar je zit, maar onze leden komen hier vanwege het feit dat het hier rustig is en ze kunnen zich concentreren. Binnen de wereld van flexkantoren is er een opmars in kleinere ruimtes die zich eerder op gedeeld kantoorruimte concentreren dan op een gratis zitplaats met een vergaderruimte te huur. En velen hebben wat ze een focusruimte of stilteruimte noemen, voor precies zulke behoeften als de jouwes.

 

Midden van het land. Dat klinkt ideaal trouwens. Lekker rustig plekje waar ik kan werken. Grote sprongen vooruit maken.

Nu heb ik nog een budget probleempje, maar in de toekomst ga ik hier wel op uitkijken. Kosten zijn gemiddeld toch zo'n 250 euro per maand. Heb al wat bedrijven opgebeld die werkruimte aanbieden.

Een eigen huurkamer (huurkamertje/kantoorplekje) lijkt mij de ideale werkplek om rustig te kunnen werken.

 

---

 

Verder kan ik melden dat het concept "werken in een andere kamer".......

Misschien kun je je werkplek thuis zo inrichten dat je wat meer het idee hebt dat je echt op een werkplek bent. En dat je dus voor je zelf (onderbewust) meer het gevoel heb dat je aan het werk bent.

.....goed blijkt te werken op dit moment!

 

Heb een bureaustoel gepakt, laptop op vensterbank gegooid en ben al een stuk geconcentreerder met mijn werk bezig.

Voortuitgang is er nu in ieder geval alvast geboekt. Wat vreemd dat het beter gaat met werken nu ik in de kamer ernaast ben gaan werken, een kamer die echt 4 stapjes verder staat. Kennelijk gebeurt er iets in het brein waardoor je productiever bent.

 

Bedankt voor alle reacties. Goede tips en adviezen van iedereen.

Link naar reactie
  • 0
  • 1

@Iwan, je eerste link is gebroken, hier moet hij volgens mij wijzen: http://groups.google.com/group/coworking

 

De google groep is grootendeels hetzelfde gemeenschap als de coworking wiki: het gaat om een wereldwijd vereniging van coworking ruimtes. Op de wiki vind je een lijst van coworking ruimtes die meedoen aan de Coworking Visum, waarbij leden van een cowerk-ruimte gratis gebruik mogen maken van aangesloten cowerk ruimtes in andere landen (of in eigen land) voor een bepaalde tijd. Over het algemeen is de visum goed voor 3 dagen. Andere regelingen (langere termijn ed) worden afgesproken onderling tussen eigenaren van aangesloten cowerk ruimtes.

 

Ik heb laatst de tekst voor een Open Coworking Library afgeleverd; die is nog in de maak maar ik verwacht het binnenkort. Coworking News heeft ook een handig lijst van Europees Cowerk ruimtes.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Ga ik naar kijken hierboven. Dank.

 

Ben nu een weekje aan het werk in die andere kamer en het gaat echt stukken beter nu merk ik.

Blijheid hier. Die knop in m'n kop moet gewoon om :). Ik wens graag geconcentreerd te werken en dat gaat veel beter nu, waardoor ik nu eindelijk dingen gedaan kan krijgen.

 

Link naar reactie
  • 0

Grappig dat ik dit topic lees ik had me voorgenomen om te wat marketing uit te voeren. Alleen ik ben afgeleid door het lezen van topic's waaronder deze.

 

Je houdt me van mijn werk! >;(

 

Nee hoor ik kies er zelf voor om andere dingen te gaan doen dan ik voor ogen had. Concentreren en doen wat je moet doen is soms lastig. ;)

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.