• 0

belangenverstrengeling?

Beste mensen,

 

Een aantal jaar geleden alweer heb ik, omdat ik korte tijd niet kon werken als schilder door een 3-voudige beenbreuk..., een bouw-uitzendbureau opgezet.

Dit was erg leuk om te doen, ook omdat ik commercieel redelijk onderlegd ben.

De risico's zijn enorm, aangezien er in de bouwbranche (en vermoedelijk in meerdere branches) slecht betaald wordt. Maar over de risico's wil ik het hier nu niet hebben.

 

Ik werk graag met m'n handen, maar ben ook graag commercieel bezig.

En nu dacht ik dus een mooi plan te hebben. Dat plan had ik al eens eerder, maar toen vertelde iemand me dat dat onmogelijk was door belangenverstrengeling.

Namelijk een bouwbedrijf naast een uitzendbureau voeren.

Dus uitlenen aan jezelf (in bv constructie, uitzendbureau bv en een bouwbedrijf bv) en derden.

Kan dat?

 

Ik kan erg weinig vinden over belangenverstrengeling in de uitzendbranche.

Nu wil een vriend van me ook een uitzendbureau beginnen. Hij werkt al een aantal jaar in die branche en ik heb er veel vertrouwen in dat hij dit van de grond krijgt.

Eventueel is daar een combinatie mogelijk.

 

Of.. ik richt een uitzendbureau op en daarnaast werk ik bij een bouwbedrijf en leen aan hen uit.

Maar ook dat is belangenverstrengeling lijkt me?

Ik wil in eerste instantie zeer klein beginnen, 2-3 man fte pw en dan rustig doorbouwen. Alles om maar niet te grote risico's te lopen.

Dit levert lang niet genoeg geld op om van te leven. Bovendien, vind ik het fijn om met m'n handen te werken en ga hier dus ook graag mee door.

 

Ik zou mij graag storten op de allochtone markt.

Een leerwerkbedrijf oprichten onder dat uitzendbureau en dan vervolgens deze voordien kansarmen aan een baan helpen.

Bij derden en mijzelf uiteraard.

 

Indien al het bovenstaande niet kan, dan zal ik personeel moeten aannemen op bijv. nul-uren contracten?

Het gaat mij niet gebeuren dat een werknemer ziek wordt en ik daar nat op ga..

 

Ik hoop dat jullie van dit verhaal kunnen maken!

En mij verder kunnen helpen, oftewel mij wegwijs kunnen maken op internet, of anderszins..

 

Dank!!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.